آصفری در گفتگو با دفاع پرس:

امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مظلوم واقع شده است/ عدم برخورد جدی با متخلفان آنها را جریح تر کرده است

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و خارجی گفت: امروز در کشور شاهد این هستیم که اراذل و اوباش به دلیل عدم برخورد جدی نیروی انتظامی و دستگاه قضایی کریه، جریح تر شده اند و باعث شده تا آنها از این برخوردها سوءاستفاده کنند.
کد خبر: ۳۷۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۳ - 11January 2015

امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مظلوم واقع شده است/ عدم برخورد جدی با متخلفان آنها را جریح تر کرده است

محمد حسن آصفری، عضو هیأت رئیسه مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، گفت: در امر به معروف و نهی از منکر اگر دستگاه قضایی بطور جدی با متخلف برخورد کند و نیروی انتظامی نیز به موقع متخلف را دستگیر و در اختیار قوه قضاییه قرار دهد و این موارد در رسانهها جهت آگاهی مردم انتشار یابد دیگر در جامعه شاهد این نخواهیم بود که فردی به دلیل امر به معروف و نهی از منکر کردن مورد ضرب و جرح قرار گیرد.


وی در ادامه افزود: امروز در کشور شاهد این هستیم که اراذل و اوباش به دلیل عدم برخورد جدی نیروی انتظامی و دستگاه قضایی کریه، جریح تر شده اند و باعث شده تا آنها از این برخوردها سوءاستفاده کنند.
نماینده مردم اراک و خنداب بیان کرد: معتقدم مسأله امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ما تا مقدار زیادی مظلوم واقع شده است.


وی با بیان این مطلب که قلمداد کردن امر به معروف و نهی از منکر به مسأله حجاب مظلوم بودن این فروع دین را نشان می دهد، افزود: امربه معروف و نهی از منکر شامل همه امرها و منکرات در جامعه می شود  و ما نباید اجازه دهیم که امر به معروف و نهی از منکر تنها به بخش حجاب مربوط شود.


آصفری گفت: ربط دادن امر به معروف و نهی از منکر تنها به مسأله حجاب ترفندی برای کسانی است می خواهند از منکرات سوءاستفاده کنند تا کسی به آنها در انجام منکرات کاری نداشته باشد.


وی خطاب به وعاظ  و مبلغین دین و دولت، گفت:  این افراد وظیفه دارند تا ابعاد مختلف امر به معروف و نهی از منکر را جهت روشنگری جامعه مطرح کنند تا زمانی که صحبت از امر به معروف و نهی از منکر صحبت می شود فکرها تنها بر یک بعد مسأله ختم نشود.


عضو هیأن رئیسه کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس کم فروشی، گران فروشی، پارتی بازی، تبعیض و رشوه از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و بیان داشت: متاسفانه در جامعه به این منکرات توجه نمی شود و اینگونه نگاهها و توجه ها است که باعث شده تا نتوانیم در امر به معروف و نهی از منکر به اهدافی که در نظر داریم دست یابیم.
انتهای پیام/
 

نظر شما
پربیننده ها