محمدحسن آصفری در گفتگو با «دفاع پرس»:

آمریکا و رژیم اشغالگر قدس دشمن اصلی ملت های مسلمان هستند و سود اختلافات میان شیعه و نسی در جیب آنها خواهد رفت

کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی گفت: مسلمانان برای آسیب رساندن به دشمنان خود باید انسجام میان خود را گسترش دهند و هرچه انسجام میان امت اسلامی بیشتر شود دشمن سریعتر در انزوا قرار خواهد گرفت و جلوی اختلاف نیز گرفته می شود.
کد خبر: ۳۸۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۱ - 09January 2015

آمریکا و رژیم اشغالگر قدس دشمن اصلی ملت های مسلمان هستند و سود اختلافات میان شیعه و نسی در جیب آنها خواهد رفت

محمد حسن آصفری، عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، با بیان این مطلب که شیعه و سنی مشترکات بسیاری همچون خدا، قبله کتاب و پیامبر واحد با یکدیگر دارند، گفت: مسلمانان اعم از شیعه و سنی اگر تنها به مشترکات خود بپردازند و از اختلافات خود چشم پوشی کنند قطعا می توانند به انسجام محکم و قاطعی دست یابند اما اگر به تفاوت ها بجای مشترکات دامن زده شود، قطعا بذر اختلاف را میان مسلمانان پاشیده خواهد شد.


عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت تصریح کرد: اگر بذر اختلاف در میان مسلمانان جهان پاشیده شود سود این اختلافات تنها برای کسانی که است که می خواهند منابع و منافع امت اسلامی را به غارت برند.


نمانیده مردم اراک و خنداب در خانه ملت با تأکید بر این مطلب که جریان وهابیت و سلفی و تکفیری از جمله جریان ها و گروههایی هستند که به اختلافات میان مسلمانان دامن می زنند، گفت: وظیفه وعاظ، دولتها و رسانه ها است مشترکات میان مسلمانان را پررنگ کنند و با مشخص کردن مشترکات اختلافات را در حاشیه نگاه دارند.


آصفری در ادامه تصریح کرد: مسلمانان برای آسیب رساندن به دشمنان خود باید انسجام میان خود را گسترش دهند و هرچه انسجام میان امت اسلامی بیشتر شود دشمن سریعتر در انزوا قرار خواهد گرفت و جلوی اختلاف نیز گرفته می شود.


وی با اشاره به جریان سلفیها و تکفیریها در سوریه و عراق افزود: علت رشد یافتن این جریان های ضد اسلامی در مناطق اسلامی اختلافات میان مسلمانان است و این جریان ها امروز نه تنها به شیعه بلکه به سنی، اکراد و دیگر اقوام جهان و منطقه رحم نمی کند.


عضو هیأت رئیسه مجلس با تأکید بر این که اگر مسلمانان در نظر دارند تا با دشمنان خود مبارزه کنند باید آنها را به دشمنان  اصلی و فرعی تفکیک کنند تا با این تفکیک کردن هدف را اشتباه نروند زیرا اگر دشمن اصلی خود را بتواند شناسایی کند قطعا در جلوی دشمن تراشی جدید گرفته خواهد شد.


وی تصریح کرد: آمریکا و رژیم اشغالگر قدس دشمن اصلی ملت های مسلمان هستند و سود اختلافات میان شیعه و نسی در جیب آنها خواهد رفت لذا اگر همه ملت های مسلمان برای مقابله به سمت و سوی دشمن اصلی توجه داشته باشند مطمئنا جریانات جدید که از دامن اختلافات مسلمانان شکل می گیرد دیگر در جهان تشکیل نخواهند شد.
انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها