کارشناس سیاست خارجی در گفت‌وگو با «دفاع پرس»:

آمریکا با تحریم ایران به دنبال مدیریت افکار عمومی جهان است

علیرضا داوری گفت: تحریم در برابر جمهوری اسلامی هیچ گاه جواب نداده است لذا آمریکا با تحریم ایران به دنبال مدیریت افکار عمومی جهان است.
کد خبر: ۳۸۰۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۴ - 10January 2015

آمریکا با تحریم ایران به دنبال مدیریت افکار عمومی جهان است

علیرضا داوری در گفتوگو با خبرنگار سیاست خارجی دفاع پرس، در ارتباط با پیشنویس تحریمهای جدید آمریکا علیه ایران گفت: اگر مذاکرات آتی به نتیجه نرسد، تحریم علیه 9 شرکت و شخص ایرانی به صورت خودکار اجرا میشود.

وی ادامه داد: روند مذاکرات پس از چند سال بن بستی که داشته است با خوب رو به جلو پیش میرود و باید بگذاریم دستگاه دیپلماسی با درایتی که از سوی رهبر معظم انقلاب اداره میشود راه خود را ادامه دهد و به هر حال نمیتوان آمریکا را کشوری قابل اعتماد در عرصه روابط بینالملل دانست.

این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: آمریکا با تدوین این پیش نویس که خواهان تحریم جمهوری اسلامی بلافاصه پس از عدم توافق در مذاکرات است، قدرت چانه زنی در جمهوری اسلامی را بالا میبرد.

داوری ظهار داشت: تحریم در برابر جمهوری اسلامی هیچ گاه جواب نداده است و عزت، حکمت و مصلحت که مسئولین نظام همواره در مذاکرات مدنظر قرار میدهند چارچوب اصلی نشستهای جمهوری اسلامی با طرف غربی است.

وی تهدید را برای کشورمان گزینهای رنگ باخته بیان کرد و افزود: تهدید و پیشنویسها برای زیر فشار قرار دادن جمهوری اسلامی است و خیلی ها در داخل نظام نیز بسیاری از مسائل اقتصادی داخل نظام را به تحریم گره زده اند و این یک اشتباه فاحش است.زبان تهدید در برابر جمهوری اسلامی، زبان کندی است و جایگاه پیدا نخواهد کرد.

این کارشناس سیاست خارجی خاطرنشان کرد: آمریکا به دنبال مدیریت افکار عمومی جهان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار