حماسه‌ کربلای پنج-32/ روایت زندگی سردار شهید "علی اکبر حسام"

از کارگری ساختمان تا دیدبانی توپخانه لشکر

در صبح روز عملیات در منطقه عملیاتی شلمچه، گلوله توپی در کنارش به زمین اصابت کرد و چند لحظه بعد آسمانی شد.
کد خبر: ۳۸۰۱۶
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۲ - 11January 2015

از کارگری ساختمان تا دیدبانی توپخانه لشکر

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از گرگان، 19 دی ماه سالروز شهادت سردار شهید "علی اکبر حسام" از سرداران شهید استان گلستان است و به همین بهانه روایتی از زندگینامه این شهید بزرگوار را میخوانیم:

از ترک تحصیل تا کارگری ساختمان

علی اکبر حسام در سوم خرداد ماه سال 1336 در روستای شاهکوه از توابع شهرستان گرگان به دنیا آمد. او سومین فرزند خانواده بود و برای کسب دانش در مهرماه 1343 به دبستان روستا رفت. او از نظر درسی فردی فعال و در امور خانه نیز یار و یاور خانواده بود. تا پایه چهارم ابتدایی در زادگاهش تحصیل کرد. در سال 1348 به همراه خانوادهاش به گرگان مهاجرت کرد. وضعیت نابسامان اقتصادی خانواده او را مجبور کرد تا ترک تحصیل کرده و به فعالیتهای اقتصادی (کارگری ساختمان) رو بیاورد.

فرار از پادگان

علی اکبر حسام در 16 دی ماه 1355 به خدمت سربازی فراخوانده شد و روزهای آخر خدمت او مصادف با اوج گیری انقلاب اسلامی شد، به همین علت از پادگان فرار کرد و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به خدمتش ادامه داد. در فروردین سال 58 به عضویت رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد. در سال 1360 ازدواج کرد و در منزل پدر همسرش زندگی مشترکش را آغاز کرد.

حضور در لشکرهای نصر و کربلا

علی اکبر حسام در 22 دی ماه 1362 به جبهه های جنگ اعزام شد و به مدت 7 ماه در گردان امام محمد باقر(ع) لشکر 25 کربلا فرمانده دسته عملیاتی بود. پس از مراجعت از جبهه به عنون مسئول قسمت طرح و نظارت بر جنگلهای گرگان به مدت 6 ماه خدمت کرد. در هشتم اسفند سال 1363 بار دیگر به جبهه رفت و در لشکر 5 نصر مسئول نگهداری و توزیع تدارکات لشکر شد.

شهادت در شلمچه

علی اکبر حسام مجددا در 19 فروردین ماه 1365 به جبهه رفت و در لشکر 25 کربلا دیدبانی توپخانه لشکر را به عهده گرفت. در حین انجام ماموریت بود که ترکش به او اصابت کرد و به مدت 45 روز بستری شد. وی به مدت ده ماه مسئولیت دیدبانی لشکر را عهده دار بود که در روز 19 دی ماه سال 1365 ساعت 6 صبح در منطقه عملیاتی شلمچه، گلوله توپی در کنارش به زمین اصابت کرد و چند لحظه بعد از انفجار مرغ جانش به ملکوت اعلی پرواز کرد. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها