نعیمی در گفت‌وگو با «دفاع پرس»:

تحریم های جدید ایران تحت تاثیر لابی صهیونیستی/ دوگانگی سیاست امریکا در قبال ایران به دلایل شرایط درونی این کشور است

کارشناس سیاست خارجی گفت: وقتی آمریکایی ها از راه‌حل مسالمت آمیز دم میزند و در مقابل آن راهکاری عکس آن پیش می‌گیرد می‌توان چند دلیل برای آن متصور شد، یکی آنکه حاکمیت آمریکا تحت تاثیر لابی صهیونیستی اداره می‌شود.
کد خبر: ۳۸۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۰ - 10January 2015

تحریم های جدید ایران تحت تاثیر لابی صهیونیستی/ دوگانگی سیاست امریکا در قبال ایران به دلایل شرایط درونی این کشور است

مصیب نعیمی در گفتوگو با خبرنگارسیاست خارجی دفاع پرس، در ارتباط با تحریم 9 شخص و شرکت ایرانی توسط آمریکا گفت: اگر به سیاستهای آمریکا در دو دهه اخیر خوب دقت کنیم متوجه یک دوگانگی در سیاستهای این دولت میشویم که همواره به هویج و چماق معروف است.

وی ادامه داد: آمریکایی ها فکر میکنند با تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران، نوعی تهدید را ایجاد می کنند که پای میز مذاکره تسلیم خواسته های انها باشیم البته لابی غرب نشین در ارتباط با کشورهای دیگر نتیجه خود را در این زمینه گرفته اند ولی درباره ایران اشتباه محض میکنند و نتیجهای معکوس نیز دریافت کردهاند.

این کارشناس سیاست خارجی اظهار داشت: وقتی آمریکایی از راهحل مسالمت آمیز دم میزند و در مقابل آن راهکاری عکس آن پیش میگیرد میتوان چند دلیل برای آن متصور شد، یکی آنکه حاکمیت آمریکا تحت تاثیر لابی صهیونیستی اداره میشود و معمولا این دوگانگی را تحت تاثیر ارضا صهیونیستها و برون رفت خود از بحران پیش میگیرند، یعنی از یک سو به آرامشی با ایران نیاز دارند برای به دست گرفتن منطقه و از سوی دیگرفشار لابی صهیونیست هر گونه نزدیکی را منع میکند.

نعیمی دوگانگی سیاست امریکا در قبال ایران را به شرایط درونی این دولت دانست و بیان کرد: آمریکا در برابر ایران هیچ گاه نمیتوانذد تصمیم خاصی را اتخاذ کند چرا که هر آنچه لابی صهیونیستی برای این دولت تصمیم گیری کند محکوم به پذیرش است.

این کارشناس سیاست خارجی همچنین تصریح کرد: عدم درایت و شناخت صحیح این دولت از منطقه، باعث شده همچنان خطاهای گذشته را تکرار کنند و در ارتباط با عراق نیز شاهد بودیم با هدف سلطه و بقا بر این کشور وارد شدند ولی سرانجام عکس آن جواب داد و این تنها به علت نگاه خطای آنها به منطقه است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار