محمد کوثری در مراسم بزرگداشت عملیات کربلای 5:

کارشناسان 4 کشور انجام عملیات کربلای 5 را غیر ممکن می دانستند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: پس از عملیات کربلای 4 که به عدم فتح ایرانی ها منجر شد رادیو بغداد اعلام کرد کارشناسان نظامی کشورهای آمریکا، انگلیس، شوروی و آلمان معتقدند منطقه شلمچه، 93 درصد از نظر دفاع کامل است و هیچ نیرویی نمی تواند از آن عبور کند.
کد خبر: ۳۸۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۳ - 09January 2015

کارشناسان 4 کشور انجام عملیات کربلای 5 را غیر ممکن می دانستند

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، مراسم گرامیداشت عملیات کربلای 5 که در 10 دی ماه سال 65 صورت گرفت با حضور سردار اسماعیل کوثری، خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران عصر دیروز در گلزار شهدای تهران برگزار شد.

ساعت 2:30 دقیقه روز پنجشنبه یادمان لشگر 27 محمد رسول الله بار دیگر شاهد حضور ده ها رزمنده دفاع مقدس، خانواده شهدا و عموم مردمی بود که به رسم پنجشنبه های هر هفته برای دیدار با شهدای خود به قطعه 40 بهشت زهرا آمده بودند.

حاضران این مراسم با حضور بر سر قبور مطهر شهداو با نثار گل و گلاب مزار شهدا را عطرافشانی کردند و یاد خاطره شهدای 8 سال دفاع مقدس را گرامی داشتند.

محمد کوثری در این مراسم با بیان اینکه پس از عملیات کربلای 4 کارشناسان نظامی چهار کشور با حضور در منطقه شلمچه  به این نتیجه رسیده بودند که منطقه امن است و راه نفوذی ندارد، به فاصله زمانی دو عملیات کربلای 4 و 5 اشاره کرد و افزود:  این دو عملیات به فاصله 14 روز از هم انجام شد. عملیات کربلای که در شب چهارم دی ماه سال 65 آغاز شد لو رفت و جلوی پیشروی رزمندگان ما در منطقه ام الرصاص گرفته شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اصلامی گفت: فرماندهان در حدود پنج تا 6 روز عوامل شکست را بررسی کردند. جلسات آقای هاشمی با فرمانده حدود 36 تا 40 ساعت به طول انجامید. آقای هاشمی رفسنجانی نگران بود. هر یک از فرماندهان نظرات خود را عنوان کردند و از آقای هاشمی پرسیدند نگران چه هستید؟ مگر حضرت امام (ره) نگفتند چه بکشیم و چه بمیریم پیروز هستیم؟ ما برای انجام تکلیف به جبهه آمدیم و عاشورایی می جنگیم.

فرمانده دوران دفاع مقدس با اظهار این نکته آقای هاشمی از فرماندهان خواست تا هفته دیگر عملیاتی انجام دهند بیان داشت: تصمیم سختی بود. چون می دتنستیم نمی توان از منطقه "ام الرصاص" حمله کرد تصمیم گرفتیم از راه پنج ضلعی نقشه ای آماده کنیم.

کوثری افزود: آن زمان هرگاه عملیاتی با تاخیر انجام می شد رزمندگان بی تابی می کردند. وقتی از آنها می پرسیدیم چرا می خواهید به عملیات بروید می گفتند ما به اینجا نیامده ایم که از بیت المال بخوریم و باید کاری انجام دهیم.

وی با تاکید بر اینکه عملیات کربلای 5 عاشورایی بود تصریح کرد: رزمندگان بسیاری در این عملیات به شهادت رسیدند در مقابل نیز حدود دو برابر شهیدای ایرانی، عراقی ها کشته دادند. جالب بود پس از عملیات کربلای 4 که به عدم فتح ایرانی ها منجر شد رادیو بغداد اعلام کرد کارشناسان نظامی کشورهای آمریکا، انگلیس، شوروی و آلمان معتقدند منطقه شلمچه 93 درصد از نظر دفاع کامل است و هیچ نیرویی نمی تواند از آن عبور کند. ولی دیدیم که رزمندگان ایرانی دقیقا از همین نقطه وارد شدند.

فرمانده دوران دفاع مقدس در پایان با بیان اینکه اخلاص و معنویت حاکم در دوران دفاع مقدس موجب پیروزی رزمندگان بود گفت: رزمندگان می دانستند اگر با خدا باشند خدا آنها را کمک و راهنمایی می کند. امروز هم باید بدانیم اگر دنباله رو بیگانگان باشیم نمی توانیم راه شهدا را ادامه دهیم. آنچه شهدا از ما می خواهند این است ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار