آیت‌الله مکارم شیرازی:

تکفیری ها هیچ شباهتی به اسلام ندارند/ هیچ گونه اختلافی نباید در حوزه وجود داشته باشد

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که هیچ چیز تکفیری ها به اسلام شباهت ندارد، گفت: امروز جبهه تکفیری در حالت انفعال و عقب نشینی قرار گرفته اند و ان شاءالله حامیان شان نیز رسوا خواهند شد.
کد خبر: ۳۸۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵ - 09January 2015

تکفیری ها هیچ شباهتی به اسلام ندارند/ هیچ گونه اختلافی نباید در حوزه وجود داشته باشد

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، در سالروز میلاد حضرت رسول(ص) و امام جعفر صادق(ع) در آیین گشایش مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) که با حضور علما، شخصیت های حوزوی و مدیران استان برگزار شد، با تبریک این روز فرخنده و سراسر نور و برکت، گفت: امیدواریم در سایه الطاف امام زمان(عج) روز به روز بر شکوه و عظمت اسلام و مذهب جعفری افزوده شود.
 
این مرجع تقلید بهترین معرف درباره حضرت رسول(ص) را قرآن کریم دانست و گفت: قرآن کریم تعابیر مختلفی دارد که هر کدام یکی از ابعاد شخصیتی حضرت محمد(ص) را بیان می کند؛ در سوره جمعه از ایشان به عنوان معلم و مربی اخلاق نه تنها برای مسلمانان بلکه برای همه جهان بشریت یاد شده است.
 
وی بیان کرد: در آیه 157 سوره اعراف از آن حضرت به عنوان شخصیتی یاد شده که اولا نشانه های آن حضرت در کتب مقدس آمده؛ ثانیا تعلیمات او گواه بر حقانیت اوست و ثالثا غل و زنجیره های جهل، خرافات، نا امنی ها و نا مهربانی ها را زدود.
 
حضرت آیت الله مکارم شیرازی یادآورشد: در آیه نخست سوره ابراهیم نیز  تاکید شده که آن حضرت مردم را از ظلمات بیرون آورده و به سوی نور هدایت کرده است، این ظلمت شامل خرافات، جهل، فقر و دیگر موارد می شود.
 
این مرجع تقلید یادآورشد: در آیه دیگری تاکید شده که حضرت پیامبر(ص) آمده تا راه و صراط مستقیم را نشان دهد و مردم را از بیراهه ها و کج راهه ها نجات و مسیر سعادت را به آنها نشان دهد.
 
وی تصریح کرد: قرآن کریم در جایی دیگر تاکید کرده که کار پیامبر زنده کردن دنیای مرده است، از نظر ظاهر فیزیکی مردم جاهلیت زنده بودند، اما از نظر انسانیت مرده به حساب می آمدند و در جهل و خرافات و نا امنی گرفتار بودند. حضرت خاتم الانبیا(ص)
 
حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزود: چرا امروز جهان اسلام گرفتار این همه مشکلات شده، مفاسد اخلاقی و مشکلات فرهنگی و کشت و کشتارها غوغا می کند؛ خونریزی ها و ویرانگری های بی حساب نشانه فاصله گرفتن از مبدا حیات و مسیر حضرت رسول الله(ص) است.
 
وی خاطرنشان کرد: وقتی سران عده ای از کشورهای اسلامی عامل و ابزار دشمنان اسلام شوند و مدام بنزین بر آتش اختلافات بریزند، از پول خودشان اسلحه به تروریست ها بدهند تا آتش جنگ را روشن نگه دارند، آیا این اسلام و حیات اسلامی است؟
 
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که هیچ چیز تکفیری ها شبیه اسلام نیست، افزود: چقدر باید تاسف بخوریم که هرچه جلوتر می رویم به جای آشناتر شدن با تعالیم اسلام، از این آموزه های حیات بخش فاصله می گیریم.  
 
این مرجع تقلید یادآورشد: عده ای که ننگ اسلام و بشریت هستند کاری می کنند که همه از اسلام دور می شوند؛ امروز جهان اسلام در آتش اختلافات می سوزد، در هفته وحدت به جای این که متحد باشیم باید چراغ بدست بگیریم و دنبال وحدت بگردیم، آیا این اتفاقات دردناک جای تاسف ندارد؟
 
این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که ماهواره های فاسد و مفسد خانواده ها را از هم متلاشی می کند، گفت: اینها همان پنبه هایی است که در گوش ها می کنند تا مردم آیات و نشانه های حق را نشنوند.
 
وی تاکید کرد: اساتید و بزرگان حوزه با تمام توان و ابزاری که در اختیار دارند مراقب باشند و این پنبه ها را از گوش های مردم و جوانان بیرون آورید.
 
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر وحدت مسلمانان، تاکید کرد: الان جبهه های تکفیری در حالت انفعال و عقب نشینی هستند و ان شاءالله ریشه کن خواهند شد و حامیان شان نیز رسوا خواهند شد.
 
وی با تاکید بر این که ما در داخل حوزه باید وحدت داشته باشیم، تصریح کرد: ما در هفته وحدت دیگران را به وحدت دعوت می کنیم و یقینا همه اساتید و فضلای حوزه باید دست به دست هم دهند، اختلاف سلیقه اشکالی ندارد، اما نباید بوی اختلافی از حوزه برنخیزد.
 
حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزود: ما که داعیه دار و داعیان وحدت بین مذاهب مختلف اسلامی هستیم به طریق اولی باید داعیان وحدت در حوزه علمیه باشیم.
 
این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود احداث مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) را نیاز حوزه علمیه به تاسیس مدارس عنوان کرد و با تقدیر از کلیه عوامل طراحی و ساخت این پروژه عظیم فرهنگی و علمی، گفت: ان شاءالله این مدرسه به فضایی مناسب برای تحصیل طلاب حوزه های علمیه تبدیل خواهد شد.
 
وی با بیان این که بخش قابل توجهی از هزینه خرید زمین و احداث مدرسه علمیه امام کاظم(ع) از سوی خیران تامین شده است، گفت: ما در این پروژه از وجوهات چندان استفاده نکرده ایم و ان شاءالله صدها سال در اختیار شاگردان امام زمان و مکتب امام صادق(ع) خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار