واکنش جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه به اتهام زنی یک سایت خبری؛

ورود سپاه به مسائل اقتصادی هرگز منفعت‌طلبانه نبوده است/چرا با سخنان ناپخته، استکبار را خوشحال می‌کنید

حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاج صادقی با اشاره به شایعه پراکنی و جنگ روانی جدید علیه سپاه و بسیج، گفت: می‌خواهند با این شایعه پراکنی و جنگ روانی مانع حضور نیروهای ارزشی در اقتصاد شوند. چرا با این سخنان ناپخته، جبهه استکبار را خوشحال می‌کنید.
کد خبر: ۳۸۱۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۲ - 10January 2015

ورود سپاه به مسائل اقتصادی هرگز منفعت‌طلبانه نبوده است/چرا با سخنان ناپخته، استکبار را خوشحال می‌کنید

دکتر عبدالله حاج صادقی جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به مطلب منتشر شده در یک سایت خبری در گفتوگویی اختصاصی به دفاع پرس   گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سنگرنشین همیشه در میدان انقلاب اسلامی همواره در برابر هر تهدید و خطری از ناحیه جبهه استکبار به صورت مستقیم همچون عملیات نظامی و دوران دفاع مقدس، یار و یاور نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده است؛ این حضور سپاه و بسیج بود که جنگ تحمیلی را به دفاعی مقدس تبدیل کرد و در ادامه در جنگ نرم و نبرد اقتصادی نیز، سنگرنشین انقلاب اسلامی بوده و خواهد بود.

وی با گلایه از شایعهپراکنیها و اتهام زنی غیرمنصفانه به تلاشگران عرصه جهاد و سازندگی، اظهار داشت: سر و صداهایی که از سوی جبهه استکبار مدیریت می شود هرگز سپاه و بسیج را از سنگرنشینی انقلاب خارج نخواهد کرد. حقیقتاً ورود سپاه پاسداران در حوزه اقدامات اقتصادی هرگز منفعت طلبانه و تاجر مابانه نبوده است که زمینه ساز فساد اقتصادی و... شود.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه، تأکید کرد: این اقدامات با انگیزه دفاع از انقلاب، سازندگی کشور به معنای واقعی و مقابله با تهاجم دشمن از سوی سپاه پاسداران پیگیری میشود. سپاه پس از دوران دفاع مقدس در همه صحنهها خاصه عرصه اقتصادی حضور فعال و مثمرثمری داشته که نشان میدهد توانسته اهداف انقلاب را در جهت دفاع از انقلاب، کمک به دولتها و رفع محرومیت و خدمت رسانی به ملت عزیز و شریف ایران محقق نماید.

حجت الاسلام حاج صادقی با بیان اینکه پاسداران ما منافع ملی را به اراده و خواست شخصی ترجیح میدهند، افزود: افرادی که در این راستا حرکت میکنند هرگز اراده و خواست خودشان را دنبال نمیکنند تا بعضی این باور و اعتقاد را داشته باشند که این ها ممکن است گرفتار فساد شوند.

وی در بخش دیگری از این گفتوگو به اتهام زنی این سایت به صحابه خاص حضرت رسول اکرم(ص) پرداخت و گفت: این طور نیست که سلمان و ابوذر دستشان از مادیات دنیا تهی بوده و توانستهاند به درجه تقوای الهی دست یابند. آنها در مکتب امیرالمومنین علی(ع) تربیت شدند که در عین دارایی و در عین حال که زمینه برای زندگی راحت و رفاه عمومی برایشان فراهم بود اما گرفتار و اسیر دنیا نشدند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد: پاسداران و بسیجیان مخلص ما که فرهنگ عاشورایی را از امام حسین(ع) فراگرفتند هرگز دنیا و ذخایر آن نمی تواند آنها را گِل ببرد؛ چون دل در گرو خدا، اهل بیت عصمت و طهارت، انقلاب و رهبری دارند.

حجت الاسلام حاج صادقی از این صحنه گردانان خواست تا در مطرح کردن این موارد، مصداقی عمل کنند، افزود: در سپاه علاوه بر ایمان و تقوای این عزیزان، اهرمها و محورهای نظارتی فراوانی وجود دارد که مانع هرگونه فساد می شود؛ خوب است کسانی که براساس گزارشات غلط و دادههای اشتباهی چنین سخنانی را مطرح میکنند وارد مصداق شده و بگویند در کدام مورد و در کدام صحنه کوچکترین فسادی و یا حتی برخورد از روی منفعتطلبی از ناحیه این عزیزان و قرارگاه خاتم الانبیاء دیدهاند.

وی اضافه کرد: قرارگاه خاتم الانبیا(ص) و عزیزان سپاه و بسیج به پروژه ها و کارهای بزرگی ورود میکنند که دیگران یا ورود به آن نمی کنند و یا منافع اقتصادیشان به آنها این امکان را نمی دهد که وارد بشوند؛ اما این تلاشگران عرصه سازندگی وارد شده و با روحیه جهادی و انقلابی به مردم و سازندگی کشور خدمت میکنند.

حجت الاسلام حاج صادقی توصیه کرد: چرا با این سخنان ناپخته، جبهه استکبار را خوشحال میکنید. بدانید حتی اگر انگیزه رفاه عمومی، منافع ملت و سازندگی داشته باشید بهترین عزیزانی که می توانند در این صحنه به شما کمک کنند همان عزیزانی هستند که روزی جان، مال و همه چیز خود را در طبق اخلاص گذاشته و برای دفاع از انقلاب حرکت کردند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه عنوان کرد: امروز هم همان ها هستند نه اقتصاددانان غیرمتعهدی که دنبال اقتصاد لیبرال دموکراسی غربی هستند و کشور را برای خود می خواهند و نه خود را برای کشور. توصیه میکنم به سراغ اقتصاددانانی بروید که باور دارند اسلام به عنوان دین کامل و جامع همه نیازهای بشر از جمله نیازهای اقتصادی را به زیباترین شکل تأمین و مدیریت می کند.

وی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء را تجلی تعهد، تخصص، روحیه جهادی و دلسوزی برای مردم دانست و گفت: ای کاش این عزیزان گزارشی از خدمات فراوان و بی شماری که از تلاش اقتصادی توسط برادران سازندگی انجام گرفته را مطالبه میکردند که امروز حاصل منافع بدست آمده از طریق فعالیتهای اقتصادی این تلاشگران در نقاط محروم، جادههای پیشرفته و بدون آسیب، درمانگاه، مسجد، حسینیه و نیازهای عمومی مردم را به ارمغان آورده و از طرفی دیگر در مقابله با جنگ نرم دشمن نیز مثمرثمر واقع شده است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به همکاری افراد بی بصیرت و ناآگاه از نیروهای خودی با جبهه استکبار، اذعان کرد: تصور بنده این است که عصبانیت جبهه استکبار گاهی ناشیانه توسط بعضی از نیروهای خودی بیان می شود؛ چراکه دشمنان ما میدانند اقتصاد مقاومتی و ایفای نقش برجسته سپاه پاسداران در میدان سازندگی موجب دلگرمی هرچه بیشتر مردم، افزایش انگیزه آنها و رفع نیازمندیهای مهم کشور می شود،  می خواهند با این شایعه پراکنی و جنگ روانی مانع حضور نیروهای ارزشی در اقتصاد شوند.

حجت الاسلام حاجی صادقی بیان کرد: جبهه استکبار میداند همان طور که سیاست مقاومتی این کشور را در صحنههای مختلف مقابل جبهه استکبار پیروز کرد، اقتصاد مقاومتی هم می تواند حربه های تحریم، فشار و تهدید را از کار بیندازد و این کشور را در برابر همه فتنه ها و تهدیدها بیمه کند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه در پایان خاطرنشان کرد: به نظر می رسد اقتصاد، نیاز به آن ندارد که از سیاست وام بگیرد و یا نیاز داشته باشد ما از اصول خود کوتاه بیاییم، بلکه لازم است اقتصاد و مسئولین خدمتگزار و صدیق نظام ما خاصه دولتمردان و نمایندگان مجلس، اقتصاد را همانند سیاست، مقاومتی کنند؛ اقتصاد باید از سیاست درس بگیرد، همان گونه که سیاست مقاومتی پیروزی آفرین شد اقتصاد مقاومتی هم می تواند موجبات موفقیت و پیروزی را فراهم آورد. به جای وام گرفتن خوب است اقتصاد از سیاست عبرت بگیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار