سردار سلیمانی خبر داد

بازدید 1556 زائر خارجی از مناطق عملیاتی/ ماجرای درخواست یک زائر آلمانی برای خادم شدن

دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور گفت: از اول اردیبهشت ماه تاکنون، 1556 زائر خارجی از مناطق عملیاتی غرب، شمال غرب و جنوب کشور بازدید کردند.
کد خبر: ۳۸۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۲ - 10January 2015

بازدید 1556 زائر خارجی از مناطق عملیاتی/ ماجرای درخواست یک زائر آلمانی برای خادم شدن

به گزارش سرویس حماسه و جهاد دفاع پرس، سردار یعقوب سلیمانی رئیس سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری بسیج در خصوص هجمه دشمن برای از بین بردن تفکر مقاومت اظهار داشت: دشمن در تمامی عرصه ها به ویژه در حوزه فرهنگ از همه ظرفیت هایش استفاده میکند و توانمدی بالایی هم در این خصوص دارد.

وی افزود: آن چه که برای دشمن مهم است این است که تفکر امام و تفکر انقلاب را از بین ببرند. بحث حقوق بشر، هسته ای، تروریسم و ... که از سوی دشمن طرح میشود، بهانه برای رسیدن به هدف اصلی که همان از بین بردن فرهنگ انقلابی و تفکر حضرت امام است. امروز هم مقام معظم رهبری به عنوان جانشین بعد از امام این راه را با صلابت ادامه میدهند و همه توان خودشان را هم به کار گرفته اند.

سردار سلیمانی تصریح کرد: دنیا باید نسبت به تفکرش درباره ایران و اسلام تجدیدنظر کند و منطق درستی را به کار گیرد. بزرگترین اجتماع تشیع جهان اسلام همین اربعین امسال بود که حتی از اهل تسنن و دیگر ادیان هم حضور داشتند و این ها بیانگر این است روز به روز بر ارزش تفکر انقلابی و عاشورایی افزوده خواهد شد. مردمی که عاشق هستند و مصداق عملی تقابل با جنگ نرم در عرصه فرهنگی بود که رسانه های وابسته به غرب را به صورت واقعی انعکاس ندادند.

دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور در رابطه با تعداد زائران خارجی بازدید کننده از مناطق عملیاتی گفت: ما در سال گذشته از 34 کشور جهان زائر اعزام شده به مناطق عملیاتی داشتیم. بازه زمانی ما برای احتساب آمارها از اول اردیبهشت تا پایان فروردین سال بعد است. از اول اردیبهشت ماه تا کنون تعداد زائران خارجی  1556 نفر بودند که از مناطق عملیاتی غرب، شمال غرب و جنوب کشور بازدید کردند. در بسته بازدید زائران ما در سال های گذشته فقط جنوب بود اما نوع نگاه به مناطق غرب و شمال غرب و همچنین علاقه مندی زائران منتبج به حضور بیشتر در آن مناطق شد.

 وی ادامه داد: معمولا در نیمه دوم اسفند تا نیمه اول فروردین میزان حضور زائران در مناطق عملیاتی بیشتر است. برای امسال نیز بستر سازیهای لازم و هماهنگی های مربوطه انجام شده که انشا الله عملکرد خوبی داشته باشیم.

سردار سلیمانی در بخش دیگری از سخنانس با اشاره به اینکه خادم شهدا از اقشار مختلف جامعه از جمله مهندس، طلبه، دکتر ، کارمند، دانشجو و ... تشکیل شده متذکر شد: زائر آلمانی داشتیم که برای بازدید مناطق عملیاتی اعزام شده و وقتی روایت ها شنیده و در فضای معنوی آن مناطق قرار گرفت، درخواست کرد که یک شب به عنوان خادم در مناطق جنگی خدمت کند.

وی با بیان این نکته که برخی ها ادعا میکنند که خادمین شهدا پول گزاف میگیرند، بیان کرد: هرچند حدود 23 هزار خادم ثبت نام کرده و در حال حاضر نیز15هزار نفر  برای عید امثال در سایت کوله بار ثبت نام کرده اند، اما توان ما برای حداکثر 4200 نفر از آن ها میتوانیم ثبت نام کنیم و به تبع آن تعداد زیادی از متقاضیان در صف انتظار باقی می مانند.

رئیس سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری بسیج، در رابطه با برخی حواشی و سوانح به وجود آمده در اردوهای راهیان نور دانش آموزی در سالیان گذشته، خاطرنشان کرد: در مسائل مهم ایمنی یکی از پارامترهایی که یکی دو سال است به خوبی به آن پرداخته شده، رعایت مسائل ایمنی  هم در سطح خودرویی و هم در سطح ریلی است.

دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور اضافه کرد: توسعه ظرفیت های ریلی و بهسازی اتوبوس ها مورد توجه بوده و در همین راستا یک مستند ایمنی سفر تولید شده و برنامه های آموزشی انجام گرفته است. بیش از 45 هزار نفر از مدیران کاروان ها تا پایان سال 1393 قرار است آموزش ببینند که تا این لحظه 38 هزار نفر دوره مذکور را گذرانده اند.

سردار سلیمانی تاکید کرد: البته در برخی از زیرساخت ها در خطوط ریلی و جاده ای محدودیت هایی داریم و علی رغم این موضوعات در مسئله رعایت ایمنی تلاش های خوبی صورت گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص تغییر ظاهر برخی مناطق و عدم رضایت مردم از تغییرات به وجود آمده، عنوان کرد: به دلیل اینکه تعداد زائران در این مناطق جنگی و زیارتگاهی بالا است، به تبع مسلزم ایحاد یکسری زیرساخت ها است. امکانات رفاهی، بهداشتی  و اسکان، ایجاد نمایشکاه و ... باید صورت بگیرد تا ظاهر با آسایش و راحتی بیشتر بهره برداری کند و با توجه به این موضوع الزاماتی وجود دارد که طبیعتا ظاهر اصلی این منطقه ها به هم میخورد.

دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور افزود: به طور مثال در منطقه فکه و محل شهادت شهید مرتضی آوینی ، اهتمام بر آن است که فضای طبیعی آن جا بکر بماند ولی برخی نقاط دیگر مثل اروند کنار، شلمچه و... مجبوریم که به دلیل تعداد زیاد زائران تغییراتی پیدا کند. لذا سیاستی که ستاد راهیان نور کشور دارد این است که در حدامکان این بکر بودن فضای مناطق جنگی به حالت قبلی خود بماند و تغییر نکند.

سردار سلیمانی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص نبود زیرساخت های لازم برای مراسم اربعین امسال ، ابراز کرد: البته بیشتر حجم کار برعهده سازمان حج بود. اما از خود شهر مهران تا پایانه قریب به یازده کیلیومتر راه بود. آن تمهیدات و پیش بینی های لازم در ابتدای امر نشد و وظیفه ای هم بر عهده بسیج و سپاه نبود. با این وجود تصمیمی که دولت عراق گرفت و دلار را ابتدا یک دلار و بعدا به طور کلی آزاد کرد باعث شد که حرکت عظیم مردم آغاز شود. و این در حالی بود که ساختار و تمهیدات اندیشیده شده تقریبا مانند سال قبل بود.اوج جمعیت و سیل عشاقان امام حسین(ع) سیستم های نظر سنجی ها را ناکارآمد کرد.

وی ادامه داد: پیش بینی شده بود که حداکثر دو برابر جمعیت سال گذشته و نزدیک به 800 الی 850 هزار نفر زائر به مرزها مراجعه کند که چیزی که ثبت شد بیش از یک میلیون و پانصد هزار نفر است. البته نظر شخصی من این است که حضور بیش از دو میلیون نفر بود. تمهیدات برای سال آینده از هم اکنون اندیشیده شده و مسئولان ذیربط در تلاش اند تا سال دیگر چنین مشکلاتی به وجود نیاید.

رئیس سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری بسیج، بیان داشت: البته برخی تصمیمات نیز در میدان گرفته میشد که راهگشا باشد. به طور مثال گفته شده که در پل زائر ، افراد را پیاده کنند و زائران مابقی راه را پیاده بروند تا گره ترافیکی در مرز از شدت خودش کاهش پیدا کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار