لاریجانی در بدو ورود به ارومیه در جمع خبرنگاران:

پایه حرکت در رویکرد جمهوری اسلامی وحدت است/ همزیستی میان اقوام و ادیان و مذاهب متن تفکر اسلامی است

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در رویکرد جمهوری اسلامی وحدت پایه حرکت است گفت: نگاه‌های دیگر نسبت به مقوله وحدت مشرب ما را تغییر نمی‌دهد.
کد خبر: ۳۸۱۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۹ - 10January 2015

پایه حرکت در رویکرد جمهوری اسلامی وحدت است/ همزیستی میان اقوام و ادیان و مذاهب متن تفکر اسلامی است

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که دقایقی پیش به منظور شرکت در همایش وحدت وارد شهر ارومیه شد در بدو ورود در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت این سفر برای بررسی مسائل مربوط به توسعه استان و نیز مسائل فرهنگی و عقیدتی استان آذربایجان غربی گفت: امیدواریم در پایان تصویری روشن از شرایط این استان پیدا کنیم بخصوص که اکنون در فصل تدوین بودجه قرار داریم.

وی از وضعیت دریاچه ارومیه به عنوان یکی از دغدغههای مجلس یاد کرد و با اشاره به جلساتی که در این خصوص برگزار شده است افزود: اکنون از نزدیک هم وضعیت دریاچه ارومیه را بررسی میکنیم که چه کارهایی برای احیای آن انجام شده است چرا که این امر ذهن ما را درگیر خود کرده است و اثرات زیستمحیطی و توسعهای دارد.

لاریجانی از بررسی روند توسعه صنعت و کشاورزی استان آذربایجان غربی و توجه به مشکلات این استان به عنوان بخش دیگری از دستور کار سفر خود نام برد و گفت: همچنین حضور در ارومیه فرصتی است که بر مزار شهدای این شهر حاضر شویم.

وی همزیستی مسالمتآمیز و احترام میان ادیان و مذاهب را جزو متن تفکر اسلامی برشمرد و با یادآوری همزیستی مسالمتآمیز اقوام و مذاهب در طول قرون اظهار داشت: شرایط کنونی در منطقه معلول ورود عوامل خارجی است که میخواهد سبک زندگی همزیستی مسالمتآمیز را به هم بزند و در بعضی مناطق توفیقاتی نیز داشته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در رویکرد جمهوری اسلامی وحدت به عنوان یک پایه حرکت میباشد به اهمیت حضور خود برای شرکت در همایش وحدت اشاره کرد و گفت: روز گذشته هم مقام معظم رهبری موضوع وحدت را یکی از گفتمانهای اصلی نظام خواندهاند.

لاریجانی در پایان خاطرنشان کرد: هرچند ممکن است در منطقه نگاههای دیگری نیز نسبت به این مقوله وجود داشته باشد اما این مشرب ما را برای وحدت اقوام، ادیان و مذاهب تغییر نمیدهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار