لاریجانی در همایش وحدت و امنیت:

ماموریت مجلس رونق تولید در بودجه سال آینده است/کاهش قیمت نفت بازی کودکانه‌ای علیه ایران است

علی لاریجانی با تاکید بر این که نگاه دولت و مجلس فراهم کردن شرایط برای رونق تولید است، گفت: مجلس ماموریتی برای خود در بودجه سال‌آینده قائل است و آن رونق تولید است.
کد خبر: ۳۸۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۴ - 10January 2015

ماموریت مجلس رونق تولید در بودجه سال آینده است/کاهش قیمت نفت بازی کودکانه‌ای علیه ایران است

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که به ارومیه سفر کرده است امروز (شنبه) در همایش وحدت و امنیت که در مصلی این شهر برگزار شد با اشاره به چند برابر شدن کیفیت کار امنیتی جمهوری اسلامی ایران گفت: جریانات تروریستی میدانند که اگر با ایران سرشاخ شوند ایران اهل مدارا نخواهد بود.

وی با تأکید بر ضرورت توجه به حوزه اقتصاد جهت تأمین امنیت پایدار افزود: اقتصاد پررونق و حفظ وحدت از عوامل تأمین امنیت است و اگر میخواهیم امنیت پایدار داشته باشیم باید اقتصاد پررونق داشته باشیم.

لاریجانی خاطرنشان کرد: در مقطع حساس مذاکرات دسیسههایی وجود داشت تا به ایران فشار آورده شود لذا قیمت نفت را کاهش دادند و به علاوه میخواستند جایگاه ایران را در منطقه پایین بیاورند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه نگاه مجلس و دولت با وجود همه مشکلات و مضیقهها ایجاد شرایط رونق است گفت: مهمترین وظیفه ما برای بودجه سال بعد رونق تولید است و در این مسیر اگر لازم باشد پروژههای عمرانی را واگذار کنیم دولت باید تبعیت کند.

علی لاریجانی در ابتدای این همایش با نقل قولی از پیامبر اسلام (ص) در مورد اهمیت صالح بودن دینشناسان و حکمرانان امت دغدغههای مشترک میان شیعه و سنی را که در بیان سخنرانان همایش مطرح شد مورد اشاره قرار داد و گفت: موضوع وحدت از نظر عقلی امری لازم است زیرا همه ما تابع یک آیین هستیم.

وی بنیان تفکر اسلامی را همزیستی مسالمتآمیز با همه ادیان و نیز میان همه مذاهب اسلامی عنوان کرد و با یادآوری اشتراک مسلمانان در پیامبر، کتاب، قبله، نماز، عمده احکام آن را نشان دهنده جهت و راهنمای وارد برای سعادت فردی و اجتماعی مسلمانان برشمرد و اظهار داشت:مرحوم علامه طباطبایی که در امور اجتماعی خوشفکر بود بیان میدارد که در میان همه فرق اسلامی و در اصول و فروع ضروری اختلافی نمیبینیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:آنها که رفتارهای ناهنجار دارند یا خیلی کج فکرند و یا مأموریت دارند و قابل جمع نیز میباشد.

وی با اشاره به تأکید امام امت بر وحدت مسلمین به شرایط منطقه و عالم اسلام اشاره و تصریح کرد: هر عقل سلیمی القا میکند که اگر اختلافی نیز میان مذاهب اسلامی وجود دارد نباید به این وضع کشیده شود که کشورها را از اقتصاد ساقط کنید چرا که اگر کشوری مشکل امنیتی پیدا کند آرامش در آن از بین میرود.

وی مشکل امنیتی اخیر در فرانسه که موجب به هم ریختگی عبور و مرور و تعطیلی بعضی امور شده است، مورد اشاره قرار داد و با یادآوری اینکه در برخی نقاط جهان اسلام نیز در اثر تحرکات تروریستی همین مشکلات به وجود آمده است اضافه کرد: این دولتهایی که از گوشه و کنار به تروریستها کمک میکنند اکنون مشکل سوریه و عراق را درک میکنند.

لاریجانی خطاب به کشورهای حامی تروریسم گفت: در سوریه و عراق اقتصاد و آرامش را از مردم گرفتید آیا مردم این کشورها انسان نبودند؟

وی با تأکید بر اینکه حمایت از تروریستها مستقیما خود حامیان آنها را تهدید کرده است، گفت: این جریان جدید که راه افتاده است و همه را کافر میداند بسیار خودپسند است چرا که سایر مذاهب را با سابقه طولانی کافر میداند لذا این تفکر در ساز تصنعی است و با اینکه ریشهدار نیست اما میتواند تخریبی باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:هر عقل سلیمی که برای آینده اسلام دغدغه داشته باشد میکوشد وحدت میان مسلمانان را تقویت کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری فراز و فرودهای استان آذربایجان غربی به ویژه به واسطه مرزهای طولانی و برخی مسائل ابتدای انقلاب افزود: نگاه علما بر این مسائل غلبه یافت و توانست آنها را حل کند.

لاریجانی از تحرک و پیگیر بودن استاندار، امام جمعه و نمایندگان استان آذربایجان غربی در مجلس سخن گفت و با اشاره به پیگیریهای آنان در مورد دریاچه ارومیه و نیز مشکلات دامداران،کشاورزان و صنعتگران این استان در کمیسیونهای تخصصی گفت: زمانی از این ظرفیت میتوان استفاده کرد که در چارچوب یک برنامه مدون باشد.

وی مسائل دینی و فرهنگی را یکی از دغدغههای مجلس برشمرد و با یادآوری افزایش بودجه حوزههای علمیه اهل سنت و تشیع در سالهای اخیر و نیز اعطای تسهیلات برای مراکز دینی، مساجد و حسینیهها اظهار داشت: نگاه مجلس به دنبال زیربناهاست و امسال نیز برای حوزه فرهنگ شأن خاصی قائل هستیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم توجه خاص به حوزه اقتصاد برای رسیدن به توسعه پایدار گفت:به علت فضل و درایت نخبگان کشور ما هیچ گاه مسئله امنیتی از نوع داعش نخواهیم داشت و اگر زمانی منافقین در این کشور بودند اما به همین دلیل بساط شان جمع شد.

وی با اشاره به مشقت بیشتر بودجه امسال نسبت به سال های قبل به واسطه کاهش قیمت نفت، خاطرنشان کرد: برخی کشورها که میخواهند به ایران صدمه بزنند اول باید بیایند ایران را بشناسند؛ یک زمان صدام را به جان ایران انداختند اما نتوانستند موفق شوند و ما هم تلافی نکردیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:ما در این مدت صادرات غیرنفتی خود را توسعه دادیم لذا با کاهش قیمت نفت آسیبی نخواهیم دید و بازی کودکانهای علیه ایران راه انداختند.

لاریجانی با یادآوری هشدار ایران به دولتهای حامی تروریست گفت: ما سالها پیش گفته بودیم که این تروریستها برای شما مشکل ایجاد خواهند کرد اکنون نتیجه حمایت خود از آنها را میبینیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی مهمترین وظیفه مجلس و دولت برای بودجه سال بعد را رونق تولید خواند و گفت: پروژههای عمرانی در این زمینه اگر باید واگذار شود دولت باید تبعیت کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها