RQ-۷ پیشرفته ایرانی با نام "هما" به پرواز درآمد + ویژگی‌ها و تصاویر

ایران با ساخت پهپاد جدیدی به نام هما که دارای ویژگی‌های خاصی است، مدل ایرانی و البته پیشرفته‌تر پهپاد آرکیو ۷ آمریکایی را رونمایی کرد. پیشتر سردار حاجی‌زاده از در اختیار داشتن نمونه RQ-۷ آمریکایی خبر داد بود.
کد خبر: ۳۸۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۵ - 10January 2015

RQ-۷ پیشرفته ایرانی با نام

به گزارش دفاع پرس، امروزه، جمهوری اسلامی ایران با در اختیار داشتن انواع پهپادها با کارکردهای مختلف، جزو برترین کشورهای جهان در حوزه ساخت و تولید پهپادهای نظامی و غیرنظامی محسوب میشود.

شاید اولین سری از پهپادهای ایرانی را بتوان نمونه اولیه پهپاد مهاجر 1 نامید. این پهپاد بنابر نیاز کشورمان برای دستیابی به اطلاعات دشمن، در دوران جنگ تحمیلی توسط متخصصان کشورمان ساخته و رونمایی شد و کمک قابل توجهی به نیروهای کشورمان در دستیابی به اطلاعات محرمانه یگانهای ارتش بعثی داشت.

اما پس از اینکه جنگ پایان یافت، متخصصان صنایع هوایی کشورمان در وزارت دفاع و جهادهای خودکفایی نیروها، دست به کار شدند و نمونههای مختلفی از پهپادها با قابلیتهای متفاوت را تولید و در اختیار یگانهای ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گذاشتند.

با تلاش متخصصان کشورمان، امروزه خانواده پهپادهای مهاجر، خانواده پهپادهای ابابیل و پهپادهای شاهد، یسیر، سریر و . . .، مشهورترین پهپادهای ایرانی هستند که عملیاتی بوده و در رزمایش های مختلف به کار گرفته شدهاند.

اما حالا یک پهپاد جدید به نام "هما" توسط متخصصان کشورمان ساخته شده که در شکل بدنه، امکانات و ویژگیها منحصر به فرد است.

بررسی جزئیات ویژگیها و شکل بدنه این پهپاد نشان میدهد که این پهپاد بسیار شبیه و حتی پیشرفتهتر از یک پهپاد مشهور آمریکایی به نام RQ-7 Shadow است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار