با سقوط سوریه چه چیزی در انتظار مقامت است

مقاومت سوربه در 2 سال و نیم گذشته تا حدود زیادی حقانیت راه مقاومت در برابر راه سازس را به جهان عرب نشان داده است. سید حسن نصرالله در آخرین سخنرانی خود که به مناسبت جشن عیدمقاومت و آزادی(25 ایار2013) انجام میداد موضوع تازه ای را به ابعاد مقاومت دولت سوریه اضافه کرد.
کد خبر: ۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۴ - 09June 2013

با سقوط سوریه چه چیزی در انتظار مقامت است

دبیر کل حزب الله سقوط سوریه را به عنوان سرآغازی برای شکست مقاومت در فلسطین دانسته و کمک به سوریه را از اولویت های حزب الله لبنان بیان نموده است.

انسان عاقل و با درایت  به خوبی می داند که با وجود پیروزی هایش  بیشتر از قبل  مورد توجه و هدف قرار می گیرد و آگاهانه باید به این نکته توجه داشته باشد که  شادی  این پیروزی ها هر چقدر که بزرگ باشد، انسان را آسوده خاطر نمی نماید. به همین دلیل، فرضیه ای که دبیر کل حزب الله لبنان در آخرین سخنرانی خود مطرح کرده اند مساله ای  اساسی و جدی است.

بررسی نظریه سید حسن نصرالله درباره سقوط سوریه می تواند چند دیدگاه جدی را به عنوان نتیجه کنار رفتن بشار اسد از قدرت مطرح نماید.

اولین موضوعی که در این باره می توان بیان داشت حاکم شدن فرهنگ تکفیری در سوریه است. دومین مسئله انتقال اسلام آمریکایی به سایر نقاط جهان که هدف مهم صهیونیسم می باشد. بارها خود امریکایی ها به این مساله اقرار کرده اند و امروز دیگر بر کسی پوشیده نیست که آنها در جهت انحراف و فریب افکارعمومی  ملتهای جهان با شعارهای  پر زرق و برق هستند که  در ظاهر مردم سالارانه به نظر می رسد.

اما برآیند آن چیزی جز به زانو در آوردن ملتها نیست؛ شعارهایی مانند دفاع از حقوق بشر، جهانی شدن و دموکراسی همه به دنبال رساندن آمریکا و صهیونیسم به هدف خود می باشند.

اما مهمترین ضربه ای که جبهه مقاومت از سرنگونی حکومت سوریه خواهد خورد مربوط  به فلسطین اشغالی می باشد. با شکست ارتش سوریه، اسرائیل فرصت خواهد داشت تا از خلا به وجود آمده بین ایران، حزب الله لبنان و حماس در فلسطین بهترین استفاده را خواهد نمود.

دکتر علی زیتون در مصاحبه خود با شبکه المنار تاکید می کند که جنگ در سوریه، جنگ بین دو فرهنگ است. بین فرهنگ  کشوری که در مواجهه با دشمن اشغالگری است که بسیاری از کشورهای جهان به او کمک می کنند.

وی ادامه می دهد: سوریه با تکیه بر رویکردهای انسانی تجاوز به کشورهای  دیگر را جائز نمی داند و محکوم می کند و به دنبال باز پس گیری حق ملت فلسطین است  که از آن غصب شده است. از این رو، از گروههای مقاومت در منطقه حمایت می کند.

زیتون با تاکید بر این که فرهنگی که نظام سوریه با آن مواجه است، همان فرهنگ تکفیری- صهیونیستی است می افزاید: اگر کسی  با مواضع و دیدگاههای صاحبان این فرهنگ مخالف باشد ریختن خونش مباح و بردن آبرویش جایز است.

وی تصریح می کند: این فرهنگ محصول غرب و افکار جعلی صهیونیست هاست که هدف آن از بین بردن اسلام و تامین منافع رژیم صهیونیستی از سویی دیگر است.

سقوط سوریه به مثابه حاکمیت فرهنگ غربی است که  به دنبال ایجاد خاورمیانه جدید بوده و این به معنی به تاخیر افتادن آزادی فلسطین و موکول شدن آن  به زمانی نامعلوم است.

هنگامی که ریشه مقاومت در لبنان و فلسطین تثبیت شد، این موضوع یک تهدید بزرگ برای بقاء و ماندگاری اسرائیل در منطقه به شمار می رفت و زمینه را برای شکست و ناکامی امریکا و رژیم صهیونیستی در رسیدن به اهداف خامشان فراهم ساخت.

نویسنده فلسطینی در گفت و گو با المنار شکست مقاومت در سوریه را خسارت سنگین و جبران ناپذیری بر منطقه دانسته و اضافه می نماید: این بدان معناست که شرایطی سیاه تر از اوضاع  فعلی بر ما حاکم خواهد شد.

حسن حمید مردم سوریه را متمدن، هوشیار و با کرامت دانسته و بیان می کند: با شکست این کشور مقابل تروریست ها، سوریه تبدیل به مرتعی برای رژیم اشغالگر قدس خواهد شد.

وی مسئله فلسطین را تنها مختص به یک کشور ندانسته و تصریح می نماید: با شکست مقاومت در سوریه و سپس در فلسطین، هویت عربی، چه مسلمان و چه مسیحی از بین خواهد رفت.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار