ولایتی در جمع خبرنگاران:

حوادث تروریستی فرانسه هشدار به حامیان غربی تروریسم بود

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک تشخیص مصلحت نظام گفت: حوادث تروریستی فرانسه هشداری برای حامیان غربی تروریسم بود که به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم از تروریسم حمایت کردند و در نتیجه شعله پلید تروریسم تقویت شد.
کد خبر: ۳۸۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۱ - 10January 2015

حوادث تروریستی فرانسه هشدار به حامیان غربی تروریسم بود

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک تشخیص مصلحت نظام در حاشیه دیدار ظهر امروز خود با ایوانیس کاسولیتس وزیر امور خارجه کشور قبرس در جمع خبرنگاران دیدار امروز خود را مثبت و سازنده ارزیابی کرد و گفت: در این دیدار روابط دو جانبه مسائل منطقهای بررسی و مشخص شد که دیدگاه دو کشور درباره مسائل عراق، فلسطین و لبنان و سوریه بسیار نزدیک است. 

وی با اشاره به تقدیر از وزیر خارجه کشور قبرس به جهت حمایت از مقاومت مردم غزه عنوان کرد: در مورد لزوم توقف سیاست حمایت از تروریسم که توسط برخی کشورهای منطقه صورت میگیرد اشتراک نظر داشتیم و امروز مشاهده میکنیم که آثار حمایت از تروریسم از سطح منطقه فراتر رفته است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک تشخیص مصلحت ضمن ابراز تاسف از حادثه تروریستی اخیر فرانسه خاطرنشان کرد: ما حادثه و حرکات تروریستی در فر انسه را محکوم میکنیم. کشتن انسانهای بیگناه چه در خاورمیانه و غرب آسیا و هر نقطه از دنیا که باشد و به طور کل نفس عملیات تروریستی از سوی جمهوری اسلامی ایران محکوم است.

ولایتی افزود: تعدادی از مردم بیگناه در فرانسه کشته شدند که این هشداری برای کشورهای غربی و یا کشورهای منطقه است. که به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم از تروریسم حمایت کردند و در نتیجه شعله پلید تروریسم تقویت شد و حتی دامان حامیان تروریسم را هم دربر گرفت. 

وی ادامه داد: برای جمهوری اسلامی ایران یک امر خطیر است که تروریسم را در تمام دنیا محکوم کند. امیدواریم این اتفاقات نگران کننده و تاسفبار با واکنش قاطع جامعه بینالمللی روبرو شود. 

ولایتی منطق تروریست را غیر قابل دفاع و کور دانست و گفت: هیچ یک از ادیان تروریست را تایید نمیکنند، چرا که تروریستها به صورت مزدور عمل میکنند و از کمک مالی برخی کشورها برخوردار میشوند. بنابراین به عنوان آدمکشهای حرفهای هرگز به دنبال اهداف متعالی نیستند. هدف متعالی در بردارنده کارهای شیطانی نیست و در منطق اسلام هدف وسیله را توجیه نمیکند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره عمق بیداری اسلامی در منطقه خاطرنشان کرد: مطالعه تاریخی بیداری اسلامی نشان میدهد که این رخداد در ایران و سایر کشورها سابقه 200 ساله دارد و ایران با وجود نهضت تحریم تنباکو، قیام مشروطه و نهضت ملی شدن صنعت نفت همواره پرچمدار بیداری اسلامی بوده است. 

ولایتی با اشاره به رهایی الجزایر از استعمار فرانسه یادآور شد: در تونس و مراکش نیز کم و بیش شاهد این فراز و نشیبها بودیم و هر گامی که رو به جلو برداشته میشود، مردم آمادهتر میشوند و احتمال نتیجه پایدار در جهت تثبیت بیداری اسلامی منتفی نیست. 

وی در پاسخ به سوال دیگری در مورد چگونگی حرکت تیم مذاکره کننده هستهای در راستای مواضع اخیر رهبر انقلاب در خصوص لزوم رفع یکپارچه تحریمها تاکید کرد: تیم مذاکره کننده هستهای تاکنون هر مذاکرهای که انجام دادند در چارچوب رهنمودهای مقام معظم رهبری و با رعایت خطوط قرمز ترسیم شده بوده است و این روش همواره ادامه دارد. 

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک تشخیص مصلحت نظام در پایان گفت: ملت ایران با فشار تحریمها دست از پایداری خود نمیکشد و در نتیجه تا زمانی که تیم مذاکره کننده در چارچوب مواضع ملت و رهبری حرکت کند مورد تایید مردم هستند و تا جایی که بنده از مواضع تیم مذاکره کننده مطلع هستم، بنا بر این است که در راستای مواضع ملت و رهبری حرکت خود را ادامه دهند.

ولایتی در پاسخ به سوال تسنیم، در خصوص ارزیابی وی از انتصاب معمار تحریمهای ایران به عنوان معاون سازمان سیا، اظهار داشت: سازمان سیا یک سازمان شیطانی است و هر کس رئیس یا معاون آن باشد، هدف اصلی این است که به وسیله تیمها و ابزارهای اطلاعاتی و ضد اطلاعاتی بر سرنوشت جهان مسلط شوند و نفوذ آمریکا را علیه منافع ملتها افزایش دهند. بنابر این، چه این شخص معاون سازمان سیا شود و چه دیگران، ماهیت سازمان سیا ماهیتی پلید است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار