حماسه‌ کربلای پنج-36/ فرمانده گردان حضرت زینب(س) لشکر فجر در عملیات کربلای 5:

کربلای 5 بر مبنای کار لشکر فجر در کربلای 4 اجرا شد

فرمانده گردان حضرت زینب(س) لشکر 19 فجر در عملیات کربلای 5 گفت: در کربلای 4 لشکر 19فجر به خوبی عمل کرد و به اهداف تعیین شده رسید و همین امر باعث کلید خوردن عملیات کربلای5 شد.
کد خبر: ۳۸۲۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۳ - 12January 2015

کربلای 5 بر مبنای کار لشکر فجر در کربلای 4 اجرا شد

"کاظم پدیدار" فرمانده گردان حضرت زینب(س) لشکر 19 فجر در گفتوگو با خبرنگار دفاع پرس در شیراز اظهار داشت: در عملیات کربلای 4 یک منطقه 3 کیلومتری در شلمچه برای شناسایی به لشکر 19 فجر سپرده شد. کربلای 4 در اصل در اروند بود و ما در شلمچه ایذایی عمل میکردیم.

وی با تاکید بر اینکه ما در کربلای 4موفق بودیم، تصریح کرد: در محور اصلی، کربلای 4 لو رفت و موفق نبود، اما با توجه به پیشروی و موفقیت لشکر 19 فجر، مسئولین تصمیم گرفتند از شلمچه عملیاتی با اهداف مقتدرانه تری انجام دهند.

فرمانده گردان حضرت زینب(س) بیان داشت: نقشه عملیات خوب بود و شناساییها هم برای کربلای 4 صورت گرفته بود و لشکر19فجر با توجه به استقرار در منطقه، شناخت زمین و عمق دشمن و عملیات موفق قبل با دویگان، پدافند کربلای 5 را به عهده گرفت و توانست پشت اهداف تعیین شده قرار بگیرد.

پدیدار با تاکید بر اینکه شالوده عملیات کربلای 5 روی کار لشکر 19 فجر فارس در کربلای 4 ریخته شد، افزود: مقر لشکر 19فجر فارس، جا پایی بود برای کلیه یگانهای شرکت کننده در کربلای 5 و با شروع عملیات توانستیم مرحله به مرحله جلو رویم و اهداف از پیش تعیین شده را فتح کنیم و موفق شویم.

وی با اشاره به شهادت شهید هاشم اعتمادی، محمد غیبی، و مرتضی جاویدی در این عملیات ادامه داد: وضعیت دشمن در عملیات کربلای 5 با دیگر عملیاتها کاملا فرق داشت چرا که دشمن زمین را کاملا مسلح کرده بود و این بزرگ ترین مشکل در این عملیات بود که به نظر میرسید تا خود بصره زمین را مسلح کرده است.

این یادگار هشت سال دفاع مقدس تاکید کرد: در کربلای 5 بیشتر از شبی دو سه کیلومتر نمیتوانستیم پیش روی کنیم و به میدان مین، سیم خاردار، کانال و... میرسیدیم. چون دشمن احتمال حمله به بصره را میداد و غیر از مسیر تردد خود، کامل زمین منطقه را مسلح کرده بود.

پدیدار گفت: اگرچه نتوانستیم به خود بصره برسیم، به علت نیروی محدود و کم شدن توان نیروها، اما از همه موانع گدشتیم و دشمن را به زانو درآوردیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار