مومنی در مراسم "ستاره احمد":

در شناساندن احمد زارعی غفلت کرده ایم/ زارعی از باورمندان مکتب ادبیات انقلاب اسلامی بود

مراسم گرامیداشت شهید احمد زارعی با عنوان «ستاره احمد» بعدازظهر شنبه 20 دی ماه با حضور مسئولان هنری و فرهنگی کشور و شاعران و آشنایان این شهید در حوزه هنری برگزار شد.
کد خبر: ۳۸۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۹ - 11January 2015

در شناساندن احمد زارعی غفلت کرده ایم/ زارعی از باورمندان مکتب ادبیات انقلاب اسلامی بود

به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری در مراسم بزرگداشت احمد زارعی که امروز شنبه 20 دی ماه در حوزه هنری برگزار شد با بیان این که در سال های پایانی حیات زارعی توانسته است با او دیدار و آشنایی داشته باشد، اظهار کرد: متاسفانه در شناساندن احمد زارعی به اهالی ادبیات و ادب دوستان و مردم غفلت کرده ایم و در حال حاضر ایشان را تنها آشنایان و دوستانش می شناسند.

وی ادامه داد: حق زارعی این نبود که این گونه آثارش نادیده گرفته شود و بعید می دانم با چنین برنامه هایی اتفاقی برای شناخته شدن ایشان رخ دهد. اما به هر حال می شود کمی آن غفلت را جبران کرد.

مومنی با تاکید بر این که زارعی انسان باورمندی بود، عنوان کرد: خداوند در قرآن این گونه انسان ها را ستوده است. زارعی تنها دم از عمل نمی زد و اهل تلاش و مجاهده و کارهای بزرگ اجتماعی بود. ایشان از باورمندان مکتب ادبیات انقلاب اسلامی بود و اگر امروز بود می توانست در کنار دیگر بزرگان، این مکتب را تبیین و تشریح کند.

رئیس حوزه هنری خاطرنشان کرد: زارعی اطلاعات خوبی از جهان بینی اسلامی داشت و اهل بیان و پژوهش بود و در هر اجتماع خمود و ساکتی که وارد می شد آن را به تحرک وا می داشت. وی در سخنرانی خود در کنگره شعر جنگ در شهر خرمشهر در اوایل دهه 70 خطاب به کسانی که آن روزها هم با شاعران انقلاب زاویه داشتند، گفت: «امروز زمان شعر جمالی نیست، باید شعر جلالی گفت.»

این مراسم با حضور خانواده شهید احمد زارعی و دوستان و آشنایان این شهید که از شهر مشهد به حوزه هنری آمده بودند برگزار شد.

در مراسم «ستاره احمد» شخصیت هایی همچون علیرضا قزوه مدیر مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری، مصطفی محدثی خراسانی، سید صادق رضایی دبیر شورای عالی کتاب، محسن پرویز، علیرضا کمره ای، رضا اسماعیلی، کمال شفیعی، مجید نظافتی، هادی منوری، علی داوودی، محمود حبیبی کسبی، سعیده حسین جانی و جمعی دیگر از شاعران حضور داشتند.

همچنین در این مراسم، کتابی که به همت و همکاری دوستداران احمد زارعی و توسط انتشارات سوره مهر برای این شاعر انقلابی به چاپ رسیده بود، رونمایی شد.



انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها