بهرهی در گفت‌و‌گو با دفاع پرس:

"پریسکه‌های سنگ" در حمایت از انتفاضه فلسطین بود/ برگزاری همایش "پریسکه‌های پایداری" در زمستان

رئیس انجمن شعر پریسکه با بیان اینکه همایش "پریسکه‌های سنگ" در حمایت از انتفاضه فلسطین بود، گفت: همایش ملی پریسکه‌های پایداری با رویکرد پایداری ملی زمستان امسال در گیلان برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۳۸۲۳۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۷ - 11January 2015

"علیرضا بهرهی" بنیان گذار و رئیس انجمن شعر پریسکه در گفتوگو با خبرنگار سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس با اشاره به مفهوم این سبک ادبی که پریسکه کلمهای است به معنی جرقه، که در ذهن شاعر رخ میدهد و مخاطب را به فکر وا میدارد، اظهار کرد: شعر پریسکه بیشترین همراهی مخاطب با شعر را به همراه دارد به گونهای که بخش مهمی از شعر در ذهن مخاطب شکل میگیرد.

وی در ادامه انجمن ادبی شعر پریسکه را بزرگترین تشکل شعر و ادب کشور عنوان کرد و افزود:  این انجمن به صورت خود جوش برای مقابله با ورود عرفانهای نوظهور در شعر فارسی فعالیت میکند که مورد بیشترین استقبال از سوی مخاطبین، شاعران جوان و تمام هنرمندان با هر گونه علاقه و سلایق مختلف اجتماعی و فرهنگی بوده است.

بهرهی ضمن اعلام خبر برگزاری همایش ملی "پریسکههای پایداری" با رویکرد پایداری ملی عنوان کرد: انجمن ادبی پریسکه همایش ملی پریسکههای پایداری را با رویکرد پایداری ملی زمستان امسال برگزار خواهد کرد که در آن مباحث دفاع مقدس، بسیج، پایداری اقتصادی، فرهنگی اخلاق و سبک زندگی مورد توجه پریسکه سرایان خواهد بود.

رئیس انجمن شعر پریسکه کشور خاطر نشان کرد: مهمترین هدفمان از این همایش آشنای پریسکه سرایان با مباحث دفاع مقدس و تشویق جوانان ورود در شعر مقاومت و پایداری است تا بتوانیم استعدادهای آنان را کشف و معرفی کنیم.

وی خاطر نشان کرد: انجمن شعر پریسکه اشعار شاعران جوان کشور را برای در دسترس قرار دادن مخاطبین جمع آوری کرده است و چند مجموعه از تولیدات اعضای انجمن را تهیه و برای استفاده در فضای مجازی در دسترس عموم قرار داده است.

بهرهی با اشاره به برگزاری موفق همایش "پریسکههای سنگ" که در حمایت نرم از انتفاضه فلسطین برگزار شده بود نیز گفت: خوشبختانه همایش بزرگ "پریسکههای سنگ" یکی از اقدامات موفق این انجمن برای حمایت نرم از انتفاضه فلسطین بود که مورد توجه بزرگان عرصه هنر و ادب قرار گرفت و همزمان در چندین کشور از جمله فلسطین اشغالی از طریق تلویزیون پخش شد که انشالله این حرکتها ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام/

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
کتایون زندیه
|
-
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
0
18
از زحمات استادبهرهی وهمچنین همراهی رسانه ها وخبرگزاری های ارزشی کشورسپاس گذاریم.
امیر دوال کوهی
|
-
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
0
18
بسیار نیکو و پسندیده موفق باشید
شیخ سفلی
|
-
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
0
18
خداقوت به شمارزمندگان جبهه فرهنگی دست مریزاد
محمدی پریسکه سرا
|
-
|
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
0
13
دست مریزاد .دراین دنیای معنویت گریز که همه شعرادنبال شعرهای غنایی وحسی وعاشقانه هستندوخوانندگان هم با انتخاب این نوع اشعارمهرتاییدی برآنها می زنندتلاش برای سرایش اشعارانقلابی وارزشی واقعا کارستوده ای است.
کریم آل آقا
|
-
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
0
13
فعالیتها مستمرانجمن پریسکه سرایان ایران که بزرگترین تشکل شعروادب کشورمی باشد رامی ستاییم .خداوندبه شما شاعران متعهدوانقلابی وشجاع اجر معنوی وثبات قلم دررا اهل بیت علیه السلام بدهد.
اززحمات خبرگزاری وزین دفاع مقدس یادگارشهدا وجبهه وجنگ هم کمال تشکررا دارییم.
نظر شما
پربیننده ها