حماسه‌ کربلای پنج-37/ روایت زندگی سردار شهید "علیرضا کوهستانی"

سردار بهداری که بی دست و پا به شهادت رسید

جانشین بهداری لشکر 25 کربلا در عملیات کربلای 5 وقتی به خط مقدم رفت، مورد اصابت تیر مستقیم دشمن قرار گرفت، ابتدا دستش قطع ‌شد و در آن جا ذکر یا حسین(ع) و یا مهدی(عج) را بر زبانش جاری ساخت، ناگهان خمپاره‌ای به ایشان اصابت کرددو پایش نیز قطع ‌شد.
کد خبر: ۳۸۲۳۶
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶ - 12January 2015

سردار بهداری که بی دست و پا به شهادت رسید

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از گرگان، دی ماه سالروز شهادت سردار شهید "علیرضا کوهستانی" از سرداران شهید استان گلستان است و به همین بهانه روایتی از زندگینامه این شهید را مرور می کنیم:

علیرضا کوهستانی در تاریخ چهارم فروردین ماه 1341 در روستای "کوه میان" از توابع شهرستان آزادشهر به دنیا آمد. در سال 1348 برای کسب علم و دانش به دبستان رفت. تحصیلات خود را تا پایهی دوم دبیرستان ادامه داد و دوران جوانی او با عمومی شدن جریان انقلاب همراه بود. وی برای حفاظت از انقلاب اسلامی در اولین فرصت، در پنجم فروردین 1358 به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد.

علیرضا کوهستانی بعد از ورود به سپاه اقدام به ازدواج کرد و حاصل این پیوند دو فرزند به نامهای زهرا و هادی بود که در سال های 1363 و 1364 به دنیا آمدند.

علیرضا کوهستانی به فراخور استعداد و توان خود و از طرفی به دلیل نیاز سازمانی به گذراندن دورههای آموزشی و تخصصی فوریت های پزشکی رو آورد. او مدت چهار ماه این دورهها را در بهداری مرکزی سپاه پاسداران سپری کرد و بعد از آن، در مناطق جنگی به فعالیتهای امدادی و درمانی پرداخت. در عملیاتهای مختلف، سمتهای متعددی را در امور بهداری و امدادی عهده دار گردید تا این که به جانشینی بهداری لشکر 25 کربلا ارتقا یافت.

دوست و همرزمش، "احمد درویشی" در وصف علیرضا کوهستانی می گوید: « وقتی به خط مقدم رفته بود، مورد اصابت تیر مستقیم دشمن قرار میگیرد، ابتدا دستش قطع میشود و در آن جا ذکر یا حسین(ع) و یا مهدی(عج) را بر زبانش جاری می سازد، ناگهان خمپاره ای به ایشان اصابت می کند و دو پایش نیز قطع میشود و در کنار شهید "عبدالحکیم جهاندار" به شهادت میرسد.»

علیرضا کوهستانی در تاریخ 22 دی 65 در منطقه عملیاتی شلمچه بر اثر اصابت خمپاره به شهادت نائل گردید است. عامل شناسایی این شهید والامقام کارت شناسایی او بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها