توافق در وین:

دور بعدی مذاکرات ایران و آژانس پس از مذاکرات ایران و ۱+۵

تیم های مذاکره کننده ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی توافق کردند که دور آتی مذاکرات ایران و آژانس ۱۱ روز پس از مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ برگزار شود.
کد خبر: ۳۸۲۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۵ - 27September 2013

دور بعدی مذاکرات ایران و آژانس پس از مذاکرات ایران و ۱+۵

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، نخستین دور مذاکرات ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی پس از روی کارآمدن دولت جدید در ایران، صبح جمعه در فضایی امیدوارنه در وین آغاز شد.


این مذاکرات ۱۰ ساعت پس از مذاکرات وزیران خارجه ایران و گروه ۱+۵ در نیویورک، در محل نمایندگی دائمی ایران در وین آغاز شد.


دراین دور از مذاکرات رضا نجفی سفیر و نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی ریاست تیم مذاکره کننده ایرانی و هرمان ناکارتس معاون مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ریاست تیم آژانس را برعهده داشت.


سفیر و نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی و رییس تیم مذاکره کننده ایرانی قبل از آغاز مذاکرات ایران و آژانس ابراز امیدواری کرد که این جلسه آغاز خوبی برای تعامل سازنده بین طرفین باشد.


نجفی که درجمع خبرنگاران سخن می گفت،درعین حال خاطرنشان کرد کسی نباید انتظار داشته باشد همه مسائل در یک دور مذاکره حل و فصل شود.


نجفی یک ماه پیش با حکم رییس جمهوری، به جای علی اصغر سلطانیه به عنوان سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در وین منصوب شد.


هرمان ناکارتس معاون مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی و رییس تیم مذاکره کننده آژانس با ایران نیز قبل از آغاز مذاکرات گفت: ما از تحولات اخیر و سخنان رهبران ایران درباره آمادگی آنها برای تعامل و حل سریع مساله هسته ای استقبال می کنیم.


ناکارتس که درجمع خبرنگاران سخن می گفت،خاطرنشان کرد که این دور از مذاکرات، نخستین دور مذاکرات ایران و آژانس پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران است و ما امیدواریم بتوانیم گفت و گو های دوجانبه را سرعت بخشیم و همه مسائل باقی مانده را حل و فصل کنیم.


ایران و آژانس پس از حدود شش ساعت مذاکره ، این دور از مذاکرات را بسیار مثبت توصیف کردند.


طرفین توافق کردند که دور آتی مذاکرات ۲۸ اکتبر (ششم آبان) برگزار شود.


قرار است در دور آتی مذاکرات به مباحث محتوایی پرداخته شود.


گفتنی است دور جدید گفت و گوهای ایران و گروه ۱+۵ با حضور وزیران خارجه هفت کشور ایران، آمریکا، روسیه، فرانسه، انگلیس، آلمان و چین نیز عصر پنجشنبه به وقت محلی به میزبانی نیویورک برگزار و توافق شد که دور بعدی مذاکرات در روزهای ۲۳ و ۲۴ مهرماه جاری در ژنو برگزار شود.

نظر شما
پربیننده ها