رئیس بنیاد شهید خبر داد:

وجود 7000 خانواده با سه شهید در کشور

حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی گفت: امسال تمام تلاش و همت بنیاد بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و در این راستا از رهنمودهای مراجع عظام، کمک های حوزه و اساتید ارزشمند جهت برنامه ریزی در این حوزه بهره می گیریم.
کد خبر: ۳۸۳۰۷
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۴ - 11January 2015

وجود 7000 خانواده با سه شهید در کشور

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، حجتالاسلام والمسلمین شهیدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور روز پنجشنبه در دیدار با مراجع تقلید در قم، گفت: امسال تمام تلاش و همت بنیاد شهید بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و در این راستا از رهنمودهای مراجع عظام، کمکهای حوزه و اساتید ارزشمند جهت برنامهریزی در این حوزه بهره میگیریم.

رییس بنیاد شهید افزود: فرهنگ ایثار و شهادت همان فرهنگ عاشورایی است و تلاش داریم تا گامی موثر در ترویج این فرهنگ برداریم.

وی با بیان اینکه بنیاد شهید به فرمان حضرت امام در سال ۵۸ شکل گرفت، اضافه کرد: زمانی بنیاد شهید شهدای قبل از انقلاب و یکسال بعد از انقلاب را در برمیگرفت، اما با جنگ تحمیلی آمارها افزایش یافت و دایره فعالیت نیز وسیعتر شد و اکنون خادم ۲۳۰ هزار شهید، ۵۰۵ هزار جانباز و ۴۲ هزار آزاده در کشور هستیم.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون با احتساب خانوادههای شهدا سه میلیون جمعیت ایثارگر در کشور داریم، افزود: از بین شهدا ۳۹۰۰ شهید روحانی، ۶۴ خانواده پنج شهید، ۸۶ خانواده چهار شهید،۷۰۰۰ خانواده سه و دو شهید هستند.

شهیدی، تعداد جانبازان قطع نخاعی را ۲۳۰۰ نفر عنوان کرد و گفت: ما هرچه در توان داشته باشیم در راه خدمت به خانوادههای شهدا و ایثارگران بکار میگیریم، اما اعتراف میکنیم که ایثار این عزیزان هرگز قابل جبران نیست.

وی افزود: در طول ۱۶ ماه خدمت در بنیاد شهید، معوقات ۱۰ ساله خانوادههای شهدا و ایثارگران را که مبلغ ۳۸۵۰ میلیارد تومان بود را پرداخت کردیم؛ این اقدامی بزرگ و سنگین بود که به سرانجام رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار