دبیرکل سازمان بدر:

ایران در عراق حضور نظامی ندارد/عربستان امروز از داعش بیش از هر گروه دیگری نگران است

دبیرکل سازمان بدر حضور هرگونه نیروی نظامی ایرانی در عراق را به شدت تکذیب کرد و گفت:پرواز جنگنده‌های ایرانی در آسمان عراق دروغ آمریکایی‌هاست.
کد خبر: ۳۸۳۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۴ - 12January 2015

ایران در عراق حضور نظامی ندارد/عربستان امروز از داعش بیش از هر گروه دیگری نگران است

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، «هادی العامری» در مصاحبه با شبکه خبری العالم تاکید کرد، عراق درباره کمکهای هوایی ائتلاف بین المللی به داعش تحقیق میکند و اگر مدارکی متقن به دست بیاورد،  آنها را به مجامع بین المللی ارائه خواهد داد.

عامری افزود: ارتش عراق پس از اجرای چند عملیات در «جرف الصخر»، «السعدیه» و «جلولاء» و پاکسازی «سد العظیم» و «ضلوعیه» دشمن را وادار به عقب نشینی به شمال استان صلاح الدین کرده است و هم اکنون ارتش برای اجرای عملیات در شمال استان صلاح الدین و متعاقباً حرکت به سوی استان نینوا آماده می شود.

مسیر سامراء به بغداد پاکسازی شد

دبیر کل سازمان بدر گفت: مناطق اطراف مسیر سامراء به بغداد پاکسازی شده است و امیدواریم که ارتش و نیروهای مسلح عشایر در استان الانبار به نحو احسن وارد عمل شوند. خوشبختانه ارتش و عشایر در استان های دیاله، صلاح الدین، کرکوک و نینوا همکاری می کنند و بسیار امیدواریم که عملیات بزرگی در این استان ها آغاز شود و داعش شکست سنگینی را متحمل شود.

با کمترین امکانات پیروز شدیم

العامری افزود: عملیات پاکسازی موصل نیاز به مقدماتی دارد و پاکسازی کامل صلاح الدین و کرکوک زمینه ساز پاکسازی نینوا خواهد بود؛ بسیار امیدواریم که مقدمات عملیات پاکسازی موصل به زودی فراهم شود.

وی با تاکید بر اینکه «نمیتوان زمان معینی را برای آزادسازی موصل معین کرد»، ادامه داد: موفقیت عملیات آزادسازی موصل مستلزم امکاناتی است که این امکانات هنوز بسیار محدود و اندک است. ما اکثر عملیات را با کمترین امکانات آغاز کردیم و پیروز شدیم و اگر امکانات لازم فراهم شود، امید ما به پیروزی سریع، بسیار زیاد خواهد بود.

العامری درباره درخواست «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق از عشایر مناطق تحت تصرف داعش برای قیام علیه این گروه تروریستی نیز گفت: من معتقدم که عشایر به تنهایی نمی توانند کاری انجام دهند و باید عشایر را به همکاری با ارتش و نیروهای داوطلب مردمی برای اخراج داعش از مناطق اشغالی دعوت کرد.

با حملات هوایی نمیتوان بر داعش چیره شد


دبیر کل سازمان بدر درباره عملکرد ائتلاف بین المللی در مبارزه با داعش گفت: در خوش بینانه ترین حالت، ائتلاف قادر به کسب پیروزی نیست، زیرا می خواهد با حملات هوایی به پیروزی دست یابد؛ اما با حملات هوایی نمی توان به پیروزی رسید. در صورتی می توان به پیروزی دست یافت که منطقه ای بازپس گرفته شود و تنها ارتش و مردم عراق می توانند مناطق اشغال شده را از تصرف دشمن داعشی خارج کنند.

العامری درباره اخبار منتشر شده درباره حمایت تسلیحاتی ائتلاف از داعش و پرتاب کمک های تسلیحاتی از آسمان در مناطق تحت اشغال داعش نیز گفت: ما درباره پرتاب کمک های تسلیحاتی از هواپیماهای ائتلاف برای داعش تحقیق میکنیم و اگر مدارکی متقن به دست بیاوریم، این مدارک را به مجامع بین المللی ارائه خواهیم کرد؛ آمریکا مدعی مبارزه با داعش و سرکوب این گروه تروریستی است، اما از این گروه حمایت می کند.

ایران در عراق نیروی نظامی ندارد

 نماینده پارلمان عراق و دبیر کل سازمان بدر درباره حمایت های ایران از عراق در مقابله با داعش گفت: ارتش ایران کمکهای تسلیحاتی و مشاورهای به عراق میکند و همه مسئولان عراقی اعتراف میکنند که اگر این کمکها نبود اکنون خبری از عراق نبود. ما از کمکهای ایران که تجربه بسیار بالایی در جنگ با داعش دارد قدردانی و تشکر میکنیم.

عامری در عین حال حضور هرگونه نیروی نظامی ایرانی در عراق را به شدت تکذیب کرد و گفت: حضور ایران در عراق تنها محدود به مستشاران این کشور و پشتیبانی تسلیحاتی از عراق است.

نماینده پارلمان عراق در این راستا تصریح کرد شهدای ایران در عراق -مانند سرتیپ تقوی- مستشار بودند، نه رزمنده[میدانی].

تکذیب پرواز جنگندههای ایرانی در آسمان عراق


دبیرکل سازمان بدر عراق درباره ادعای به پرواز در آمدن هواپیماها و جنگندههای ایرانی برای حمله به داعش در نزدیکی مرزهای ایران گفت: این از دروغهای آمریکایی هاست. ما نیازی به هواپیماهای ایرانی نداریم و اگر نیاز داشتیم آن را اعلام میکردیم. ما همانطور که به ائتلاف اجازه [چنین حملاتی را دادیم] می توانیم به هواپیماهایی ایرانی نیز این اجازه را بدهیم. ما برای درخواست هرگونه کمک، هیچ نیازی به موافقت آمریکا نداریم و چنین درخواست هایی فقط نیازمند موافقت عراق است.

سلاحهای ایرانی به طور رسمی وارد عراق میشود

نماینده پارلمان عراق تاکید کرد: سلاح های ایرانی در عراق وجود دارد و وزارتخانههای دفاع و کشور به طور مستقیم از ایران سلاح خریداری می کنند. ایران  به مردم عادی سلاح نمی دهد، بلکه از مسیرهای رسمی و مجاز به وزارتخانههای دفاع و کشور سلاح می دهد.

عامری با اشاره به نقش برجسته سرلشکر قاسم سلیمانی در ارائه مشاوره برای عملیات های نظامی که در سایه تجربه مبارزه با این گروه تروریستی در سوریه به دست آمده، مراتب تقدیر و تشکر ملت عراق را از این کمک ها ابراز داشت.

نیروهای مردمی، عامل مهم شکست داعش

العامری ضمن رد این شائبه که نیروهای مردمی ممکن است به دسته ای طایفه ای تبدیل شوند مطرح کنندگان این شائبه را مریض و شکست خورده نامید و خاطرنشان کرد: نوری مالکی که مسؤول پرونده امنیتی است، معتقد است اگر نیروهای مردمی نبودند عراق و چه بسا سایر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس هم اکنون در دست داعش بود.

وی افزود: نیروهای مردمی به ویژه نیروهای مقاومت اسلامی از جمله گردان های بدر و سرایاالاسلام و الجهاد و عاشورا در این میان نقش بارزتری داشتند و همین ها با پشتیبانی ارتش و پلیس فدرال بر داعش پیروز شدند.

العامری به حمایت های گسترده مالی و تسلیحاتی 80 کشور جهان به تروریست ها اشاره کرد و گفت: از این کشورها تعداد محدودی به داعش پیوستند در حالی که یک حمایت همه جانبه از سوی 80 کشور دنیا برای تروریست های داعش وجود دارد که شامل کمک های مالی، تسلیحاتی، معنوی و عضوگیری می باشد.

وی افزود: وقتی که تروریست ها در سوریه تحت فشار قرار گرفتند و به عراق آمدند به تنهایی این کار را نکردند بلکه در گروههای چند هزار نفری و با حمایت 80 کشور اروپایی، عربی و اسلامی که آنها را به وجود آورده و از آنها حمایت کردند منتقل شدند.

عراقیها با داعش همراهی نکردند

عامری با رد وجود طرفداران داخلی داعش از میان اهالی مناطقی که تحت کنترل تروریست ها هستند افزود: اغلب مناطقی که پاکسازی می شود، تعداد بسیار کمی از مردم در آنجا مانده اند که همین امر نشان دهنده عدم سازگاری مردم (حتی اهل تسنن) با داعش است و اگر ساکنان همه این شهرها حامی داعش بودند، پاکسازی آنها کار مشکلی می شد.

العامری تصریح کرد از حدود 60 هزار نفر از ساکنان السعدیه و جلولاء فقط چند صد نفر با داعش همکاری کرده اند که همین به معنی عدم همکاری اهل تسنن با تروریست ها است.

عربستان امروز از داعش بیش از هر گروه دیگری نگران است

وی درباره حملات داعش به مرزهای عربستان و کشته شدن تعدادی از افسران سعودی گفت: این اقدام برای تیره کردن روابط عربستان با عراق صورت گرفته؛ روابطی که رو به بهبودی می رفت و عربستان در صدد بازگشایی سفارت در بغداد بود. البته تروریست ها قطعا موفق نخواهند شد زیرا ما داعش را هم دشمن عراق و هم دشمن عربستان می دانیم.

وی تاکید کرد عربستان نیز امروز از داعش بیش از هر گروه دیگری نگران است و این گروه را خطر واقعی برای خود میداند.

انتهای پیام/ک.ف

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار