معاون وزیر خارجه روسیه با وزیر امورخارجه ایران دیدار کرد

وزیر خارجه کشورمان در دیدار نماینده روسیه در ۱+۵، ضمن تقدیر از نقش مسکو در روند مذاکرات، ایفای نقش فعالتر این کشور را عامل مهمی در تسریع حل و فصل نهایی موضوع و دستیابی به راه‌حل جامع هسته‌ای ارزیابی کرد.
کد خبر: ۳۸۴۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۵ - 12January 2015

معاون وزیر خارجه روسیه با وزیر امورخارجه ایران دیدار کرد

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، «سرگئی ریابکوف»، معاون وزیر امور خارجه روسیه که به تهران سفر کرده، صبح امروز دوشنبه با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتوگو کرد.

ظریف در این دیدار با ارائه تحلیلی از آخرین وضعیت مذاکرات هستهای و ضمن تقدیر از نقش روسیه در روند مذاکرات، ایفای نقش فعالتر این کشور را عامل مهمی در تسریع حل و فصل نهایی موضوع و دستیابی به راه حل جامع ارزیابی کرد.

وزیر خارجه کشورمان همچنین با اشاره به ظرفیت بالا و قابلیتهای متنوع دو کشور بر ضرورت گسترش و تعمیق بیشتر روابط فیمابین در عرصههای مختلف تاکید کرد.

افزایش مشورتهای سیاسی و تبادل نظر پیرامون مهمترین تحولات منطقهای و بینالمللی از دیگر موضوعات مورد تاکید ظریف در این دیدار بود.

معاون وزیر خارجه روسیه نیز در این دیدار بر نقش مسئولانه مسکو در مذاکرات هستهای جمهوری اسلامی ایران با کشورهای 1+5 تاکید کرد و اظهار داشت: روابط دوستانه و نزدیک مسکو - تهران ایجاب میکند از ظرفیتهای خود استفاده کرده و به حل و فصل سریعتر موضوع هستهای ایران کمک کنیم.

ریابکوف همچنین آمادگی کامل روسیه را برای همکاریهای موثرتر منطقهای و بینالمللی با جمهوری اسلامی ایران مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار