لاریجانی در جمع خبرنگاران:

رسانه‌ها مشکلات کشور را در فضای آرام و منطقی دنبال کنند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: همه باید تلاش کنند در مجلس فضایی حاکم باشد که بتوان به مسائل اصلی پرداخت، زیرا این به نفع کشور است.
کد خبر: ۳۸۴۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۲ - 12January 2015

رسانه‌ها مشکلات کشور را در فضای آرام و منطقی دنبال کنند

به گزارش خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پس از حضور در جلسه کمیسیون تلفیق بودجه 94 در جمع خبرنگاران در مورد حواشی ایجاد شده در جلسه علنی روز گذشته مجلس، گفت: بنده فکر میکنم که ما مسائل خیلی مهمی در کشور داریم، همه باید توجه داشته باشند که هر چه فضای کشور آرامتر و منطقیتر باشد تا در شرایط فعلی بتوانیم مشکلات را حل کنیم، این یک وظیفه ملی است.

وی افزود: همه باید تلاش کنند در مجلس فضایی باشد که بشود به مسائل اصلی پرداخت و مسائل اصلی در فضای منطقی انجام شود، زیرا این به نفع کشور است.

رئیس مجلس با تاکید بر اینکه به اعتقاد بنده رسانهها نیز باید همین فضا را دنبال کنند، خطاب به رسانهها گفت: به نظر بنده شما رسانهها هم همین فضا را دنبال کنید و دنبال سوژههایی نگردید که از نظر کار سیاسی خیلی داغ است.

لاریجانی در همین زمینه تصریح کرد: بهتر این است که شما (رسانهها) فضایی را ترویج کنید که به سمت آرامش بیشتر باشد.

وی در ادامه به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون وحدت و توجه به مسائل اصلی در روز میلاد پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد و اظهار داشت: این نکتهای است که اخیرا رهبر معظم انقلاب هم در روز میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) و نیز در روز 19 دی بر آن تاکید داشتند که وحدت و توافق و ایجاد آرامش در کشور در حال حاضر بسیار ضروری است.

رئیس مجلس با تاکید بر اینکه رسانهها تلاش کنند که فضای توافق بر کشور حاکم باشد، در توصیهای به نمایندگان نیز گفت: البته شرایط برای نمایندگان هم همینطور است و همه باید این کار را بکنیم. چه احزاب، چه رسانهها و چه نمایندگان و چه رجالی که تریبون دارند، همه باید تلاش کنند که فضا، فضای آرامش باشد و به مسائل اصلی کشور، یعنی مشکلات معیشتی مردم بیشتر بپردازیم. امروزه وظیفه ملی ما این است.

لاریجانی در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید آیا درباره حواشی صحن علنی مجلس شکایتی از هیئت رئیسه و نحوه اداره صحن علنی مطرح شده است یا خیر، گفت: چیزی نشنیدهام.

لاریجانی همچنین در تشریح علت حضورش در جلسه کمیسیون تلفیق مجلس گفت: در کل یک پیشنهاداتی مطرح بود که یکی از آنها این بود که بودجه را متناسب با شرایط واقعبینانه در کمیسیون تلفیق تصویب کنند و فاصله آن چیزی که تصویب میشود با آنچه که تحقق مییابد، نباید بیشتر از 10 درصد باشد.

رئیس مجلس در همین زمینه تصریح کرد: نکته دیگر در این جلسه این بود که سیاستهای اقتصاد مقاومتی و رونق تولید محور باشد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط کشور باید نهایت هماهنگی با دولت برای تنظیم بودجه وجود داشته باشند که هم در مقام عمل راحتتر صورت گیرد و هم از نظر واقعگرایی نزدیکتر باشد.

رئیس قوه مقننه به پیشنهاد دیگرش در جلسه امروز کمیسیون تلفیق اشاره کرد و گفت: نکته دیگری که در این جلسه مطرح شد این بود که حداکثر استفاده را برای مشارکت مردم در طرحهای مختلف عمرانی، زمینههایی را فراهم کنند و تسهیلات برای آن به وجود آورند.

رئیس مجلس با بیان اینکه در این جلسه بر این نکته تاکید شد که بر روی مسئله صادرات و مشوقهای صادراتی، اعضای کمیسیون تلفیق توجه کافی داشته باشند، خاطرنشان کرد: ما یک کشوری هستیم که ظرفیتهای صادراتی خوبی داریم. کشورهای اطرافمان بازارهای خوبی هستند، لذا ما باید یک رویکرد خیلی روشن در مورد صادرات داشته باشیم.

وی همچنین تصریح کرد: در این جلسه بر روی بعد کشاورزی بودجه نیز تاکید شد به نحوی که باید گفت با توجه به قلت آب در کشور و اینکه حدود 90 درصد منابع آبی ما صرف کشاورزی میشود، باید روشهای آبیاری تغییر کند و آبیاری تحت فشار را برای سرمایهگذاری کافی در نظر بگیریم.

رئیس مجلس ادامه داد: در این جلسه پیشنهاد شد که سیستمهای گلخانهای که آب کمتری مصرف میکنند را ترویج کنیم که لازمه آن این است که تسهیلات بانکی کافی در اختیار آنها بگذاریم.

لاریجانی در پایان خاطرنشان کرد: در این جسه همچنین پیشنهاد شد با اختصاص یارانه کافی تسهیلات با نرخ سود کم به کشاورزان پرداخت شود تا کشاورزان بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار