بان کی مون؛

کنفرانس صلح سوریه اواخر آبان برگزار می شود

دبیر کل سازمان ملل با اعلام آمادگی جامعه بین المللی برای مذاکرات صلح گفت کنفرانس صلح سوریه اواخر آبان برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۳۸۴۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۱ - 28September 2013

کنفرانس صلح سوریه اواخر آبان برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از "ریانووستی"، بان کی مون دبیر کل سازمان ملل پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت در مورد خلع سلاح شیمیایی سوریه و با اعلام آمادگی جامعه بین المللی برای مذاکرات صلح بیان داشت کنفرانس صلح در مورد سوریه اواسط نوامبر معادل با اواخر آبان برگزار خواهد شد.

بان کی مون همچنین با بیان اینکه امروز باید قدم نخست برای صلح برداشته شود، اعلام کرد سازمان ملل آمادگی برگزاری کنفرانس صلح را دارد. وی همچنین افزود: اکنون زمان مناسب برای تامین دموکراتیک و صلح آمیز نیازهای آینده سوریه است و هر کنفرانسی باید نماینده کامل مردم سوریه باشد.

دبیر کل سازمان ملل همچنین در مورد عوامل دخیل در فرآیند صلح گفت همه بازیگران دارای نفوذ در سوریه باید در زمان کنونی از نفوذ خود در راستای صلح استفاده کنند.

در همین رابطه "سرگی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه نیز با اشاره به اهمیت کنفرانس پیش رو درخواست کرد همه طرفین منازعه سوریه به مذاکرات صلح بپیوندند.

گفتنی است پس از صدور قطعنامه سازمان ملل در مورد خلع سلاح و اعلام آمادگی دولت سوریه برای همکاری با سازمان ملل انتظار می رود از میزان فشارها علیه دولت سوریه کاسته شود؛ هر چند رفتارهای حامیان گروه های شورشی در تداوم حمایت از این گروه ها روندی دیگری را نشان می دهد.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار