مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه:

برخی رسانه‌های داخلی سنگ خارج را به سینه می‌زنند

صفارهرندی گفت: بسیجیان دیروز با کسب علم و دانش توانستند مرزهای علم و دانش را پشت سر بگذارند و به چنان توانانیی دست یافتند که اگر دشمنان ما بی خردی کنند و بخواهند به ایران حمله کنند پاسخ محکم و پشیمان کننده ای را دریافت خواهند کرد.
کد خبر: ۳۸۴۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۲ - 13January 2015

برخی رسانه‌های داخلی سنگ خارج را به سینه می‌زنند

به گزارش خبرنگاراخبار داخلی دفاع پرس، محمد حسین صفار هرندی مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه صبح امروز در همایش روز بسیج رسانه گفت: شکل گیری بسیج بر حسب ضرورت ها بود ضرورتی که وقتی دشمن چنگ و دندان نشان داد تا نظام ایران اسلامی را ساقط کند می بایست مقاومت می کردند تا دشمنان ما به اهدافشان دست نیابند. زیرا همه رنج هایی که یک ملت در طول دوره ستم شاهی تحمل کرده بود باعث شده بود تا درمقابل هجمه نظامی علیه کشور ما ایستادگی کند.

وی افزود: بسیجی که بر حسب ضرورت شکل گرفت برآمده از آحاد مختلف مردم بود به نحوی که دریک محیط بی رنگی شکل گرفتند و دغدغه شان فقط حفظ نظام و خدمنت به این آب و خاک بود.

وی ادامه داد: در آن دوره ای که اقتضا می کرد سلاح به دست گرفتند و با دشمنان این ملت به کارزار پرداختند اما پس از اتمام جنگ بسیجیانی که از معلم کارمند کارگر و دانشجو شکل یافته بود به کارهای خود بازگشتند اما با این حال رنگ بسیجی را فراموش نکردند.

صفار هرندی یادآور شد: از این اعتراض هایی که بسیجیان به ناملایمات داشتند وقتی به گوش عده ای رسید کسانی این گونه گفتند که شما دوره تان به سر رسیده پس باید به پادگان ها بازگردید از اینجا نوعی ناسپاسی نسبت به ولی نعمتان کسانی که به واسطه حضور بسیجیان در جبهه ها در آسایش زندگی می کردند آغاز شد. البته این اعتراض ها هم اعتراضاتی بود ک از سوی نشریات داخلی مطرح می شد.

مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه خاطر نشان کرد: اما همان بسیجی ها روزی احساس کردند برای توسعه دانش باید قدم بردارند لذا آنقدر جلو رفتند تا توانستند بسیاری از عرصه های ناممکن را مسخر کنند که به عنوان مثال پیشرفت هایی که در دانش سلول های بنیادین کسب شد نمونه بارزی از این پیشرفت های علمی است.

وی در ادامه یادآور شد: جوانان بسیجی دیروز مانند تهرانی مقدم ها مرزهای دانش را یکی پس ازدیگری در نوردیدند و به قطعه ای از دانش رسیدند که دشمنان بدانند اگر بی خردی نشان دهند و بخواهند به کشورمان حمله کنند اقدام آنها بی پاسخ نمی ماند و جواب محکمی دریافت  می کنند به نحوی که از کرده خود پشیمان خواهند شد.

مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه سپس با اشاره به اینکه خودکفایی در ساخت نیروگاه یکی دیگر از دستاوردهای بسیجیان در دوران دفاع مقدس است عنوان کرد: امروز جبهه رسانه ای دشمن قوی وارد عمل شده تا ضربات خود را بر پیکره این نظام مقدس اسلامی وارد کند به همین خاطر بسیجیان بنابر احساس تکلیف در این حوزه نیز وارد شدند اما وقتی بسیجیان در عرصه رسانه وارد شدند کسانی که این حضور را تحمل نمی کردند زمزمه های مخالفت سر دادند.

وی تاکید کرد: کسانی که به حضور بسیجیان در عرصه رسانه اعتراض می کردند از این نکته غافل هستند که غلام حسین افشردی یعنی حسن باقری روزنامه نگاری بود که به جبهه ها رفت و بنا بر اقتضائات دست به اسلحه برد و سپس به استراتژیست بزرگ نظامی تبدیل شد.

صفارهرندی عنوان کرد: کسانی که ابوذر و سلمان را به فساد متهم می کنند چرا آنروز که افشردی روزنامه نگار دست به اسحله برد و مقابل دشمنان ایستاد احساس خطر نکردند.

وی گفت: تجمیع رسانه و قدرت ظاهرا آنجا نیاز به ابوذر و سلمان ها داشته و وقتی نیاز مرتفع شد باید ابوذر و سلمان ها را کنار می گذاشتیم. به عبارت دیگر همت ها و باکری ها برای زندگی امروز نمی پسندند به همین خاطر شعار نحس بسیجی واقعی همت و باکری است را سر دادند.

صفارهرندی توضیح داد: معنی این شعار این است که آنها بسیجی زنده را خطرناک می دانند در حالی که روح بلند باکری و همت همچنان زنده است و بسیجیان از روح بلند این شهدا در ادامه راهشان استفاده می کنند.

وی در ادامه عنوان کرد: این اشتباه استراتژیک را باید در جایی اصلاح کرد زیرا آنهایی که از سر غفلت چنین سخنانی عنوان می کنند بدانند امروز اگر دیپلمات موفق ما با اقتدار بر سر میز مذاکره می نشیند می گوید بر شانه های آن افتخار آفرینان هستیم که مذاکره می کنیم.

مشاور فرهنگی کل سپاه یادآورشد: وقتی دیپلمات ما خطاب به مردک امریکایی زیاده خواه می گوید گوشت تن شما در منطقه زیر دندان های ما است همه این ها با اتکا به همت ها و باکری ها گفته می شود.

صفار هرندی تاکید کرد: چرا سلمان ها و ابوذر ها را متهم به فساد می کند در حالی که نگاه بسیجی به رسانه نگاهی است که می خواهد نظام انقلاب و میراث معنوی امام راحل را حفظ کند.

وی یادآور شد: همه ما در موضوع مقابله با جبهه کثیف بیرونی در یک جبهه ایستاده ایم که کف آن توافق در دفاع از ایران است اما متاسفانه کسانی با استفاده از رسانه داخلی آنقدر که سنگ بیرونی به سینه می زنند به داخل توجه نمی کنند و این سیمای برخی رسانه های داخلی را نشان می دهد.

صفار هرندی عنوان کرد: به این پرسش آنهایی که سنگ بیرونی ها را به سینه می زنند جواب دهند اگر در پاریس فتنه ای سبب ضربه خوردن به گوشه ای از جهان غرب شود دنیا برای اینها عزاخانه می شود اما وقتی در جای جای کشورمان جریان شرور تروریستی قائله آفرینی می کند دغدغه نمی شود.

مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه با بیان اینکه تنظیمات بعضی از این رسانه ها آنقدر که با بیرون آشناست با درون آشنا نیست تصریح کرد: چطور راهپیمایی 22 بهمن که روز ملی همه ایرانیان است و مثل 9 دی نیست که برخی به آن تشکیک وارد کنند حاضر نیستند تصویری از این اجتماع میلیونی را به نمایش بگذارند اما تظاهرات چند هزار نفره اروپایی برای آنها ارزش خبری پیدا می کند.

انتهای پیام/ ر.م

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار