رهبر در گفت‌وگو با «دفاع پرس»:

افزایش جمعیت، تصمیمی بصیر در جهت مدیریت کلان جامعه/حکومت وظیفه دارد آرامش خاطر مادران را خارج از منزل فراهم کند

فاطمه رهبر در واکنش به رویکرد گروهی نسبت به افزایش جمعیت در کشورمان که آن را برنامه ای برای خانه نشین کردن زنان معرفی می کنند، گفت: ما نباید انتظار داشته باشیم دشمنان جمهوری اسلامی مواردی را بیان کنند که موافق ما باشد، این ابتکار امام خمینی(ره) و بعد از آن، رهبر معظم انقلاب بود که زنان وارد اجتماع شوند و دوشادوش مردان به وظایف اجتماعی خود عمل کنند.
کد خبر: ۳۸۴۶۶
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۹ - 14January 2015

افزایش جمعیت، تصمیمی بصیر در جهت مدیریت کلان جامعه/حکومت وظیفه دارد آرامش خاطر مادران را خارج از منزل فراهم کند

فاطمه رهبر رئیس فراکسیون زنان در مجلس شورای در مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، در ارتباط با سیاستهای افزایش جمعیت که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده بود و در واکنش به برخی بازخوردها که بیان میکرند منابع طبیعی داخلی پاسخگوی افزایش جمعیت ایران نیست گفت: قطعا مطلبی که رهبری فرمودند از سر تدبیر و مدیریت کلان جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: نکاتی که امام خامنهای پیرامون افزایش جمعیت فرمودند با نگاهی ژرف به آینده کلان جامعه بوده است، منابع کشور به قدری غنی است که میتوانیم دو برابر این جمعیت را نیز در داخل کشورمان اداره کنیم ولی اینکه الان دیده میشود شرایط اقتصادی جامعه چندان مناسب نیست، به خاطر فشارهای تحریمها و فشارهای اقتصادی است که دشمنان ما پس از انقلاب اسلامی به کشورمان وارد کردند.

رئیس فراکسیون زنان مجلس تصریح کرد: وقتی کالاهایی که به کشورهای دیگر صادر میشود را نمیتوانیم تبدیل به ارز کنیم و از آنها بهرهبرداری کنیم، مقداری باعث رکود در کشورمان میشود، بنابراین این موضوع را نباید گره بزنیم با توانمندیها و تواناییهایی که در کشور وجود دارد و ما میتوانیم از آنها بهره بگیریم تا کشور خودمان را بسازیم.

فاطمه رهبر، ایران را کشوری جوان دانست و اظهار داشت: کودکانی که در دهه60 نیازمند واکسیناسیون و مدارس ابتدای بودند، امروز نیازمند ازدواج، کار و تحصیل هستند و در آیندهای نه چندان دور تبدیل به بازنشستگانی خواهند شد که نیازمند آسایش و راحتی هستند، بنابراین از حالا باید برای آن زمان پیش بینی کنیم. بنابراین منابع ایران کامل، غنی و حتی بیش از اندازه 150 میلیونی است.

وی بیان کرد: باید این اندیشه در جامعه ایجاد شود که در آینده دارای نسل جوانی باشیم، در حال حاضر که جمهوری اسلامی به عنوان یک کشور الگو قرار گرفته، بتوانیم ایران را یک کشور نمونه در دنیا نشان دهیم.

رئیس فراکسیون زنان در مجلس در واکنش به رویکرد گروهی نسبت به افزایش جمعیت در کشورمان که آن را برنامه ای برای خانه نشین کردن زنان و دوری آنها از فعالیت های اجتماعی معرفی می کنند، گفت: ما نباید انتظار داشته باشیم دشمنان جمهوری اسلامی مواردی را بیان کنند که موافق ما باشد و از آنها خوشمان بیاید چرا که بهترین دیدگاهها و نظرات ما را ضعیف جلوه میدهند، این ابتکار امام خمینی(ره) بوده است و بعد از آن رهبر معظم انقلاب که زنان وارد اجتماع شوند و دوشادوش مردان به وظایف اجتماعی خود عمل کنند.

وی خاطر نشان کرد: باید توجه کرد در نگاه اسلامی اولین وظیفه یک بانو خانهداری، همسرداری خوب است ولی اگر خانمی توانمندی این را داشته باشد که بتواند این وظایف را در کنار هم جمع بندی کند یک بانوی نمونه و یک مادر و همسر الگو خواهد بود و حتی در جامعه میتواند مطرح باشد و برخی برای اینکه خواهان زیر سوال بردن اصل جمهوری اسلامی ایران و اسلام هستند از هر طریقی تلاش میکنند تا به هدف خود برسند.

رهبر همچنین این نکته را گوشزد کرد و اظهار داشت: فعالیت اجتماعی بانوان در خارج از منزل نباید دغدغه برای فرزندان آنها را به همراه داشته باشد و حکومت وظیفه دارد آرامش خاطر مادران را خارج از منزل فراهم کنند تا آنها نیز به استراحت بپردازند و با فراغ بال در جامعه نیز فعالیت داشته باشند.

انتهای پیام/ف.ه

نظر شما
پربیننده ها