در درس خارج مطرح شد؛

تحلیل آیت‌الله مکارم شیرازی درباره حوادث فرانسه/ اهانت به پیامبر اعلان جنگ با تمام مسلمانان است

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با تأکید بر برخورد عاقلانه با حوادث اروپا اظهار داشت: کارهای تند و بی دلیل سبب دشمن تراشی می‌شود، باید تروریست‌ها را ریشه کن کرد، وگرنه برگزاری راهپیمایی این موضوع را حل نمی‌کند، این‌ها همانند آتش زیر خاکستر هستند که روزی زبانه می‌کشند.
کد خبر: ۳۸۵۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۰ - 14January 2015

تحلیل آیت‌الله مکارم شیرازی درباره حوادث فرانسه/ اهانت به پیامبر اعلان جنگ با تمام مسلمانان است

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، حضرت آیتالله ناصر مکارم شیرازی، از مراجع تقلید پیش از ظهر امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با محکوم کردن حملات تروریستی در فرانسه بیان داشت: اسلام ترور را در قبال همه افراد(دوست و دشمن) محکوم میکند.

وی در ادامه به عکس العمل اروپاییان در برابر این حوادث اشاره کرد و بیان داشت: نخستین عکس العمل آنها برگزاری راهپیمایی با حضور رؤسای چهل کشور بود، این راهپیمایی در حقیقت همانند قرص مسکنی برای اروپای وحشت زده بود.

حضرت آیتالله مکارم شیرازی حمله به مسلمان به ویژه شیعیان را عکس العمل دیگر غربیها در برابر حوادث تروریستی دانست و عنوان کرد: متأسفانه اینها اعمال داعش را به تمام مسلمانان عمومیت دادند، در حالی که علمای اسلام تأکید میکنند داعش از اسلام نیست.

وی ادامه داد: برگزاری کنگرههای مختلف در شهر مقدس قم و کشورهای مصر و سوریه خود نشان میدهد که داعش از اسلام نیست؛ پس چرا اروپاییها عملکرد تروریستهای داعشی را به همه عمومیت داده و مسلمانان را علیه خود تحریک میکنند؟ آیا عمومیت دادن برای همه مسلمانان کار عاقلانهای است؟ شما باید کار تروریستها را محکوم کنید.

 استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم عکس العمل سوم اروپاییان در برابر حوادث تروریستی را کشیدن کاریکاتورهای اهانت آمیز به نبی اکرم(ص) خواند و گفت: نشریهای که به آن حمله شده است، اعلام کرده، کاریکاتورهای پیامبر(ص) را کشیده و به شانزده زبان منتشر خواهد کرد، آیا این کار عاقلانهای است؟.

وی تأکید کرد: اهانت به نبی اکرم(ص) به معنای اعلام جنگ با تمام مسلمانان است، شما از داعش ضربه خوردهاید، آیا این انتقام جویی شما از مسلمانان کار عاقلانهای است، در این باره باید فکر کنند.

وی خطاب به اروپاییان افزود: شما ریشهها را پیدا کرده و بخشکانید؟ ارتش و مردم عراق به شرط قطع حمایت دیگران از داعش آنها را به زودی ریشه کن میکنند، لازم نیست شما ائتلاف تشکیل دهید، شما جلوی کمکها را بگیرید کافی است، اگر به اینها کمک نشود یک ماه نیز دوام نمیآورند.

حضرت آیتالله مکارم شیرازی با تأکید بر برخورد عاقلانه با حوادث اروپا اظهار داشت: کارهای تند و بی دلیل سبب دشمن تراشی میشود، باید تروریستها را ریشه کن کرد، وگرنه برگزاری راهپیمایی این موضوع را حل نمیکند، اینها همانند آتش زیر خاکستر هستند که روزی زبانه میکشند.

وی افزود: حوادث باید برای فرد درس عبرتی باشد، عصبانی شدن و تصمیم عجولانه گرفتن مشکلی را حل نمیکند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه سخنان خود با اشاره به روایتی از امام حسن عسکری(ع) به بیان صفات شیعیان پرداخت و گفت: در روایت آمده «شیعیان ما اهل نجات هستند، در صورتی که پاکیزه از گناهان، سپری برای ما در برابر دشمنان و یاور ما باشند».

وی افزود: در روایت آمده «مهدی موعود آب حیات واقعی است»، این تشبیه بسیار مناسب است؛ چرا که همانگونه همه افراد به آب نیاز دارند به ظهور حضرت ولی عصر(عج) نیز نیاز دارند.

این مرجع تقلید با تأکید بر اینکه گاهی افراد با اعمال خود کاری میکنند که به جای یاری از اسلام و اهلبیت(ع) به آن لطمه میزنند، اظهار داشت: برخی کارهای میکنند که خیال میکنند حمایت است، در حالی که کارشان لطمه میزند.

وی تأکید کرد: کسانی که به مقدسات دیگران حمله میکنند، سخنان رکیک بیان کرده و به آنها توهین میکنند، خیال میکنند که اسلام را حمایت میکنند، در حالی که این خود سبب میشود که مسلمانان در برابر دشمنان متفرق شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها