مدیرکل امور بانوان استانداری کرمان:

ایمان، وحدت و رهبری سه اصل مهم در پیروزی انقلاب اسلامی بود

مدیرکل امور بانوان استانداری کرمان گفت: رهبری محور تمام برنامه‌ها برای امت اسلامی بوده و است و زمانی جامعه به اهداف و آرمان‌های خود می‌رسد که مردم بصیر باشند که این بصیرت در مردم مومن ما در زمان پیروزی انقلاب وجود داشت.
کد خبر: ۳۸۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۸ - 14January 2015

ایمان، وحدت و رهبری سه اصل مهم در پیروزی انقلاب اسلامی بود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از کرمان، فاطمه السادات حسینی روز گذشته در کمیته بانوان ستاد دهه فجر استان کرمان، با اشاره به اینکه دهه فجر و انقلاب یک موضوعی است که همه ما نسبت به آن یک رسالت و وظیفه سنگین داریم، اظهار کرد: ایامی که همه مردم برای امام خمینی(ره) بود و ایامی که امام(ره) برای مردم بود و انقلاب ما یک انقلاب الهی بود.

وی نخستین اصل پیروزی انقلاب اسلامی را ایمان و اعتقاد دانست و گفت: مردم به واسطه ایمان و باور نسبت به ارزشهای دین مبین اسلام در کنار رهبر و همراه و مطیع با رهبر حرکت کردند.

مدیرکل امور بانوان استانداری کرمان با اشاره به اینکه برای پیروزی انقلاب اسلامی جوانان بسیاری از جان خودشان گذشتند تا انقلاب و ارزشهای آن در جامعه تبیین شود، افزود: امروز همه ما مدیون خون این شهدا هستیم و ایام دهه فجر فرصتی برای یادآوری همه جانفشانیهای شهدا به نسل جوان است. 

حسینی اصل دوم پیروزی انقلاب اسلامی را رهبری عنوان کرد و گفت: رهبری محور تمام برنامهها برای امت اسلامی بود و زمانی جامعه به اهداف و آرمانهای خود میرسد که مردم بصیر باشند که این بصیرت در مردم مومن ما در زمان پیروزی انقلاب وجود داشت و با رهبری امام خمینی(ره) توانستیم به آن اهداف برسیم.

وی سومین اصل پیروزی انقلاب اسلامی را وحدت، همدلی و انسجام دانست و گفت: اگر مردم ایمان داشتند و رهبر داشتند اما وحدت و انسجام نداشتند؛ موفق نبودند بسیاری از انقلابها در این سه اصل مشکل دارند به هیمن دلیل انقلابشان به پیروزی نمیرسند زیرا یک رهبر روشنفکر و بصیر و آگاه ندارند.

مدیرکل امور بانوان استانداری کرمان با بیان اینکه این سه اصل موجب شد تا انقلاب اسلامی به پیروزی برسد؛ افزود: در حال حاضر نیز اگر بخواهیم در مقابل توطئه و تهدیدهای دشمن پیروزی میدان باشیم؛ باید ایمان، اطاعت از ولایت و وحدت بین مدیران و مسئولان وجود داشته باشد زیرا دشمن میخواهد این سه محور را از بین ببرند.

حسینی با بیان اینکه این سه اصل رمز موفقیت انقلاب اسلامی ایران است؛ خاطرنشان کرد: باید یاد و خاطره امام(ره) و یادآوری اهداف انقلابمان در این ایام به خوبی تعریف و تبیین شود.

وی افزود: اگر بخواهیم یاد و خاطره شهدا را پررنگ به جوانان معرفی کنیم باید همفکری، همراهی و هماهنگی در برنامهها وجود داشته باشد و همچنین باید تمام نهادها و سازمانها برای یک هدف مشترک با هم تصمیم بگیرند.

مدیرکل امور بانوان استانداری کرمان تصریح کرد: همان گونه که انقلاب کردیم باید به حرکت انقلاب سرعت ببخشیم برای این سرعت دادن نیاز است که مشارکتها و همراهیها پررنگتر باشد؛ ادارات نباید کلیشهای در این ایام برنامههای خود را اجرا کنند.

حسینی با اشاره به اینکه به برنامهها در این ایام باید مردمی برگزار شود زیرا انقلاب برگرفته از مردم است؛ افزود: برنامهها باید با رویکرد حضور مردمی به ویژه نسل جوان باشد تا آنها بتوانند با منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و امام خمینی(ره) بیشتر آشنا شود.

وی ادامه داد: باید بتوانیم باورها و اعتقاداتی که روحانیون در دوران انقلاب داشتند به تصویر بکشیم که این امرسبب تأثیر گذاشتن در فکر و نگرش جوان میشود زیرا دشمن نهاد خانواده را با محوریت اعتقادات در نظر گرفته که باید این محور تقویت شود.

حسینی بیان کرد: محتوا و کیفیت برنامه در این ایام باید جذاب و تأثیرگذار باشد، برنامهها باید براساس ذائقه مخاطبان برنامهریزی شود.

وی با اشاره به اینکه در دانشگاهها دانشجویان در حوزه فعالیتهای فرهنگی فعال هستند؛ اما مسئولان و مشاوران فرهنگی باید برنامه به دانشجویان بدهند، افزود: اگر در برخی از موارد موفق نیستیم زیرا در محتوا، شیوه و روش ارائه مشکل داریم.

وی خاطرنشان کرد: از هنر بسیار میتوانیم برای برنامهها به سمت فرهنگ انقلابی استفاده کنیم زیرا بسیاری از نمایشها که برخی از هنرمندان اجرا میکنند بسیار تأثیرگذار هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار