طراحی سه رویداد ملی در پارک موزه دفاع مقدس استان سمنان

سه رویداد بزرگ ملی در پارک موزه دفاع مقدس استان سمنان طراحی و اجرا می‌شود.
کد خبر: ۳۸۶۲۴
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۷ - 15January 2015

طراحی سه رویداد ملی در پارک موزه دفاع مقدس استان سمنان

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از سمنان سرهنگ فریدون پهلوانی با اعلام این خبر گفت: پیرو دستور مقام معظم رهبری، پارک موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان به یاد حماسه آفرینی و دلاورمردی شهیدان و رزمندگان استان سمنان در زمینی به مساحت12 هکتار در حال احداث می باشد.

وی در خصوص طرح های پیش بینی شده در موزه گفت: بازسازی عملیات بزرگ طریق القدس، عرصه نبرد و دفاع دریایی و عرصه خودباوری، سه رویداد ملی هستند که در پارک موزه به تصویر کشیده خواهند شد.

سرهنگ پهلوانی در خصوص عملیات طریق القدس گفت: در این عملیات، نیروهای جهاد سازندگی استان سمنان جاده ای استراتژیک به طول14 کیلومتر و در مدت زمان 24 روز بر روی رمل و شن روان احداث کردند که مهمترین نقش را پیروزی این عملیات سرنوشت ساز ایفا کرد.

وی افزود: این عملیات به صورت نمادین در زمینی به مساحت5/2 هکتار با پیشرفته ترین تکنیک های روز صحنه سازی می گردد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان با معرفی عرصه نبرد و دفاع دریایی به عنوان دومین رویداد ملی پیش بینی شده در پارک موزه اظهار داشت: به دلیل نقش برجسته و تعیین کننده امیر شهید دریادار محمد ابراهیم همتی فرمانده ناوچه پیکان در عملیات دریایی مروارید، بخش موزه نیروی دریایی با محوریت شهید همتی و جانمایی نقشه خلیج فارس و تجسم عینی سواحل و جزایر سه گانه ایرانی و نمایش ناوچه پیکان در ابعاد واقعی طراحی شده که در حال مطالعه و اجرا می باشد.

سرهنگ پهلوانی عرصه خودباوری را سومین رویداد ملی جهت اجرا در پارک موزه عنوان وخاطر نشان کرد: موشک سجیل2 و موشک ماهواره بر امید از جمله آخرین دستاوردها و فناوری های موشکی جمهوری اسلامی است که در استان سمنان آزمایش و پرتاب شده است. از این رو منطقه ای تحت عنوان عرصه خودباوری در پارک موزه پیش بینی شده و به بررسی گوشه ای از پیشرفت های نظامی و علمی می پردازد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان افزود: پارک موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان در مسیر 15میلیون زائر امام رضا(ع) در سال قرار دارد که از نظر مکانی در موقعیت استراتژیک مناسبی قرار داشته و ان شااله میزبان زائرین امام هشتم خواهد بود.
سرهنگ فریدون پهلوانی در پایان سخنانش گفت: با برنامه ریزی و پیش بینی های صورت گرفته صحن انقلاب(تاریخ) و موزه دفاع مقدس تا خرداد 95 مورد بهره برداری قرار گرفته و افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار