در قزوین صورت گرفت

دیدار اعضای کمیته بانوان کنگره شهدا با مادر شهید محمد بندرچی

اعضای کمیته بانوان کنگره شهدا با مادر شهید محمد بندرچی در قزوین دیدار کردند.
کد خبر: ۳۸۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶ - 15January 2015

دیدار اعضای کمیته بانوان کنگره شهدا با مادر شهید محمد بندرچی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از قزوین، در این دیدار که به همت دفتر نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس استان قزوین صورت گرفت، سیدی، مسئول امور بانوان استانداری قزوین در دیدار با خانم مجابی (مادر شهید محمد بندرچی) با اشاره به آگاهی بخشی قشر جوان در رابطه با برپایی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی گفت: جمع آوری اطلاعات و تجربیات دفاع مقدس و خاطرات والدین شهدا گنجینه ای ارزشمند است.

وی افزود:اگر در بحث جمع آوری آثار شهدا بیشتر از این تاخیر داشته باشیم، ممکن است فرهنگ شهادت، ایثار، معنویت و بزرگی روح شهدا همراه با والدینشان از دست برود.

سیدی در ادامه پس از شنیدن خاطرات و قرائت وصیت نامه شهید توسط مادر ایشان، خطاب به مسئولین جمع آوری آثار شهدا گفت: تک تک جملاتی که درباره ویژگیهای شهید گفته شد و وصیت نامه ای که قرائت شد، برای همه ما پیام دارد و مسئولیت ما را بیشتر می کند، انشاالله که شهدا دعا کنند این دیدارها ذخیره دنیا و آخرت ما باشند.

در این دیدار رضاییمسئول بسیج جامعه زنان استان قزوین و رجبی مسئول دفتر نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس استان قزوین نیز حضور داشتند.

گفتنی است شهید محمد بندرچی پانزدهم خرداد ۱۳۴۹، در شهر قزوین به دنیا آمد، پدرش اسماعیل، معلم بود و مادرش فاطمهبیگم نام داشت. دانشآموز دوم متوسطه در رشته تجربی بود. به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت.

چهارم دی ۱۳۶۵، در امالرصاص عراق به شهادت رسید و پیکرش مدتها در منطقه برجا ماند و سال ۱۳۷۶پس از تفحص در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپرده شد.

دز بخشی از وصیت نامه این شهید آمده است: اگر کسانی گفتند که چرا رفت ؟ و چرا کشته شد ؟ و برای چه کشته شد ؟ بگویید : خاموش باشید چه شما از درک این مسایل عاجزید . بگویید : ای کسانیکه بخاطر فرزند و مال و پدر و مادر اسلام را یاری نمی کنید ؛ مرگ بزودی میان شما و آنها جدایی می افکند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها