آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌ اول نماز جمعه تهران:

مسئولان خطر "اندلس" را به یاد داشته باشند/ وفاداری به ولایت نیازمند عمل است نه شعار

امام جمعه موقت تهران با انتقاد شدید از رواج بدحجابی در جامعه گفت: مسئولان کشور، خطر "اندلس" را به یاد داشته باشند؛ چراکه اندلس به خاطر همین بی‌بند و باری‌ها به کشور کفر تبدیل شد.
کد خبر: ۳۸۶۵۰
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۲ - 16January 2015

مسئولان خطر

به گزارش خبرنگار سیاسی دفاع پرس، آیتالله موحدی کرمانی خطیب این هفته نماز جمعه تهران، در خطبه اول نماز با بیان اینکه یکی از آثار تقوا این است که انسان به خود خوشبین نباشد، به سخنانی از رسول اکرم(ص) و امیرالمومنین علی(ع) مبنی بر لزوم حسابرسی به اعمال هرکس توسط خود آن شخص اظهار داشت: اگر این کار را امروز انجام دهیم پاسخگویی در قیامت برای ما مشکل نخواهد بود.

وی با بیان اینکه آنهایی که مسئولیتی در نظام دارند کارشان بسیار سنگین است؛ خواستار تشریح عملکرد مسئولان در خصوص مبارزه آنها با منکراتی همچون پرداخت رشوه و بدحجابی در سطح جامعه شد.

امام جمعه موقت تهران با طرح این پرسش که ما و مسئولان در زمینه مبارزه با بدحجابی چه کردهایم، گفت: مسئولان در خصوص مبارزه با این فسادی که چهره کشور اسلامی را زشت کرده چه اقدامی انجام دادهاند؟ اگر نسبت به آن بی تفاوت هستند که وای به حالشان.

آیتالله موحدی کرمانی با انتقاد شدید از رواج بدحجابی در جامعه تصریح کرد: معنی بدحجابی این است که دیگر جوان به ازدواج فکر نکرده و نیازی به این امر را در خود احساس نمیکند؛ چراکه وسیله لذتجویی برای او فراهم است.

وی همچنین تزلزل در بنیان خانواده را ازجمله آثار سوء بدحجابی دانست.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران با بیان اینکه اگر دشمنان چنین فضایی را در جامعه ما ببینند در تحلیلهای خود به این نتیجه میرسند که "ایمان مردم ضعیف شده، و وقت حمله به ایران است"، افزود: مسئولان کشور، خطر "اندلس" را به یاد داشته باشند؛ چراکه اندلس به خاطر همین بیبند و باریها به کشور کفر تبدیل شد.

آیتالله موحدی کرمانی در ادامه با اشاره به حساسیت فعالیتهای وزارت علوم گفت: مسئولان این وزراتخانه مسئول میلیونها فکری هستند که فردا مدیریت جامعه را برعهده خواهند گرفت؛ پس امانتی را که انقلاب به آنها سپرده باید به درستی حفظ کنند.

وی همچنین به معضل اعتیاد اشاره و از مسئولان درخواست کرد که در زمینه مبارزه با این معضل، جدیت و تلاش بیشتری داشته و ارتقای امنیت جامعه را نیز در دستور کار خود داشته باشند.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر لزوم حاکمیت ضوابط بر روابط، به مسئولان کشور هشدار داد مراقب باشند به کسی ظلم نشود؛ چراکه ظلم باعث سقوط حکومت میشود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم ولایتپذیری مسئولان تأکید و عنوان کرد: در وفاداری به ولایت فقط به شعار اکتفا نکنید و آن را در عمل نشان دهید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها