آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه دوم نماز جمعه تهران:

اهانت به پیامبر اعظم(ص) به دلیل هراس غرب از پیشروی اسلام در اروپاست/ باید اتکا به در آمدهای نفتی کاهش یابد

امام جمعه موقت تهران اهانت بی شرمانه نشریات غربی به پیامبر اعظم(ص) را به دلیل هراس غرب از پیشروی اسلام در اروپا دانست و گفت: این کار باعث نزدیک شدن زمان سقوط حکومت‌های غربی خواهد شد.
کد خبر: ۳۸۶۵۶
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۸ - 16January 2015

اهانت به پیامبر اعظم(ص) به دلیل هراس غرب از پیشروی اسلام در اروپاست/ باید اتکا به در آمدهای نفتی کاهش یابد

به گزارش خبرنگار گروه اخبار داخلی دفاع پرس، آیتالله موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم این هفته نماز جمعه تهران با گرامیداشت یاد شهدای فداییان اسلام گفت: این شهدا درس فداکاری، جانبازی و ازخودگذشتگی دادند؛ به نحوی که در نتیجه اقدامات این عزیزان، شاه خائن در ۲۶ دی ۱۳۵۷ مجبور به فرار از ایران شد.

وی در ادامه با محکوم کردن توهین نشریه فرانسوی در اهانت به پیامبر اسلام(ص)، بیان داشت: این عمل فرانسویها نشان از احساس ترس نسبت به گسترش اسلام در اروپا است.

آیت الله موحدی کرمانی با بیان اینکه این عمل آنها که کاری زشت بوده باعث می شود تا آنها به مرحله سقوط نزدیکتر شوند، ادامه داد: بگذارید این جانیان چهره کریه خود را نشان دهند و دشمنی خود با اسلام را آشکارتر سازند، تا بلکه جهان اسلام بیدار شود و دل به این ناکثین نسپارند.

وی عنوان کرد: جای تأسف است که حمایت از این جنایت ـ توهین نشریه فرانسوی به پیامبر اسلام(ص)ـ را حمایت از آزدی بیان مینامند؛ در حالی که این دریدگی، هتاکی، بی شرمی و جهالت است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: از این عجیبتر این است که جانیان به راه افتادند و با شرکت در راهپیمایی، تروریستم را محکوم میکنند؛ کسانی که خود تروریستپرور بوده و حامی تروریستها هستند.

وی تأکید کرد: نخست وزیر رژیم سفاک رژیم صهیونیستی در حالی در این راهپیمایی شرکت میکند که خود قاتل کودکان است؛ اگر اینها تروریسم را محکوم میکنند، پس چه کسی در سوریه از تروریستها حمایت میکند و برای آنها سلاح هم میفرستد؟

آیتالله موحودی کرمانی خطاب به رؤسای کشورهای حامی تروریست گفت: آنهایی را که حمایت کردید و در آستین خود پروراندید، اکنون همان ها به جان شما افتادهاند.

وی در ادامه با تأکید بر ضرورت حفظ وحدت، بیان داشت: آنچه تاکنون به دست آوردهایم حول محور امامت و ولایت بوده است، پس باید همواره وحدت را مبنای خود قرار دهیم.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران به موضوع مذاکرات هستهای نیز اشاره کرد و گفت: هیأت ایرانی که مذاکره می کند، در آینده باز هم مذاکره خواهد کرد و اشکالی هم ندارد، اما باید بدانند طرف مذاکره، چه کسانی هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت توجه و عمل به اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: اکنون که با ارزان شدن قیمت نفت مواجه هستیم و دشمنان میخواهند بدین شکل به ما ضربه بزنند، اهمیت توجه و عمل به اقتصاد مقاومتی برای ما دو چندان میشود؛ پس باید میزان اتکا به درآمدهای نفتی را کاهش دهیم و حتی به صفر برسانیم.

آیتالله موحدی کرمانی عنوان کرد: ما در کشور از ظرفیت بالای تولید برخورداریم که توسط نیروهای خلاق و جوان صورت می گیرد؛ به همین علت مسئولان باید به ظرفیت های داخل کشور و به دستورات اقتصادی اسلام توجه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: جلوگیری از اصراف و استخدامهای بی مورد، توجه به بخشهای تولیدی و کشاورزی، روی آوردن به سادهزیستی، پایین آوردن حقوقهای کلان دولتی، کم کردن حجم دولت، و الویت داشتن ضعفا نسبت به اغنیا، موضوعاتی هستند که میتواند ما را تحقق اقتصاد مقاومتی یاری رساند.

امام جمعه موقت تهران افزود: از مجلس هم در خواست دارم تا در تنظیم بودجه کشور برای سال آینده و همچنین در تدوین برنامه پنج ساله ششم کشور میزان اتکاء کشور به درآمدهای نفتی را کاهش دهد و حتی در صورت امکان آن را به صفر برساند.

وی در ادامه به حوادث هفته گذشته مجلس شورای اسلامی نیز اشاره و عنوان کرد: آنچه در مجلس اتفاق افتاد یعنی نه آن سخنانی که عنوان شد و نه آن برخوردی که صورت گرفت، هیچ کدام در شأن مجلس نبود؛ لذا امیدواریم مجلس متانت خود را بیشتر حفظ کند.

آیتالله موحدی کرمانی در پایان درباره شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا باید گرهگشای مشکلات مردم باشند، نه اینکه گرهی دیگر بر مشکلات آنها بیفزایند؛ از سوی دیگر باید سعی کنند مصوباتشان نیز صد در صد اسلامی باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها