پیش از رایزنی‌های امروز با طرف آمریکایی؛

عراقچی: فضای مذاکرات کاملاً جدی است/ فاصله‌ها و اختلاف‌نظرها وجود دارد

عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده، فضای مذاکرات با طرف آمریکایی را جدی خواند و با اشاره به اراده طرفین برای رسیدن به توافق، گفت: فاصله‌ها و اختلاف‌نظر‌ها وجود دارد و اگر اراده و حسن‌نیت لازم در طرف مقابل باشد، حصول توافق امکان‌پذیر است.
کد خبر: ۳۸۷۲۲
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۹ - 17January 2015

عراقچی: فضای مذاکرات کاملاً جدی است/ فاصله‌ها و اختلاف‌نظرها وجود دارد

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران و عضو ارشد تیم مذاکره کننده هستهای گفت: امروز (شنبه) مذاکرات دو جانبه با آمریکا را ادامه خواهیم داد و بعد از ظهر هم با مقامات روسیه گفتوگو خواهیم کرد.
عضو ارشد تیم مذاکره کننده هستهای ایران پیش از آغاز مذاکرات دوجانبه در گفتوگو با واحد مرکزی خبر به ژنو افزود: از امروز معاون خانم موگرینی از اتحادیه اروپا نیز به مذاکرات ملحق میشود و دیدارهایی دوجانبه با وی خواهیم داشت.
وی گفت: فردا نیز مذاکرات با ۱+۵ با حضور همه معاونان در سطح عمومی برگزار میشود.
این مقام ارشد مذاکره کننده هستهای درباره این که آیا مذاکرات دوجانبه با آمریکا تا ظهر امروز پایان خواهد یافت؟ گفت: بحثها ساعت مشخصی ندارد و هر قدر که نیاز باشد ادامه پیدا میکند.
عراقچی درباره فضای مذاکرات دوجانبه با هیات آمریکایی نیز گفت: فضای مذاکرات کاملاً جدی است و اراده در دو طرف برای رسیدن به توافق وجود دارد، ولی مشکلات، فاصلهها و اختلاف نظرها نیز وجود دارد. در برخی موارد فاصله خیلی زیاد است و در برخی موارد نیز کم است. تلاش ما نزدیک کردن فاصلهها بین دو طرف است.
معاون وزیر امور خارجه افزود: ما هنوز امیدواریم و فکر میکنیم اگر اراده و حسن نیت لازم در طرف مقابل وجود داشته باشد، حصول به یک توافق امکانپذیر است.
مذاکرات دو جانبه ایران و آمریکا در سطح معاونان وزیران خارجه به ریاست سید عباس عراقچی و وندی شرمن و همچنین کارشناسان دو طرف به ریاست حمید بعیدینژاد مدیرکل سیاسی و بینالمللی وزارت خارجه ایران پیش از ظهر امروز شنبه ساعت 10 به وقت محلی ( 12.30به وقت ایران) در هتل ماندارین شهر ژنو آغاز شد.

هیأتهای مذاکره کننده ایران و آمریکا از روز چهارشنبه ۲۴ دی ماه تاکنون مذاکرات فشردهای را در خصوص راهحل جامع هستهای در شهر ژنو آغاز کردهاند و ظریف و کری نیز در شهرهای ژنو و پاریس با یکدیگر دیدار و گفتوگو کردند.
انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار