یک روانشناس در گفت و گو با دفاع پرس؛

کسب مهارت زندگی برای جلوگیری از طلاق الزامی است

یک روانشناس با اشاره به مخاطرات موجود در پدیده طلاق، خاطرنشان کرد: به دلیل مشکلاتی که بعد از جدایی،‌فرد با آن روبرو می شود،‌ روانشناسان تا حدی که امکان دارد تلاش می کنند که فرد را با کسب مهارت های لازم در جهت حفظ زندگی کمک کنند و طلاق را به عنوان آخرین راه کار ارائه دهند.
کد خبر: ۳۸۷۴۱
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۷ - 18January 2015

کسب مهارت زندگی برای جلوگیری از طلاق الزامی است

حسین ابراهیمی مقدم روانشناس و استاد دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار بهداشت و درمان دفاع پرس گفت: در جامعه ما معمولا طلاق به عنوان یک پدیده مشکل دار و در عین حال یک شکست در زندگی تلقی می شود.

ابراهیمی مقدم با بیان این که باور اجتماعی بر این است کسانی که طلاق می گیرند توانایی یا مهارت حفظ زندگی را نداشته و از ضعف برخوردارند، اظهار داشت: البته این موضوع شامل حال همه نمی شود، چرا که گاهی موارد حتی شاهد این هستیم که افراد بسیار با تجربه نیزاز طلاق به عنوان یک راه کار برای جلوگیری از مشکلات بیشتر استفاده می کنند.

این روانشناس گفت: معمولا فرد بعد از طلاق، با کمبود منابع اقتصادی و حمایت های اجتماعی روبرو می شود که می تواند باعث بروز استرس ها و مشکلات دیگری شود که همگی تهدید کننده سلامت روانی او است.

وی ضمن بیان این که نوع نگاه خانواده به این موضوع حائز اهمیت است، تصریح کرد: خانواده های سنتی تر این ذهنیت را دارا هستند که فرد باید به هر نحو ممکن، چارچوب خانواده را حفظ کند.

ابراهیمی مقدم با بیان این که پدیده  طلاق می تواند منجربه تاثیر در کل ساختار خانواده شود، گفت: فرد طلاق گرفته احساس می کند که حمایت های خانواده را از دست داده است که باعث مشکلاتی در او می شود.

این روانشناس با اشاره به مشکلاتی که فرد طلاق گرفته با آنها روبرو می شود، اظهار داشت: او با مسایلی مثل کمبود کافی مسایل هیجانی، دور شدن از اجتماع و ارضا نشدن نیازهای جنسی و عاطفی دست به گریبان می شود و همگی برای فرد، آسیب زا است و بهداشت روانی او را به مخاطره می اندازد.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل مشکلاتی که بعد از جدایی، فرد با آن روبرو می شود، روانشناسان تا حدی که امکان دارد تلاش می کنند که فرد را با کسب مهارت های لازم در جهت  حفظ زندگی کمک کنند و طلاق را به عنوان آخرین راه کار در نظر می گیرند.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها