پدر علم ژنتیک ایران:

ریشه بسیاری از مشکلات اقتصادی در بی اخلاقی است

پدر علم ژنتیک ایران با اشاره به این‌که علم و انطباق آن با اخلاق عمومی جایگاه خود را در جامعه از دست داده است، گفت: اگر ما به مسائل اخلاقی مراجعه کنیم بسیاری از مسائل و مشکلات اقتصادی ما برطرف می شود.
کد خبر: ۳۸۷۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۱ - 17January 2015

ریشه بسیاری از مشکلات اقتصادی در بی اخلاقی است

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، داریوش فرهود پدر علم ژنتیک ایران، پیش از ظهر امروز در نشست «اخلاق حرفهای علم در ایران» که در سالن اندیشه پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد، گفت: نباید ایمان فدای مذهب شود همان حرکتی که امروز در گروه تکفیری داعش رخ داده است.

وی با اشاره به این حدیث پیامبر(ص) که یک لحظه فکر کردن بهتر از یک سال عبادت است، افزود: انتقاد از خود بهترین راه تعالی است، امروز ما در کشور با سرمایهگذاری در رشد کمی علم سبب تولید علم بدون کیفیت شدیم.

رعایت اخلاق حصر اقتصادی را بیاثر میکند

پدر علم ژنتیک ایران با اشاره به اهداف و سبک زندگی شهدا و جانبازان عنوان کرد: شهدا و جانبازان ما در راستای برقراری اخلاق و قانونمداری در جامعه تلاش کردند اگر همه ما رعایت بسیاری از مسائل اخلاقی را داشته باشیم حصر اقتصادی بر کشور ما تاثیرگذار نخواهد بود همه ما در قبال اسرافهایی که داریم مسؤول هستیم.

فرهود با اشاره به اینکه علم و انطباق آن با اخلاق عمومی جایگاه خود را در جامعه از دست داده است، اظهار داشت: اگر ما به مسائل اخلاقی مراجعه کنیم بسیاری از مسائل و مشکلات اقتصادی ما برطرف می شود.

 اخلاق حرفهای وجدان کاری داشتن است

 وی افزود: زمانیکه بیاخلاقیهای آشکار مانند به موقع حاضر شدن بر سر کار درست میشود افرادی هستند که با بیاخلاقیهای پهنان بر سر کار حاضر شده اما عملا کاری انجام نمیدهند در صورتی که بر اساس اخلاق حرفهای پنهان هر کس در هر سمتی باید وجدان کاری داشته باشد.

پدر علم ژنتیک ایران با اشاره به چند حرفه مقدس مانند پزشکی، معلمی و قضاوت بیان داشت: این سه شغل حرفه نیست بلکه رسالت است و این افراد به میزان قداستی که حرفه آنها دارد مسؤول هستند.

 فرهود با اشاره به فساد در جامعه علمی گفت: تولید علمهای مختلف بدون توجه به نیاز کشور سبب افزایش دانشگاهها و به کار گرفتن اساتید در غیر سمت خود شد و همین اساتید بدون اعتقاد به کار خود  دانشجویانی با کیفیت پایین را تربیت کردند، امروز فساد صرفا در جامعه علمی نیست بلکه به همین میزان در سایر حوزهها نیز فساد مشاهده میشود.

 وی در پایان خاطرنشان کرد: آنچه امروز در جامعه ما به شدت در حال نزول است شوق خدمتگزاری در راه خدا به عنوان هدف عالی است آموزش اخلاق باید از خانه از سوی پدر و مادر شروع شده و با رسانهها به ویژه رادیو و تلویزیون به تعالی برسد، در حالی که در جامعه امروز چنین چیزی مشاهده نمیشود.

انتهای پیام/

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مرضیه -ع
|
-
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
0
0
احسنت .سرمایه ی یک ملت افرادی همچون دکتر فرهود می باشند .عمرشان طولانی و سرشار از خیر وبرکت باد
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار