با صدور بیانیه‌ای؛

سازمان بسیج رسانه اقدام توهین‌آمیز نشریه فرانسوی را محکوم کرد

سازمان بسیج رسانه کشور در بیانیه‌ای اقدام توهین‌آمیز نشریه فرانسوی را محکوم کرد.
کد خبر: ۳۸۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۰ - 17January 2015

سازمان بسیج رسانه اقدام توهین‌آمیز نشریه فرانسوی را محکوم کرد

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، سازمان بسیج رسانه کشور در بیانیهای، اقدام توهینآمیز نشریه شارلی ابدو در هتک حرمت به ساحت پیامبر اسلام را محکوم کرد.

متن کامل این بیانیه بهشرح زیر است:

بسماللهالرحمنالرحیم

بار دیگر اهانت مدعیان آزادی و احترام به حقوق انسانها به ساحت پیامبر رحمت و مهربانی حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم دل میلیونها مسلمان و عاشقان آن حضرت را به درد آورد.

تروریسم محکوم است، اما مسلماً نباید بهبهانه حمله تروریستهای دستپرورده غرب به برخی مراکز در پاریس به اعتقادات میلیونها انسان بیاحترامی شود.

اسلام در همیشه تاریخ مخالف خشونت و افراطیگری بوده و تاریخ گواهی میدهد که پدیده توحش و جنگهای بزرگ خانمانسوز و تروریسم و خشونت و افراطیگری همیشه از آستین غرب بیرون آمده و آمریکا بهخصوص در چند دهه اخیر سردمدار این حرکتهای خشونتآمیز در دنیا بوده است و هنوز آثار شوم جنایتهای این کشور در ویتنام،کره، افغانستان، عراق، ژاپن و مانند آنها پایان نیافته است.

علاوه بر این، تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی در عصر کنونی و حمایتهای غرب از این رژیم جعلی نشاندهنده ماهیت واقعی غرب است. آنها در واقع حامی و شریک رژیم کودککشی هستند که در طول اشغالگری خود در 6 دهه گذشته صدها هزار شهروند بیگناه فلسطینی و غیرفلسطینی را به کام مرگ کشانده است و مدعیان دموکراسی و حقوق بشر در غرب آن را به انواع گوناگون تأیید کردهاند.

در حوادث سالهای اخیر در عراق و سوریه و بیش از آن در افغانستان هم بدون تردید اگر حمایتهای علنی غرب نبود، گروهکهای فاسد تروریستی مانند القاعده و داعش و النصره به وجود نمیآمد.

نشست رسمی چند ماه پیش کشورهای حامی داعش در پاریس را نیز نمیتوان فراموش کرد که در آن آقای اولاند مدعی مبارزه با تروریسم و وزیر خارجهاش، چگونه از کمکهای جمعآوری شده برای حمایت از گروههای تروریستی در سوریه ذوقزده شده بودند.

اکنون آشکارا به نظر میرسد که اقدام نشریه هتاک فرانسوی به مقدسات اسلامی که پیش از این نیز بارها تکرار شده بود، ادامه همان توطئه غرب در پرورش داعش بههدف اسلامهراسی است.

آزادی بیان بهمعنای توهین به مقدسات ادیان نیست، بند 19 کنوانسیون حقوق مدنی و سیاسی بهصراحت میگوید که اعمال حق آزادی بیان برای افراد، تکالیف و مسئولیتهایی نیز دارد از جمله احترام به حقوق و ارزشهای دیگران.

البته حضور نخستوزیر رژیم جنایتکار صهیونیستی در راهپیمایی اخیر پاریس و اعتراف به تأمین مالی نشریه هتاک و بیارزش فرانسوی برای چاپ میلیونی شماره جدید این نشریه که کاریکاتور اهانتآمیز به ساحت پیامبر اسلام(ص) در آن منتشر شده است حاکی از آن است که در پس این توطئه که از جمله اهداف آن اسلام هراسی است دست صهیونیسم بینالملل و حامیان غربیاش وجود دارد.

کشیدن کاریکاتور از پیامبر رحمت و کرامت و ادب که آمده بود تا مکارم اخلاق را کامل کند و انسان را به کمال برساند جاهلیت مدرن غربی است.

سازمان بسیج رسانه کشور ضمن محکومیت شدید این اقدام نشریه هتاک فرانسوی و حامیان غربی و صهیونیستی آن و ضمن رد هرگونه افراطیگری و خشونت نابهجا، سکوت مدعیان آزادی بیان را نیز محکوم میکند.

مدعیان آزادی بیان باید توضیح دهند که چرا به باورهای میلیونها مسلمان اهانت میکنند و بستر را برای افراطیون معلومالحال در اعمال خشونت فراهم میکنند. آنها وقیحانه باورهای اعتقادی و دینی بیش از یک میلیارد مسلمان را در حالی مورد حمله قرار میدهند که میدانند ممکن است باعث ایجاد خشونت شود آن هم در حالی که تروریستهای بازگشته از عراق و سوریه آزادانه در اروپا جولان میدهند و همانند بمب متحرک آماده پیاده کردن آموختههای تروریستی خود هستند. بهراستی چهکسی وسایل اعزام این افراد به سوریه و عراق را فراهم کرد و چهکسانی به آنها پول و آموزش دادند؟

شارلی ابدو، متهم ردیف اول حوادث پاریس است و اقدام این نشریه در اهانت به پیامبر رحمت و مهربانی محکوم است. مسئولان فرانسوی که دانشمندان خود را بهدلیل اظهار نظر درباره هولوکاست و اسرائیل به زندان میاندازند، باید توضیح دهند که چرا اظهار نظر درباره هولوکاست غیرقانونی است اما نشریات آنها میتوانند به پیامبر خدا توهین کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار