رویترز منتشر کرد/

لابی رژیم صهیونیستی برای قطع کمک مالی به دیوان کیفری بین‌المللی

مقام های اسرائیلی اعلام کردند که این رژیم رایزنی خود با کشورهای عضو دادگاه بین المللی کیفری را آغاز کرده اند تا در واکنش به آغاز تحقیقات در خصوص جرائم جنگی در سرزمین های فلسطینی، منابع مالی این دادگاه را قطع کنند.
کد خبر: ۳۸۷۹۸
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۵ - 18January 2015

لابی رژیم صهیونیستی برای قطع کمک مالی به دیوان کیفری بین‌المللی

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس به نقل از رویترز، مقام های قضایی دادگاه بین المللی کیفری روز جمعه اعلام کردند که در خصوص جرائم جنگی که احتمالا از 13 ژوئن سال گذشته در سرزمین های اشغالی فلسطین، به وقوع پیوسته، تحقیق خواهند کرد. این مساله با واکنش منفی و مخالفت رژیم صهیونیستی روبرو شده است.

این تحقیقات به دادگاه بین المللی کیفری اجازه خواهد داد تا در خصوص حوادث مربوط به تجاوز اسرائیل به نوار غزه طی جولای تا اوت 2014 میلادی که منجر به شهادت رسیدن بیش از 2100 فلسطینی شد، تحقیق کند.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شده است که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درخواست عضویت در دادگاه بین المللی کیفری را ارائه کرده است. عضویت تشکیلات خودگردان فلسطینی در دادگاه بین المللی کیفری از ابتدای آوریل عملی خواهد شد.

اسرائیل که مانند آمریکا عضو دادگاه بین المللی کیفری نیست، امیدوار است تا با رایزنی با کشورهای عضو این دادگاه بین المللی، منابع مالی آن را قطع کند. آویگدور لیبرمن وزیر خارجه اسرائیل امروز یکشنبه گفت: اسرائیل امیدوار است تا با رایزنی با کشورهای عضو دادگاه بین المللی کیفری، منابع مالی مورد نیاز آن را قطع کند.

وی در ادامه افزود: ما از دوستان خود در کانادا، اسرائیل و آلمان خواهیم خواست تا تامین مالی این دادگاه را متوقف کنند. این دادگاه نماینده هیچ کسی نیست. این دادگاه یک نهاد سیاسی است. چند کشور دیگر هم هستند که تصور می کنند هیچ توجیهی برای وجود چنین دادگاهی وجود ندارد.

وزیر خارجه اسرائیل قصد دارد در دیدار امروز خود با جان بیرد وزیر خارجه کانادا در خصوص این مساله صحبت کند. یک مقام دیگر اسرائیلی نیز گفت: درخواست مشابهی نیز از سوی اسرائیل برای آلمان ارسال شده است. آلمان به طور سنتی یکی از حامیان اصلی دادگاه بین المللی کیفری بوده است. اسرائیل همچنین قصد دارد درخواست مشابهی را نیز به شینزو آبه نخست وزیر ژاپن ارائه دهد که کشورش از بزرگترین تامین کنندگان منابع مالی این دادگاه به شمار می رود.


انتهای پیام /ک.ف
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار