مدیر کل حفظ آثار استان کرمانشاه خبر داد:

گسترش زیر ساخت‌های حضور کاروان‌های راهیان در مناطق عملیاتی غرب کشور

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به این استان و اختصاص بودجه مناسب برای احداث یادمان‌های دفاع مقدس گفت: گسترش زیر ساخت‌های حضور کاروان‌های راهیان در مناطق عملیاتی غرب کشور، اولویت اصلی این اداره است.
کد خبر: ۳۸۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۹ - 19January 2015

گسترش زیر ساخت‌های حضور کاروان‌های راهیان در مناطق عملیاتی غرب کشور

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از کرمانشاه سرهنگ پاسدار مرادعلی محمدی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان، روز گذشته در جلسه برنامهریزی و ساماندهی حرم شهدای گمنام دانشگاه رازی که با حضور دکتر اعلمی ریاست دانشگاه رازی، معاون فرهنگی، عمرانی و اساتید معماری برگزار شد، گفت: 35 نویسنده جوان کرمانشاهی در حال تدوین 50 عنوان کتاب از دوران دفاع مقدس در استان کرمانشاه هستند.

وی ثبت وقایع دوران طلایی دفاع مقدس را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: زندگینامه تعدای از شهدای شاخص، خاطرات فرماندهان و یادگاران دفاع مقدس در حال تدوین است و انشاالله به زودی منتشر خواهند شد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه به ارائه 2 واحد درس آشنایی با دفاع مقدس در سطح دانشگاههای استان توسط 65 تن از اساتید بومی اشاره کرد و ادامه داد: امسال بیش از پنج هزار نفر این واحد درسی را گذرانده اند.

محمدی با اشاره به وقایع خاصی که در این استان در دوران دفاع مقدس اتفاق افتاده افزود: این اداره کل با همکاری اساتید دانشگاه رازی و دیگر دانشگاههای سطح استان این وقایع مهم را بصورت پروژه های تحقیقاتی تعریف نموده و در حال پژوهش در موضوعات مذکور می باشیم.

وی با تاکید بر ایجاد زیر ساخت های لازم برای حضور کاروان های راهیان نور در استان کرمانشاه اظهار نمود: در سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به استان بودجه مناسبی برای احداث یادمان های دفاع مقدس اختصاص یافته است که در این راستا گام های موثری برداشته شده است.

وی ادامه داد: تاکنون تعدای از یادمانها از جمله یادمان بازی دراز، شهید علی اکبر شیرودی ، حرم شهدای گمنام سومار، حرم شهدای گمنام پادگان ابوذر به بهره برداری رسیده و تعدادی نیز در حال احداث و گسترش است مانند دفتر فرهنگی و یادمان شهدای گیلانغرب ، یادمان مرصاد، حرم شهدای گمنام هرسین و عملیات عمرانی تعدادی از آنها نیز در ماههای آینده آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها