دل نوشته سردار شهید "محمدعلی الله دادی"

نمی‌توان از ستارگان آسمان جهاد و شهادت غفلت کرد

سالهای عشق و حماسه گذشت روزهایی که زمین رنگ آسمان بود روزهایی که بلاجویان دشت کربلا در عنفوان جوانی، منازل عرفان را یکی پس از دیگری طی کردند به راستی چگونه می‌توان در بیان عظمت شهیدان نوشت وقتی در طلب «رضوان من الله اکبر»، تا بالاترین منزل قرب شتافتند.
کد خبر: ۳۸۹۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۴ - 20January 2015

نمی‌توان از ستارگان آسمان جهاد و شهادت غفلت کرد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از یزد، این شهید سرافراز چند سال پیش در نوشتهای که در ادامه میخوانید اینگونه به همرزمان شهیدش ابراز اشتیاق و برای پیوستن به آنها ابراز دلتنگی میکند:

«سالهای عشق و حماسه گذشت روزهایی که زمین رنگ آسمان بود روزهایی که بلاجویان دشت کربلا در عنفوان جوانی منازل عرفان را یکی پس از دیگری طی کردند به راستی چگونه میتوان در بیان عظمت شهیدان نوشت وقتی در طلب «رضوان من الله اکبر»، تا بالاترین منزل قرب شتافتند.

چگونه میتوان در وصف سبکبالان عاشق نوشت، آنان که جان در طبق اخلاص نهادند و بی هیچ چشم داشتی به محضر دوست تقدیم نمودند. براستی نمیتوان از ستارگان آسمان جهاد و شهادت، غفلت نمود و با خاطراتشان حرفهای دل را مرور نکرد. اگر میخواهیم که بهار روزهای عظمت به سراغمان آید؛ هرچند یاران بهاریمان رفتهاند، هم آنان که بهاری بودن را به ما آموزش دادند.



به ما یاد دادند سر بر زانوی زمستان ننهیم، حتی اگر خزان فتنهها بر جغرافیای اذهان هجوم آورد و تند باد حوادث و بلاها، تنهای خسته را در برگیرد. آموختند اگر آه آدمی از جنس نیاز باشد میتوان دروازههای پیروزی را گشود و تا شهر جاودانگی سفر کرد.

هیهات اگر یاد و خاطره یاران حماسه ساز صحنههای دفاع از کیان و شرف، از خاطرمان محو شود. یاد آنان که در تاریکی شبهای جبهههای غرب و جنوب زنگ دلشان به صدا در آمد، چلچلهها در بی قراری نوایشان پرواز آموختند، روزهایشان بهانهای برای عاشقی بود و شبهایشان وسعت بودن.

آنها خواهند ماند. اگرچه امروز ما در حسرت عطرهای گم شدهی حضورشان دست و پا میزنیم، اما میدانیم روی تپههای صبح ظفر اثری جز رد پای آنان نیست و روزهای بودنشان در برابر ما به زیبایی حک شده، اگر چه مه هجرانشان تمام تنمان را گرفته امّا ما را میبینند، صدایمان میزنند و طنین نوایشان تا ابدیت جاری است.

و اینک فرصت و توفیقی نصیبمان شده تا از شهیدان افتخار آفرینمان بشنویم. از سرو قامتان جاودانه تاریخ، از مردان مرد این دیار. پاسدارانی که ایستادگی شان کوه را شرمنده کرد. بسیجیانی که بهار، غرق در عظمت وجود آنهاست. دلاورانی که جاودانه ترین اسطورههای تاریخند. آنان که نه تنها مربیان آموزش که اساتید اخلاق و عرفانند و آئینههای صیقلی روحشان سایه نشان کوچههای مهتاب است. امید آنکه در پرتو ولایت ولی عصر(عج) و تحت زعامت مقام معظم رهبری در راستای تحقق آرمانهای والای امام راحل، حریم نورانی شهدای عزیز و عزت آفرینمان را پاس داریم و از شفاعتشان بهرهمند گردیم».

والعاقبه للمتقین

سرتیپ دوّم پاسدار محمّدعلی الله دادی»

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار