حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم:

فرهنگ دفاع مقدس دژ مستحکمی است که به هیچ وجه قابل تسخیر نیست

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: تجهیزات زرهی شوروی، هواپیماهای پیشرفته فرانسوی، تسلیحات شیمیایی آلمانی و حمایت های مالی اعراب، همه و همه از عراق حمایت کردند تا این جنگ خانمان سوز را علیه جمهوری اسلامی ایران آغاز کنند.
کد خبر: ۳۹۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۰ - 30September 2013

فرهنگ دفاع مقدس دژ مستحکمی است که به هیچ وجه قابل تسخیر نیست

خبرگزاری دفاع مقدس: جای جای این میهن اسلامی مملو از حماسه آفرینی ملتی بوده که جان و مالشان را هدیه کرده اند برای بقا و پایداری مملکت عزیزشان و در طول سالهای اخیر با حضور با شکوهشان در صحنه های مختلف رنگ و بویی زیباتر به آن داده اند و چه زیباتر می شود زمانیکه لبیک می گویند به ندای رهبرشان و با اتحاد می ایستند و خود را آماده می سازند برای مقابله با هرگونه تهدید و زیاده خواهی، لذا در سی دومین سال گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفتگویی انجام دادیم با حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی جمهوری اسلامی ایران که در ادامه می خوانید:


*با تشکر از اینکه وقت شریفتان را در اختیار بنده و مجموعه خبرگزاری دفاع مقدس قرار دادید، بفرمایید با توجه به اینکه در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی هستیم به نظر حضرتعالی نقش حماسه دفاع مقدس در تحقق حماسه سیاسی و بویژه لقتصادی چیست؟


من هم سلام عرض می کنم خدمت شما و همکارانتان در مجموعه خبرگزاری دفاع مقدس، در دوران جنگ دنیا علیه ما بود و صدام هم تنها مهره ای از مهره های استکبار بود. همه کشورهای غربی و شرقی که حتی با هم مشکلاتی داشتند، متحد شدند و با توجه به شعار نه شرقی و نه غربی جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با جنگ تحمیلی به ایران اسلامی هجوم آوردند.


تجهیزات زرهی شوروی، هواپیماهای پیشرفته فرانسوی، تسلیحات شیمیایی آلمانی و حمایت های مالی اعراب، همه و همه از عراق حمایت کردند تا این جنگ خانمان سوز را علیه جمهوری اسلامی ایران آغاز کنند. اول با هدف براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، دوم با هدف تصرف خاک میهن عزیزمان ایران بویژه در استان حساس خوزستان که حتی برای آن استاندار، فرماندار و شهردار هم تعیین کرده بودند. همچنین تغییر نام شهرها مانند اهواز به الاهواز، خرمشهر به محمره، آبادان به اُبادان.

با این هدف جنگ تحمیلی را آغاز کردند و صدام در مقابل دوربین های تلویزیون قرار گرفت و قرارداد 1975 الجزایر را پاره کرد و ادامه مصاحبه را به سه روز دیگر در اهواز و چند روز دیگر در تهران موکول کرد، دلیلش هم این بود که آنها از روز اول پیروزی انقلاب اسلامی راهبردهای مختلفی را برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داشتند و از هیچ یک از این راهبردها هم نتیجه ای نگرفتند. ترورها، انفجارها و بالاخره بعد از 19 ماه از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تصمیم گرفتند جنگ را علیه ایران اسلامی آغاز کنند.


یکی از اهداف آنها تجزیه ایران بود، دیگری تسلط بر نفت منطقه بود و جلوگیری از صدور فرهنگ غنی انقلاب اسلامی بود. آنها هیچ یک از اهدافشان را بدست نیاوردند، فلذا ما در جنگ پیروز شدیم در حالیکه آغازگر آن نبودیم و تنها از حقوق حقه خود دفاع کردیم و نگذاشتیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را از بین ببرند، نگذاشتیم خاک ما را به تصرف خود در بیاورند، نگذاشتیم کشور عزیزمان را تجزیه کنند، نگذاشتیم بر نفت منطقه مسلط شوند و نگذاشتیم جلوگیری کنند از صدور فرهنگ انقلاب اسلامی که امروز این حرکت های بزرگ در سایه همین صدور فرهنگ انقلاب اسلامی در کشورهای مختلف بالاخص مسلمانان لیبی، بحرین، تونس، مصر و حتی در عربستان سعودی شروع شده است.


اشاره کردید به سال جاری، در پی این جریانات و بعد از هشت سال دفاع مقدس، دشمن دست بردار نبوده است و راهبردهای مختلفی را دنبال کرده، از دوسال گذشته با تهدیدهای نظامی و از مهرماه سال گذشته با فشارهای اقتصادی و تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران اقداماتی را انجام داده است. همه به خاطر این بود که مردم ایران را از صحنه انقلاب اسلامی دور کنند، اما ملت شریف و عزیز ایران در 22 بهمن سال گذشته و همچنین در روز قدس امسال حضور پر شور و فعالی داشتند و آن را با حضور پرشورشان در انتخابات امسال و تحقق حماسه سیاسی کامل تر کردند و به ندای مقام معظم رهبری لبیک گفتند تا دشمنان این مرز و بوم را از خود ناامید سازند. زیرا یکی از اهداف دشمن برای فشار اقتصادی و تحریم علیه ایران اسلامی تلاش برای عدم حضور مردم در پای صندوق ها رای بود، در حال حاضر هم راهبردهای خودشان را دنبال می کنند که جوانان و مردم ایران سرافزار را از انقلاب اسلامی ایران و آرمانهای امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری دور کنند تا نسبت به آینده مایوس شوند.


اما همگان نظاره گر بودند که انتخابات با شکوه هرچه تمام برگزار و رئیس جمهور منتخب ملت انتخاب شد، اکنون هم شاهد هستید در ادامه تحقق حماسه سیاسی در همین سفر اخیر ریاست محترم جمهوری به نیویورک آنها درخواست ملاقات از ایشان کردند و این تنها حکایت از عظمت اسلام و عظمت انقلاب اسلامی دارد.


ما امیدواریم همین حماسه سیاسی منجر به حماسه اقتصادی شود، چرا که با حل مشکلات حماسه اقتصادی هم محقق خواهد شد، انشاءالله. اما به این نکته باید توجه داشت که همه مردم در تحقق این حماسه سهیم هستند همانند حماسه سیاسی و حماسه هشت سال دفاع مقدس.


یکی از اقدامات حال حاضر که باید مردم در انجام آن متحد باشند، عدم تبلیغ اجناس خارجی و حمایت از تولیدات ملی، همانگونه که رهبر معظم انقلاب هم به آن اشاره کرده اند. پس امیدواریم به آینده که این حماسه سیاسی تبدیل به حماسه اقتصادی شود.


*همانگونه که مستحضر هستید خبرگزاری دفاع مقدس در چند ماه گذشته افتتاح شد و دیروز هم شاهد افتتاح باشگاه خبرنگاران دفاع مقدس با رویکرد آموزش و تربیت جوانان با استعداد برای فعالیت در حوزه اطلاع رسانی و حفظ و نشر ارزش های انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، نظر حضرتعالی در این خصوص چیست؟


این اقدام بسیار اقدام خوبی است، مخصوصا از زمانی که سردار کارگر مسئولیت بنیاد حفظ ارزش های دفاع مقدس را بر عهده گرفتند از این قبیل اقدامات فرهنگی در حال پیگیری و انجام است، لذا من از شنیدن خبر "افتتاح باشگاه خبرنگاران دفاع مقدس" بسیار خوشحال شدم، منتهی توصیه ام به عزیزان دست اندرکار آن است که در انعکاس اخبار دفاع مقدس سعی کنند واقعیت ها را مطرح کنند، سعی کنند اخبار هر کسی که در دفاع مقدس نقش داشته را منعکس کنند اعم از سپاه، ارتش و بسیج. یعنی ما اعتقادمان این است که خبرگزاری دفاع مقدس و بالاخص باشگاه خبرنگاران دفاع مقدس همه رزمندگان را به یک چشم ببینند.

دیگر آنکه تلاش کنند در ارتباط با دفاع مقدس آرمان هایی که امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری از آن به عنوان گنجینه سرشار یاد می کنند را در جامعه منتشر کنند. این امر محقق نخواهد شد جز با بیان خاطرات، تلاش ها، رشادت ها، از خودگذشتگی های رزمندگان و فرماندهان نظامی بدور از هرگونه شائبه تحریف اعم از سپاه، ارتش، بسیج، نیروهای مردمی، جهاد سازندگی، عشایر و همه و همه.


*عده ای نگاهشان به دفاع مقدس و رشادت های انجام شده در آن تنها محدود می شود به هفته دفاع مقدس، نظر حضرتعالی نسبت به این موضوع چیست؟


درست است که جنگی نظامی مانند هشت سال دفاع مقدس در حال حاضر وجود ندارد، اما همیشه باید سعی کرد در طول سال به یاد آن روزها باشیم تا این فرهنگ ارزشی را به نسل حاضر و آینده منتقل کنیم، زیرا بسیار نیازمند آن هستیم. فرهنگ دفاع مقدس دژی است مستحکم که به هیچ وجه قابل تسخیر نیست، امروز دشمنان ما شبانه روز تلاش می کنند از طریق ماهواره، فضای مجازی، رسانه های سمعی و بصری مختلف جوانان عزیزمان را از ما بگیرند و با تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، عملیات روانی و جنگ نرم آنها را از آرمانهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دور کنند.

با اقداماتی همچون اختلاف افکنی بین شیعه و سنی، اختلاف افکنی بین اقوام مختلف ایرانی، ترویج مدگرایی و اعتیاد در جامعه که همه و همه پشتوانه سیاسی دارد، ملت ایران و جوانانش را نسبت به آینده و نظام جمهوری اسلامی ایران مایوس کنند. لذا در مقابل باید در تمام ایام فرهنگ والا و غنی دفاع مقدس را ترویج کرد. فراموش نکنید که باید از شهدا و خانواده های معظم شهدا بسیار یاد کنید و تلاشی بسیار برای بیان وصیت نامه و خاطرات آنها داشته باشد، زیرا آنها رفتند تا ما بمانیم و توصیه ای هم دارم برای توجه بیشتر نسبت به بسیج، زیرا که ارتش و سپاه نیروهای مسلحی هستند با وظایف مشخص، اما بسیج نیروی مردمی است که به کمک ارتش و سپاه می آید در حالیکه به کمک هیچکدام از آنها نیازی ندارد، لذا در ترویج این فرهنگ بسیجی در جامعه هم تلاش کنید.
*در پایان چنانچه سخنی دارید بفرمایید.


تشکر می کنم از شما و مجددا تبریک عرض می کنم هم افتتاح خبرگزاری دفاع مقدس را و هم افتتاح باشگاه خبرنگاران دفاع مقدس را و امیدوارم در رساندن فرهنگ دفاع مقدس و ارزش های آن به جامعه بویژه نسل جوان موفق و سربلند باشد. انشاءالله

گفت و گو از سید بهاالدین بنی طبا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار