با حضور خلبانان پیشکسوت نیروی هوایی ارتش

پیکر یکی از شهدای خلبان نیروی هوایی ارتش به کشور بازگشت

پیکر مطهر 121 شهید گمنام سالهای دفاع مقدس صبح امروز با استقبال پرشور جمعی از فرماندهان و پیشکسوتان نیروی هوایی ارتش و مردم شهیدپرور استان خوزستان از طریق مرز شلمچه وارد کشور شد که در این میان پیکر یکی از شهدای خلبان نیروی هوایی ارتش نیز بچشم می‌خورد.
کد خبر: ۳۹۲۱۸
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۹ - 22January 2015

پیکر یکی از شهدای خلبان نیروی هوایی ارتش به کشور بازگشت

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، به نقل از روابط عمومی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ خلبان علیرضا برخور، جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: نیروی هوایی مفتخراست که امروز پیکر پاک و مطهر شهیدان جاویدالاثر ارتش، سپاه، بسیج مردمی و سایر نیروهای مسلح را که در جبهه های حق علیه باطل در سالهای دفاع مقدس و در عملیات های رمضان، خیبر، کربلای 4 و 5 و تک دشمن در مناطق فاو و جزیره مجنون به فیض عظیم شهادت نائل شده اند را به آغوش کشیده و میزبان استقبان از آنان شده است. این شهدا همان عزیزانی هستند که نیروی هوایی ارتش در عملیات های ذکرشده فوق، وظیفه خطیر پشتیبانی هوایی آنان را برعهده داشت.

وی افزود: نکته حائز اهمیت در این مراسم حضور پیشکسوتان، آزادگان، جانبازان و ایثارگران خلبان نیروی هوایی ارتش برای استقبال از این شهدای گرانقدر است.

امیر برخور تصریح کرد: خلبانانی که در این مراسم حضور دارند در سالهای دفاع مقدس بیش از دهها ماموریت برون مرزی خود را با عبور از همین مرزها انجام داده و حماسه های ماندگاری خلق کرده اند و امروز برای استقبال از همرزمان شهید خود که یکی از آنان از خلبانان تیزپرواز نیروی هوایی می باشد و تجدید میثاق با این شهدا و امام شهدا به اینجا آمده اند.

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش با اشاره به نقش مهم نیروی هوایی ارتش در سه ماهه اول جنگ تحمیلی، خاطرنشان کرد: در روزهای اول جنگ که هنوز نیروهای مسلح ما شکل منسجمی به خود نگرفته بود، نیروی هوایی ارتش با انجام ماموریت های متعدد برون مرزی نقش مهمی در جلوگیری از پیشروی سریع دشمن بر عهده داشت و حماسه های بی نظیری را به ثبت رساند که در تاریخ ملت ما و نبردهای هوایی جهان برای همیشه به یادگار مانده است.

لازم به ذکر است، مراسم استقبال از این شهدای گمنام دفاع مقدس صبح امروز با انجام تشریفات نظامی توسط دژبان نیروی هوایی ارتش و رزم نوازی گروه موزیک فرماندهی آموزشهای هوایی شهید سرلشگر خلبان محمود خضرایی و با حضور تعدادیاز فرماندهان عالی رتبه نیروهای مسلح، جمع کثیری از فرماندهان و کارکنان پایگاه شکاری شهید وحدتی دزفول و مسئولین و مردم شهید پرور استان خوزستان به میزبانی نیروی هوایی ارتش در مرز شلمچه برگزارشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار