حجت‌الاسلام صدیقی در نماز جمعه تهران:

عمل دولتمردان ما باید نشان‌دهنده اقتدار انقلاب باشد/ غرب دشمنی دیرینه‌ای با ادیان توحیدی دارد

امام جمعه موقت تهران با اشاره به جریحه‌دار شدن احساسات یک و نیم میلیارد مسلمان در پی اهانت به پیامبر اعظم(ص)،خطاب به دولتمردان کشورمان گفت: در شرایطی که به پیغمبر شما اهانت می‌کنند، عمل شما باید نشان‌دهنده اقتدار انقلاب باشد.
کد خبر: ۳۹۲۲۷
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۹ - 23January 2015

عمل دولتمردان ما باید نشان‌دهنده اقتدار انقلاب باشد/ غرب دشمنی دیرینه‌ای با ادیان توحیدی دارد

به گزارش خبرنگار سیاسی دفاع پرس، حجتالاسلام کاظم صدیقی خطیب این هفته نماز جمعه تهران، در خطبه اول نماز با تأکید بر لزوم داشتن تقوا اظهار داشت: ایمان مراتبی دارد و اولویت اول تقوا نیز رعایت امانتهاست.

وی افزود: باید پستها و مسئولیتها را به اهلش سپرد؛ چراکه مسئولیتها از اموال شخصی یک رئیس جمهور و مقام مسئول نیست که به هرکسی بخواهد ببخشد.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: اگر خدای نخواسته مسئولان اخلاق اسلامی و تعهد لازم نسبت به کار نداشته باشند و با مردم تحقیرآمیز برخورد کرده و بیتالمال را در مصارف شخصی بهکار گیرند و... این به معنای "ظلم عمومی" است

حجتالاسلام صدیقی با تأکید بر لزوم امانتداری ادامه داد: وزرای علوم و آموزش و پرورش بدانند که امانتهای مردم یعنی دانشجویان و دانشآموزان به آنها سپرده شدهاند و این وزارتخانهها باید در تربیت فرزندان ایران بکوشند.

وی در بخش پایانی خطبه اول نماز جمعه به تفسیر آیاتی از قرآن کریم پرداخت.

حجتالاسلام صدیقی خطیب نماز جمعه تهران در خطبه دوم نماز، با تأسفبار خواندن مسئله اهانت به پیغمبر اکرم(ص) گفت: اشرف مخلوقات، و پیامبر رحمتاللعالمین سند حقانیت انبیا گذشته است و اگر حقانیت پیامبر(ص) زیر سوال برود همه انبیا زیر سوال خواهند رفت.

وی با اشاره به اینکه قرآن معجزه پیغمبر و تعلیمات زندگی است، افزود: امروز نه انجیل و نه تورات با دستکاریهایی که شده است حقانیت دین مسیح و یهود را عنوان نمیکنند. این قرآن، سیره و ذریه پیغمبر هستند که نظامی اخلاقی با راحت و رافت را شکل داده است؛ با دشمنانی که عناد نمیورزند مدارا دارد و در عین پیشرفت و توجه به صنعت، اعتقاد دارد خدا و آخرت پایههای زندگی و نظام حکومتی است.

حجتالاسلام صدیقی با بیان اینکه مکتبهای شرق و غرب امتحان خود را پس دادهاند و امروز بعد قرنها حکومتی (نظام جمهوری اسلامی) نشان داده که قوانین زندگی در قرآن آمده است، گفت: آن که مسئول و غیر و مسئول و فقیر و غنی را در یک جا و در روز جمعه با خدا مرتبط میسازد حکومت اسلامی است که عبادت را در سطح وسیعی معرفی میکند و نماز همه کارهای ما را با خدای منان مرتبط میسازد.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران دین اسلام را افتخار بشریت داشت و خاطرنشان کرد: اگر دین اسلام را از زندگی بشر حذف کنید جز سودجویی و فریب چیزی در دنیا نمیمانَد. دین اسلام است که هم غرایض انسانی را ارضا میکند و هم برای آخرت ما برنامهریزی دارد.

وی ادامه داد: پیغمبر چنین دینی برای دشمنانش نیز دلسوزی میکند؛ تا جایی که خداوند او را دلداری میدهد که "حبیب من! جان خود را به خاطر سماجت اینها فدا میکنی"؛ نبی اکرم(ص) عاطفهاش برای نجات بشر قوی و برای درمان نفوس سرطانی شرک و کفر بیقرار بود.

حجتالاسلام صدیقی حمله به دفتر نشریه "شارلی ابدو" را مقدمهای برای نشان دادن شرارت، خباثت و رذائل کشورهای غرب در سطح وسیع و جهانی دانست و افزود: تحلیلها نشان میدهند همین عمل تروریستی نیز مبهم است، و بعید نیست از جانب خود این کشورها صورت گرفته باشد، تا همانند بهانه جنگافروزی در افغانستان، مجوزی برای اهانت به پیامبر اسلام باشد. تاریخ نشان میدهد که دنیای غرب و مستکبرین عناد دیرینهای با اسلام و ادیان توحیدی دارند.

وی با اشاره به این نکته که غرب طراحی خطرناک اسلامهراسی و ایجاد بدبینی عواطف عمومی علیه پیغمبر را در دستور کار خود دارد، اظهار داشت: اساسا تربیت و تجهیز تروریستها و حمایت همهجانبه از آنها مقدمه جنگ تمامعیار فرهنگی و اعتقادی با جهان اسلام بوده است.

حجتالاسلام صدیقی افزود: امروز در دنیای اسلام، عدو سبب خیر شده است و همه کشورهای اسلامی با وجود اختلافات در این مسئله جوشش داشتهاند و در جای جای دنیا به خیابانها ریختند تا نفرت خودشان را از این اقدامات اعلام کنند و در برخی کشورها از دولتها خواسته شد تا سفیر کشورهای توهینکننده را اخراج کنند. حضور بینالمللی مسلمانان خلاف انتظار مستکبران بود.

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه با تاکید بر اینکه دولت مردان ما باید دشمن را بشناسند و بدانند با چه کسانی طرف هستند، بیان کرد: دولتمردان با کسانی که به صغیر و کبیر رحم نمیکنند و به مهمترین مقدسات ما توهین میکنند، سر یک میز همصحبت میشوند! در شرایطی که به پیغمبر شما اهانت میکنند و نخست وزیر کودککش و خانه ویرانکن نظام جعلی اسرائیل در راهپیمایی آنان را همراهی میکند عمل شما باید نشاندهنده اقتدار انقلاب باشد.

وی افزود: در شرایطی که احساسات یک میلیارد و نیم مسلمان جریحهدار شده و ملتها صهیونیسم بینالملل را نفرین میکنند، به فرانسه سفر میکنید! فرانسه در بحث هستهای ایران ابتدا با نخست وزیر رژیم صهیونیستی تماس میگیرد و حمایت از آنان را تضمین میکند؛ در این شرایط شما با مسئولان این کشورها قدم میزنید؛ که این در شأن جمهوری اسلامی و ملت ایران نیست.

حجتالاسلام صدیقی در بخش دیگری از خطبه دوم، به نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به جوانان غرب اشاره و تصریح کرد: این نامه خطی برای همه آنان که رسالت روشنگری دارند، اساتید دانشگاه و تریبونهای تبلیغاتی بود که رهنمودهای حضرت آقا را در پبش گیرند.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری با اشاره به گذشته ننگین دنیای غرب در جنگهای جهانی اول و دوم، نظام بردگی، اهانت به رنگینپوستان، جنایت در زندانها و تجاوز به کشور عراق و افغانستان که تاریخ را شرمنده کرده است، از جوانان خواستند تا به دنبال متون اسلامی، قرآن و تعلیمات نبی اسلام بروند.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران در ادامه سخنانش، با اشاره به درخواست قانونی مردم بحرین برای داشتن نظامی مشروع عنوان کرد: مردم در نظامی که مشروعیتی ندارد قیام کردند. حرکتی که آرام و بدون تخریب و ترور بود و 4 سال است که همچنان مردم با جوش و خروش در راهپیماییها حضور پیدا میکنند. در این 4 سال نهتنها مدعیان حقوق بشر از مردم بحرین حمایتی نکردند، و در عوض از ممالکی که خفقان و استبداد دارند حمایت میکنند.

وی در پایان گفت: حکومت بحرین، عالم مجاهد حرکت الوفقا را زندانی کرده که این کار خلاف حقوق بشر و قانون است و به هیچ یک از هشدارهای شخصیتها و مراجع بزرگ اسلام اعتنا نکرد و علیرغم همه فشارها بی اعتنا به احساسات مردم، برای اعدام این روحانی اقدام کرده است. به دولت بحرین هشدار میدهیم که با این حرکتها زوال خود را سریعتر میکند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار