ظریف پس از دیدار با وزیر خارجه آمریکا:

بخشی از دولت آمریکا به دنبال توافق با ایران است

وزیر خارجه پس از دیدار با جان کری گفت: بحث‌های مختلف از جمله تعداد سانتریفیوژها، روشهای غنی‌سازی و همچنین پیشنهادهای مختلفی که از طریفین مطرح بوده در زوریخ پیگیری می‌شود. کارشناسان تا پایان هفته با اروپایی‌ها گفتگوها را ادامه می‌دهند
کد خبر: ۳۹۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۷ - 24January 2015

بخشی از دولت آمریکا به دنبال توافق با ایران است

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان پس از دیدار با جان کری همتای آمریکایی در حاشیه چهل و پنجمین اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در داووس با بیان اینکه قرار شده است کارشناسان برای حصول نتیجه مذاکرات گفتوگوها را همچنان ادامه بدهند، گفت: در این دیدار درباره ضرورت تسریع و تقویت روند مذاکرات به منظور جلوگیری از تخریبهایی که صورت میگیرد، گفتوگو شد.
ظریف گفت: در دیدار با همتای آمریکایی درباره بحثهای مختلفی که دوستان ما در زوریخ پیگیری میکنند از جمله تعداد سانتریفیوژها، روشهای غنیسازی و همچنین پیشنهادهای مختلفی که از سوی طرفین مطرح بوده بحث کردیم.
وی با بیان اینکه قرار شد همکاران ما به ویژه کارشناسان فنی دو طرف بحثها را ادامه بدهند تا به یک نتیجه واحد برسیم، افزود: کارشناسان دو طرف شنبه نیز گفتوگوها را در زوریخ پیگیری میکنند و تا پایان هفته نیز این گفتوگوها را با همتایان اروپایی خود ادامه خواهند داد.
وزیر امور خارجه کشورمان در گفتوگوی اختصاصی با خبرنگار اعزامی واحد مرکزی خبر گفت: امیدواریم با تلاشهایی که صورت میگیرد کار را هر چه سریعتر پیش ببریم.
رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در ادامه با اشاره به اینکه بخشی از دولت آمریکا به دنبال توافق با ایران است، گفت: گرچه گروههایی هم هستند که با توافق موافق نیستند و سر و صدای زیادی هم از طرف آنها شاهدیم. البته مهم این است توافقی که راجع به آن بحث میشود توافقی باشد که حقوق و عزت مردم ایران را به رسمیت بشناسد؛ توافقی که قابل قبول باشد.
ظریف تصریح کرد: آنچه واضح است جمهوری اسلامی ایران به دنبال سلاح هستهای نبوده و هیچ مشکلی هم نداریم ثابت کنیم برنامه هستهای ما منجر به تولید سلاح نمیشود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار