فؤاد ایزدی با اشاره به نامه رهبر انقلاب:

شبکه جوانان مسلمان برای ارتباط با جوانان غربی تشکیل شود/ وجه شباهت نامه رهبری با نامه حضرت امام به گورباچف

کارشناس مسائل آمریکا با تاکید بر این که اجرایی کردن محتوای نامه رهبر معظم انقلاب نیاز به کار جدی و ایجاد ساختار دارد، پیشنهاد کرد که در این راستا باید شبکه جوانان مسلمان برای ارتباط گیری با جوانان اروپا و آمریکای شمالی تشکیل شود.
کد خبر: ۳۹۳۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۳ - 25January 2015

شبکه جوانان مسلمان برای ارتباط با جوانان غربی تشکیل شود/ وجه شباهت نامه رهبری با نامه حضرت امام به گورباچف

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، فؤاد ایزدی کارشناس مسائل آمریکا شنبه شب در برنامه گفت وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما، با اشاره به نامه اخیر رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی و این که چرا مخاطب این پیام نسل جوان هستند، اظهار داشت: سیاسیون غربی بخشی از مشکل هستند که برای منافع حزبی و شخصی خود از آموزه های اسلام ستیزانه استفاده کرده و مشکلاتی برای کشور و مردم خود ایجاد کرده اند.
 
وی با بیان این که هدف نامه رهبر انقلاب توجه به قشر حقیقت جو است که در نهایت در این حوزه ها ممکن است دغدغه های بیشتری داشته باشند، گفت: این قشر جوان قشری است که در سال های بعد از یازده سپتامبر رشد کرده است و شناخت درستی از اسلام ندارند.
 
ایزدی اضافه کرد: این ترس وجود دارد که در آینده نه چندان دور این قشر جوان که مسؤولیت به دست می گیرد نگاه ضد اسلامی داشته باشد و این وظیفه رهبران دینی است که پاسخی به این سیاه نمایی بدهند.
 
غرب کارنامه سیاهی در برخورد با مسلمانان دارد

کارشناس مسائل آمریکا با بیان این که خشن نشان دادن اسلام یکی از پروژه هایی است که در غرب دنبال می شود، به تبیین علل اسلام هراسی پرداخت و گفت: غرب تاریخ و کارنامه سیاهی نسبت به اسلام دارد و در نقاط مختلف بدرفتاری ها و تبعیض های بسیاری در حق آنان صورت داده است.
 
ایزدی تاکید کرد: در غرب نگاهی نژاد پرستانه نسبت به مسلمانان وجود دارد و در نامه رهبر معظم انقلاب نیز به این نکته اشاره شده است؛ در کنار این یک بحث سیاسی نیز وجود دارد و بخشی از آن به زمان تاسیس رژیم صهیونیستی برمی گردد.
 
وی افزود: آنها با استفاده از ابزارهای رسانه ای چهره زشتی از مسلمانان تصویر می کنند چراکه سود سیاسی بسیاری برای آنها وجود دارد.
 
ایزدی با اشاره به بعد اقتصادی اسلام هراسی در غرب، اضافه کرد: در دهه های اخیر که نفت کشف شده، نفت در سرزمین هایی است که مسلمانان در آنجا در اکثریت هستند، اگر کشورهای غربی بخواهند سود اقتصادی ببرند نیاز دارند بر این کشورها سلطه پیدا کنند و برای این مساله گاهی نیاز به حمله و جنگ دارند و این حمله نیز نیاز به توجیه دارد.
 
نامه رهبر انقلاب حرکتی در مواجهه با هجمه اسلام هراسی غرب است

کارشناس مسائل آمریکا تاکید کرد: نامه رهبر معظم انقلاب حرکتی در جواب این هجمه از یک مرجع دینی و چهره برجسته سیاسی است و هدف آن بیدار کردن ذهن قشری است که در رصد حقیقت یک مقدار وضع شان بهتر از دولتمردان و سیاسیون غربی است.
 
وی یادآورشد: هدف مقام معظم رهبری این است که طرف مقابل را به سمت مطالعه و تامل سوق دهد تا تحت تاثیر القائات رسانه ها نباشند.
 
ایزدی در پاسخ به سؤالی درباره مقایسه نامه رهبر معظم انقلاب با نامه حضرت امام به گورباچف و تلاش صورت گرفته در هر دو نامه برای جستجوی حقیقت، تاکید کرد: شرایط فرق می کند، هدف نامه رهبر معظم انقلاب توجه به بحث اسلام ستیزی و توجه دادن مخاطب به برخی مسائل است.
 
گورباچف به نامه امام عمل می کرد وضعیت روسیه متفاوت از امروز بود

وی با بیان این که نامه حضرت امام(ره) به گورباچف قبل از فروپاشی جماهیر شوروی صادر شد و خطاب به رهبر آن کشور نوشته شد، تصریح کرد: اشتباه گورباچف که خود او هم بعدها اذعان کرد این بود که به محتوای این نامه کم توجهی کرد.
 
فؤاد ایزدی افزود: درسی که حضرت امام(ره) آن سال به گورباچف دادند الان آقای پوتین دارد به بخشی از آن عمل می کند و خط و مسیر خود را از غرب جدا می کند؛ اگر گروباچف به نامه حضرت امام توجه می کرد وضعیت روسیه امروز به مراتب بهتر از این بود.
 
وی یادآورشد: شرایط فعلی که رهبر معظم انقلاب نامه را نوشته اند فرق می کند، هدف این نیست که سیاسیون این کشورها بخواهند به نکته ای توجه کنند، اتفاقا مشکل خود اینها وساختار اسلام ستیزی است که توسط آنها ترویج می شود.
 
این استاد دانشگاه با اشاره به ماجرای اخیر در پاریس اظهار داشت: آنها نتانیاهو اولین تروریست دنیا را آوردند و در صف اول تظاهرات قرار دادند؛ هدف نامه رهبری این است که جامعه فرانسه و اروپا را به سمتی ببرد که 180 درصد خلاف آن است.
 
شباهت نامه رهبری و حضرت امام کم نیست

وی با بیان این که شباهت های این دو نامه کم نیست، اظهار داشت: زمانی که حضرت امام نامه را نوشت شوروی در مرز نابودی بود، الان اگر به سیستم فکری لیبرال دمکراسی غرب توجه کنیم می بینیم با چالش های بسیاری مواجه است، از یک طرف ادعای دمکراسی دارند و از سوی دیگر سرمایه داری را تبلیغ می کنند.
 
ایزدی خاطرنشان کرد: در ساختار سیاسی کشورهای غربی پول حرف اول را می زند و سرمایه داران همه چیز را تعیین می کنند، یک اقلیت صهیونیستی کلیت سیاست غرب را تعییین می کنند.
 
وی اضافه کرد: نگاهی که مردم اروپا نسبت به رژیم صهیونیستی دارند بسیار منفی است، این مساله را نظرسنجی های تایید می کند؛ مردم شان متوجه هستند که چه اتفاقی می افتد.
 
ایزدی ابراز داشت: مخاطب نامه رهبر معظم انقلاب محیطی هست که از ساختار سیاسی خود ناراضی هستند و از عملکرد دولتمردان خود، اختلاف طبقاتی و تبعیض ناراحت هستند، متوجه شوند که یک تفکر و دینی وجود دارد که به این حوزه ها توجه ویژه دارد.
 
وی اضافه کرد: با توجه به هجمه هایی که به اسلام می شود رهبر معظم انقلاب صلاح دانستند در حوزه فکری افرادی که در آینده قرار است مدیران غربی شوند را به حقیقت دعوت کنند.
 
فؤاد ایزدی درباره تناقض ادعا و عمل غربی ها درباره حقوق بشر اظهار داشت: اتفاقی که بعد از انقلاب افتاده، اولین روشی که غرب برای مقابله با موج اسلام خواهی انجام داد نوع برخورد با انقلاب اسلامی بود که بسیار تند صورت گرفت.
 
عضو هیات علمی دانشگاه تهران یادآورشد: در 15 سال گذشته شاهد یک نوع تفاوت در برخورد هستیم، آنها متوجه شده اند اسلام را نمی توانند نابود کنند و پروژه دیگری که مطرح کردند این بود که اسلام سکولار را مطرح کنیم و دولت های مختلفی این کار را می کنند و اتفاقا در ترویج نوعی از اسلام که منافع شان را تامین می کند، بسیار تلاش می کنند.
 
ایزدی تصریح کرد: منظور آنان از مسلمانان میانه رو، مسلمانی است که در خدمت منافع غربی ها باشد، آنها در حوزه های مختلف در این عرصه به پیشرفت هایی هم دست یافته اند.
 
وی یادآورشد: کتبی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون به زبان های انگلیسی و خارجی ترجمه شده است، چندان مطلوب نیست و به ظرائفی که در نامه رهبر معظم انقلاب به آن اشاره داشته، توجه نشده است.
 
اجرایی کردن دغدغه های رهبر انقلاب نیاز به کار جدی و ساختار دارد

این استاد دانشگاه تاکید کرد: این حرکت رهبر معظم انقلاب یک حرکت یکباره نیست که متوقف شود؛ دغدغه های ایشان نیاز به کار و ایجاد ساختار دارد، این که نامه پخش شود نیاز به طراحی و کار دارد، نوع ورود به این عرصه نیز نباید دولتی باشد.
 
کارشناس مسائل سیاسی اظهار داشت: باید حرکتی در بین جوانان مسلمان برای ارتباط با جوانان غربی ایجاد شود تا این پیام تاثیر خود را بگذارد و برنامه ای مشخص در جهت ارائه این مفاهم تعریف و تدوین شود.
 
ایزدی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: رسانه ها و سیاسیون و اتاق فکرهای غربی همه آنها یک نوع ادبیات نسبت به جهان اسلام دارند و آن ادبیات منفی است و این تقابل همه جانبه با اسلام را نشان می دهد.
 
عضو هیات علمی دانشگاه تهران اظهار داشت: زمانی که عملیات مربوط به فرانسه اتفاق افتاد در فیس بوک صفحاتی در حمایت از کشته شده ها ایجاد شد و افراد زیادی تایید کردند، از سوی دیگر در آمریکا نیز گروهی ایجاد شد که مخاطبان آن کمتر از گروه نخست نبود.
 
وی با بیان این که تبعیض در غرب در حد بسیار بالایی است، به همین دلیل هر کس بخواهد مقابله کند محبوب می شود، افزود: چرا برخی جوانان غربی به داعش می پیوندند؟ تنها پول در این مساله دخیل نیست؛ داعش با ادبیاتی ایجاد کرده توانسته است برخی را گول بزند.
 
ایزدی تصریح کرد: اتفاقی که باید بیفتد این است که اسلام ناب محمدی که در ادبیات حضرت امام نیز وجود دارد عرضه شود، اسلامی که در عین حال که مخالف تروریسم است مخالف سلطه و نظام حاکم نادعانه هم هست و متاسفانه ما در این حوزه ها چندان کار نکرده ایم.
 
برای جوانان غربی محتوا تولید نکرده ایم

وی با بیان این که ما برای جوانان غربی محتوای لازم را تولید نکرده ایم، اظهار داشت: اگر هم کاری شده کارهای نمادین بوده و فعالیت جدی صورت نگرفته است، کارهای انجام شده دولتی بوده است.
 
ایزدی خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی طرف مقابل و گروه های تندروی وهابی از این فرصت ها استفاده می کنند این مساله باید ما را بیدار کند.
 
این استاد دانشگاه تاکید کرد: حرکت رهبر معظم انقلاب شروعی برای توجه به افکار عمومی این کشورها است که ما با آنها درگیر هستیم از این جهت توجه به دیپلماسی عمومی لازم است.
 
وی تاکید کرد: باید این محیط ها را بهتر بشناسیم، گاهی اوقات افراد اداری ما که افراد خوبی هم هستند نیز درک مناسبی از شرایط این کشورها ندارند.
 
این کارشناس مسائل سیاسی در بخش دیگری از گفت وگوی ویژه خبری درباره نقش رسانه ها در تبیین و انتقال صحیح نامه اخیر رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: در کشورهای غربی دو نوع رسانه داریم یک سری رسانه ها رسانه اصلی هستند، یک سری رسانه ها نیز دگر اندیش و آلترناتیو هستند.
 
وی گفت: ما نیاز به شبکه های بومی در کشورهای غربی داریم، ما 24 نهاد در کشور داریم که کارشان کار فرهنگی در خارج از کشور است و اتفاقا در تمام این نهادها میز آمریکا وجود دارد؛ اما باید سؤال کرد که چکار می کنند، خیلی های شان حتی زبان انگلیسی بلد نیستند.
 
فؤاد ایزدی خاطرنشان کرد: لینک نامه اخیر رهبر انقلاب در سایت نیویورک تایمز، سی ان ان و فارین پالسی قرار گرفت؛ این نشان می دهد برخی افرادی که در درون همین رسانه ها هستند بعضا همین نقدها را نسبت به حاکمیت و دولت خود دارند.
 
مردم غرب با چالش های بسیاری مواجهند و قابلیت پذیرش حق را دارند

وی ابراز داشت: امروز غرب با معضلات اقتصادی، سیاسی و مشکلات اخلاقی بسیار گسترده مواجه است و مردم غربی قابیت پذیرش حق را دارند و ما باید این کار را با محتوایی که تولید می کنیم انجام دهیم.
 
کارشناس مسائل آمریکا خاطرنشان کرد: در این عرصه نیاز به کار جدی داریم، ما باید پروژه تعریف کنیم، نیاز به آسیب شناسی و بازبینی کارهایی داریم که بعد از انقلاب اسلامی در این عرصه صورت داده ایم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار