مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در امور ایثارگران:

ابعاد شخصیتی شهیدان دوستدار هنوز شناخته نشده است

مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در امور ایثارگران گفت: ابعاد شخصیتی شهیدان سید حسن و سید حسین دوستدار هنوز به طور کامل شناخته نشده است و باید همرزمان این شهدا، سیره و رفتار این شهدای عزیز را بیان کنند.
کد خبر: ۳۹۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۲ - 26January 2015

ابعاد شخصیتی شهیدان دوستدار هنوز شناخته نشده است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از مشهد به نقل از ندای گناباد، “سردار سرتیپ پاسدار ناصر سعیدی” مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در امور ایثارگران در سالروز شهادت سردار شهید سید حسین دوستدار ریابی و دومین یادوراه شهدای روستای ریاب شهرستان گناباد، گفت: ابعاد شخصیتی شهیدان سید حسن و سید حسین دوستدار هنوز شناخته نشده است و باید همرزمان این شهدا، سیره و رفتار این شهدای عزیز را بیان نمایند.

وی با بیان نحوه عروج سردار شهید سید حسین دوستدار، درخصوص خصایص و ویژگی های این شهید گفت: متواضع بودن، ساده زیستی، گذشت، سکوت معنادار، کم حرف بودن، اهل مزاح، اهل تقوا، خستگی ناپذیر و نگاه به سمت ذات اقدس الهی از ویژگی های شهید سید حسین دوستدار بود.

مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در امور ایثارگران، شهادت را بهترین هدیه به انسان عنوان کرد و اظهار کرد: شهادت اوج عبودت، نزدیک شدن به خداوند و نزول انوار الهی است و شهدا آن را انتخاب کردند و انشاالله تمامی مردم نیز این راه را انتخاب نمایند.

سعیدی اخلاص، بندگی و ادب داشتن را سه عامل اثر گذار در سیره شهدا معرفی نمود و خاطرنشان کرد: تمامی انسان ها در خصوص ادب داشتن، ذهن خود را پاک و به تفکر و اندیشیدن می پردازند؛ اما شهدا علاوه بر این دو خصلت، عزم و تصمیم را داشتند و شهدا عزمشان در بهترین وجه بروز و ظهور پیدا کرد.

شهید سید حسین دوستدار متولد 3 فروردینماه 1342 گناباد بود که در دفاع مقدس مسئول تعاون قرارگاه سوم قدس را بر عهده داشت و در پنجم بهمنماه 1365 در عملیات کربلای 5 به شهادت رسید.

شهید سید حسن دوستدار متولد 31 تیرماه 1344 گناباد بود که در دفاع مقدس مسئول معراج شهدای قرار کربلا را بر عهده داشت و در اول تیرماه 1364 در جاده اهواز خرمشهر به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار