سردار ملکی در گفت‌و‌گو با دفاع پرس مطرح کرد

کم‌کاری در بیان خاطرات حماسه آمل/ جلد دوم کتاب خاطرات حماسه، 3 خرداد 94 منتشر می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران گفت: حماسه‌ی آمل در آمل مانده است و در سطح کشور به این حماسه توجه‌ای نمی‌شود.
کد خبر: ۳۹۵۷۹
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۲ - 27January 2015

کم‌کاری در بیان خاطرات حماسه آمل/ جلد دوم کتاب خاطرات حماسه، 3 خرداد 94 منتشر می‌شود

سردار "عبدالله ملکی" مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان مازندران در گفتوگو با خبرنگار دفاع پرس گفت: اتحادیه کمونیستها و ضد انقلاب از سال 59 فعالیتهای خود را در جنگلهای شمال آغاز کردند که تا آبان سال 63 ادامه داشت.

وی افزود: بزرگترین حرکت ضدانقلاب در ششم بهمن سال 60 و حمله به شهر آمل بود. آنها تصور میکردند که مردم آمل نیز به آنان میپیوندند، اما برخلاف محاسبهی آنان، مردم آمل مومن و انقلابی بودند.

ملکی خاطرنشان کرد: باوجود اینکه جوانانی از آمل در همان زمان در جبهههای کردستان و جنوب با دشمنان درگیر بودند، مردم در روز ششم بهمن به صحنه آمدند و حماسه آفریدند.

وی تاکید کرد: آنان حتی از گذشته نیز درس نگرفته بودند، چراکه همین مردم از سال 59 با آنان در جنگلها درگیر بودند و در گنبد نیز حضور داشتند.

کم کاری در بیان خاطرات حماسه آمل

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان مازندران بیان داشت: آن روز مردم مسلمان و انقلابی آمل در برابر ضدانقلاب ایستادند و هزار سنگر در شهر ساختند که امیر شیدایی فرمانده وقت ژاندارمری و سردار ناصر شعبانی فرمانده وقت سپاه آمل نقش بسیار مهمی در برنامهریزی و هدایت مردم داشتند.

وی ادامه داد: همچنین بعد از حماسه آمل، نیروهای سپاه و ژاندارمری ضدانقلابهایی را که بعد از آن واقعه به جنگل فرار کرده بودند را دستگیر و به مسئولان قضایی تحویل دادند.

سردار ملکی با بیان اینکه امام خمینی در وصیتنامه الهی و سیاسی خود از مردم آمل و حماسه آمل نام برده است، گفت: متاسفانه در جهت شناساندن این حماسه کار خوبی صورت نگرفته است.

وی اظهار کرد: در این سالها چون ما در بیان خاطرات آن حماسه کم کاری کردهایم، ضد انقلاب توانسته در مجلات و کتابهایش این حماسه را تحریف کند. آنها میگویند که مردم آمل هزار سنگر را برای ما آمده کرده بودند اما چون اسلحه نداشتیم تجهیزشان کنیم، علیه ما استفاده شد.

حماسه آمل باید ملی شود

ملکی گفت: حماسهی آمل در آمل مانده است و در سطح کشور به این حماسه توجهای نمیشود. البته پیگیریهای خوبی توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان مازندران و ستاد بزرگداشت حماسه آمل صورت گرفته است تا این حماسه ملی و جهانی شود.

وی خاطرنشان کرد: همایش "یاد یاران" نیز با هدف گردهمایی یادگاران آن حماسه از استانهای مازندران، گیلان و گلستان برگزار شد که در این همایش حمید حاج عبدالوهاب فرمانده سپاه منطقه شمال حضور داشت و پیام سرلشکر فیروزآبادی به این همایش نیز قرائت شد.

جلد دوم کتاب خاطرات رزمندگان حماسه آمل خرداد 94 رونمایی میشود

ملکی بیان کرد: همچنین در کنار این همایش، مراسم اختتامیه جشنواره خاطره نویسی دفاع مقدس با موضوع حماسه آمل برگزار شد که مجموع خاطرات برگزیده در دو جلد کتاب منتشر میشود. جلد نخست این کتاب در همایش رونمایی شد و جلد دوم نیز در روز سوم خرداد سال 94 رونمایی خواهد شد.

وی افزود: همچنین در این همایش از پنج کتاب مربوط به حماسه آمل رونمایی شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران گفت: در حوزه فیلم و آثار هنری متاسفانه کار خوبی صورت نگرفته است. البته سرودهایی در رابطه با این حماسه تدوین شده است.

وی در پایان اظهار داشت: تلاش داریم با همکاری مردم، حوزههای نظامی و امنیتی و دولت، نقش این سه حوزه در دفاع مقدس تدوین شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار