در مراسم بزرگداشت شهید جهاد مغنیه و شهدای لبنان عنوان شد؛

شهادت جوانان حزب الله لبنان اسلام حقیقی را از اسلام آمریکایی متمایز کرد

مراسم بزرگداشت شهدای نهضت جهانی اسلام، یادبود شهید «جهاد مغنیه» و شهدای لبنان با حضور خانواده شهدای مدافع حرم، مسئولان و مسلمانان کشورهای مختلف در موسسه جوانان آستان قدس رضوی برگزار شد.
کد خبر: ۳۹۵۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۸ - 28January 2015

شهادت جوانان حزب الله لبنان اسلام حقیقی را از اسلام آمریکایی متمایز کرد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از مشهد به نقل از روابط عمومی موسسه جوانان آستان قدس رضوی در این مراسم خانواده شهدای مدافع حرم، سید امیر حسین قاضیزاده هاشمی نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، حجتالاسلام و المسلمین محمد حسین مهدوی مهر مسئول جامعه المصطفی خراسان رضوی، جمعی از مسلمانان کشورهای پاکستان، نیجریه، افغانستان و نخبگان و فعالان فرهنگی شهر مشهد حضور داشتند.

حجتالاسلام محمد حسین مهدوی مهر مسئول جامعه المصطفی خراسان رضوی در این مراسم گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل، استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا از طریق کودتاها و توطئههای مختلف سعی دارد تا مانع گسترس اسلام نابی که امام (ره) برای تمام دنیا ترسیم کرده است، شود.

وی با اشاره به ناکامیهای دشمنان از روند گسترش اسلام در دنیا، اظهار داشت: استکبار در چند سال اخیر با حرکتهای هدایت شده در سراسر دنیا، تلاش میکند تا افکار جوامع را درباره اسلام به یک پارادوکس بکشاند.

حجتالاسلام محمد حسین مهدوی مهر افزود: شرایط کنونی سوریه، حضور آمریکا در عراق و هتک حرمت به ساحت پیامبر اسلام (ص) در فرانسه نمونه هایی از فضای پارادوکسی است که استکبار در جهان برای اسلام بوجود آورده است.

به گفته این کارشناس مذهبی، شهادت جوانان حزب الله لبنان بخش مهمی از این پاردوکس ها در افکار جهان نسبت به اسلام را از بین برد و اسلام ناب و واقعی را از اسلام آمریکایی تبیین کرد.

مسئول جامعه المصطفی خراسان رضوی همچنین شهادت جوانان حزب الله لبنان را موجب آزادسازی افکار جهان از پارادوکسی که شیطان بزرگ، آمریکا در افکار جهانی القاء کرده بود، دانست.

در ادامه این مراسم حجتالاسلام والمسلمین کمیل باقرزاده از دوستان شهید جهاد مغنیه به بیان خاطراتی از این شهید مقاومت پرداخت و بیان کرد: «جهاد مغنیه» نمونه عالی از یک جوان مومن و انقلابی است.

وی با اشاره به دیدار اخیری که با شهید «جهاد مغنیه» در تهران داشت، گفت: تمام وجود این شهید انقلابی در خدمت تحقق اهداف اسلامی بود.

حجتالاسلام باقرزاده در ادامه اظهار داشت: این شهید بزرگوار تاکنون پنج مرتبه به محضر مقام معظم رهبری مشرف شده بود که اولین دیدارش پس از پیروزی حزب اله لبنان در جنگ 33 روزه بود.

وی عشق به ولایت و شهادت را ویژگی بارز شهید «جهاد مغنیه» عنوان کرد و افزود: مسئولیت بزرگی متوجه قشر جوان است و باید همه جوانان راه این شهید مقاومت را ادامه دهند.

در ادامه مراسم بزرگداشت شهدای نهضت جهانی اسلام، یادبود شهید «جهاد مغنیه» و شهدای لبنان، علاوه بر ختم قرآن کریم، جواد قربان پور مداح و ذاکر اهلبیت(ع) به مرثیهسرایی پرداخت و محمدمهدی سیار شاعر غزلسرای جوان کشور نیز در وصف شهدا ابیاتی را خواند.

از ابتدای این مراسم نیز احمد منصوری نژاد (منصوب) تصویرگر چهره شهدا، چهره شهید «جهاد مغنیه» به تصویر کشید و این تابلو از سوی خانواده شهدای مدافع حرم به خانواده شهید مغنیه اهداء شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار