امیرمحبیان:

هدف بحران در سوریه، انحراف، تضعیف بیداری اسلامی و مقاومت است

کارشناس مسائل بین المللی و خاورمیانه گفت: مسأله سوریه الان بیشتر به جای یک مسأله داخلی به یک مسأله منطقه ای و بین المللی با دخالت قدرت های بیگانه تبدیل شده است.
کد خبر: ۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۱ - 11June 2013

هدف  بحران در سوریه، انحراف، تضعیف بیداری اسلامی و مقاومت است

امیر محبیان در گفت وگو با خبرگزاری دفاع مقدس اظهار داشت: هدف قدرت های بیگانه از تمرکز در سوریه  وایجاد بحران در این کشور، انحراف، بحث بیداری اسلامی و تضعیف صف نخست مقاومت است.

وی خاطرنشان کرد: ما شاهد هستیم جریانات استعماری، قدرت های جهانی، غربی و منطقه ای در صدد نابودی دولت سوریه هستند و نکته عجیب این که جریان های سلفی با جریان های طرفدار غرب در یک نقطه به وحدت رسیده اند و قصد کنار زدن دولت سوریه را دارند.

این کارشناس مسائل بین المللی تصریح کرد: مسأله ای که وجود دارد این است که چرا علیرغم این همه سرمایه، امکانات، قابلیت های نظامی، نیروهای انسانی و تبلیغی  که برای سرنگونی بشار اسد فراهم شده، اما این مسأله هنوز رخ نداده است؟ آیا صرف حمایت جمهوری اسلامی ایران از دولت سوریه باعث این مسأله شده که به نظر نمی رسد به تنهایی باشد.

وی اظهار داشت: به نظر مشکل این است که آنها هنوز نتوانستند به این سوال پاسخ دهند که آیا با موج نیروهای وارداتی از خارج کشور، می توان نهضت مردمی در داخل کشور ایجاد کرد که پاسخ منفی است.

محبیان گفت: وجود نیروهای سلفی از طریق مرزها و با حمایت های مالی بخشی از گروههای مخالف  هیچ نهضت مردمی را در سوریه ایجاد نکرد.

وی در پاسخ به این که پاکسازی القصیر وحومه حلب از چنگال رژیم صهیونیستی تا چه حد راه را برای سوری ها هموار کرد، گفت: این همه حمایت لجستیکی و نیروهای انسانی و تغذیه ای ایدئولوژیک توسط روحانیون ارتجاعی و سلفی نتوانسته به لحاظ نظامی، دستاورد جدی به وجود آورد.

این کارشناس مسائل بین المللی درخصوص برگزاری کنفرانس ژنو2 گفت: اگر این نشست بتواند در تمامی گرایش های مختلفی که الان منشا عمل هستند در میدان عملیات سوریه گرد بیاورد و مبنای گفت وگو را ایجاد کند می تواند مفید واقع قرار گیرد ولی اگر قرار باشد به روی آمدن یک گرایش بینجامد و نمی تواند موثر باشد.

وی به مثلث قطر، عربستان و ترکیه در منطقه اشاره کردوگفت: قطر در جایگاه یک قدرت نیست که در منطقه دخالتی بکند وچنانچه دو بال این مثلث یعنی عربستان وترکیه از اثرگذاری بیفتد، قطر نیز از کار می افتد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار