9 روز بعد از شهادت 6رزمنده مقاومت اتفاق افتاد

جولان «موشک‌های سرگردان» در جولان اشغالی

در حالی که ارتش رژیم صهیونیستی در مرزهای سوریه و لبنان به حالت آماده باش درآمده است روز سه شنبه چهار موشک از منطقه جولان به سمت شهرک‌نشین‌های صهیونیستی شلیک شد. پس از این حملات، آژیرهای خطر در بلندی‌های جولان به صدا درآمد و جاده‌ها نیز مسدود شدند.
کد خبر: ۳۹۶۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۰ - 28January 2015

جولان «موشک‌های سرگردان» در جولان اشغالی

به گزارش دفاع پرس، در حالی که ارتش رژیم صهیونیستی در مرزهای سوریه و لبنان به حالت آماده باش درآمده است روز سه شنبه چهار موشک از منطقه جولان به سمت شهرکنشینهای صهیونیستی شلیک شد. پس از این حملات، آژیرهای خطر در بلندیهای جولان به صدا درآمد و جادهها نیز مسدود شدند.
 رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر از همه امکانات تسلیحاتی خود در مرزها با لبنان و سوریه استفاده کرده تا از پاسخهای احتمالی حزبالله لبنان به حملات اخیر این رژیم به کاروان نیروهای حزبالله در بلندیهای جولان جلوگیری کند اما این راهکارها چندان مؤثر نبوده و روز سه شنبه چهار موشک سرگردان از منطقه جولان به سمت شهرکنشینهای صهیونیستی شلیک شد تا ترس و نگرانی همچنان در سرزمینهای اشغالی حمکفرما باشد. پایگاه اینترنتی روزنامه صهیونیستی هاآرتص روز سهشنبه نوشت که دو موشک از میان چهار موشک شلیک شده ازداخل خاک سوریه به ارتفاعات جولان اشغالی اصابت کرده است. رسانههای صهیونیستی اعلام کردند که این موشکها به مناطق بدون سکنه اصابت کرده و خسارتی برجای نگذاشته است.
دشمن صهیونیستی بعد از اصابت این موشکها آژیر خطر و هشدار را در مناطق جولان اشغالی و شهرکهای صهیونیست نشین به صدا در آورد. هواپیماهای دشمن صهیونیستی بر فراز منطقه جولان اشغالی سوریه به پرواز در آمده و گردشگران از تفرجگاه جبلالشیخ در سرزمینهای اشغالی تخلیه شدهاند. همچنین رسانههای اسرائیلی گزارش دادند که ارتش این رژیم تاکنون 20خمپاره به سمت اراضی سوریه در جولان شلیک کرده است.
رادیو رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که ارتش این اسرائیل در پاسخ، منطقهای را که موشکها شلیک شدهاند، هدف گرفته است و نیروهای زمینی نیز در حال جست وجو در منطقه برای یافتن بقایای موشکهای شلیک شده هستند. براساس این گزارش، همزمان صدای انفجار گلولههای شلیک شده از سلاحهای سنگین در روستاها و شهرکهای واقع در دو منطقه حاصبیا و العرقوب در جنوب شرق لبنان و مشرف بر جولان اشغالی سوریه شنیده شده است. منابع امنیتی همچنین از مسدود شدن تمامی جادههای جولان توسط پلیس اسرائیل خبر میدهند. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حملات را بر عهده نگرفته است اما این موشکها 9 روز پس از حملات پهپادهای رژیم صهیونیستی به کاروان نیروهای حزبالله در جولان که منجر به کشته شدن چند تن از فرماندهان این گروه شد، شلیک شده است. روزنامه صهیونیستی جروزالم پست، نیز با تأکید بر اینکه این حملات چند روز پس از حملات اسرائیل به کاروان نیروهای حزبالله رخ داده است، مدعی شد که ایران و حزبالله متعهد شدهاند که از اسرائیل به خاطر حملات اخیر انتقام خواهند گرفت.
حملات موشکی به سمت مرزهای سرزمینهای اشغالی درحالی است که مقامات صهیونیستی از ترس واکنش نیروهای مقاومت حتی به سیستم گنبد آهنین متوسل شده و آن را در مرزهای خود با لبنان مستقر کردهاند.
ترس و نگرانی اسرائیلیها درحالی است که تاکنون رهبران حزبالله نسبت به پاسخهای احتمالی مقاومت به حملات اخیر رژیم صهیونیستی اظهار نظری نکردهاند. برخی ناظران معتقدند که نیروهای مقاومت به حملات رژیم صهیونیستی در زمان و مکان مناسب پاسخ خواهند داد و در صورت بروز جنگ، معادلات منطقه تغییر میکند و صهیونیستها هزینههای سنگینی را برای آن پرداخت خواهند کرد. در شرایطی که اسرائیل خود را برای انتخابات کنست (پارلمان اسرائیل) در ماه مارس آماده میکند، ادامه موشک پرانیها به سمت سرزمینهای اشغالی میتواند امنیت ساکنان صهیونیستی در این مناطق را تحت تأثیر قرار دهد.

 

منبع:جوان

نظر شما
پربیننده ها