یادواره اولین مجتهد شهید انقلاب اسلامی در قم برگزار شد

مراسم یادواره شهید آیت الله سعیدی و 97 شهید دوران انقلاب اسلامی در مسجد محمد رسول الله(ص) بلوار شهید کریمی قم برگزار شد.
کد خبر: ۳۹۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۱ - 02February 2015

یادواره اولین مجتهد شهید انقلاب اسلامی در قم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از قم، حجت الاسلام ماندگاری عضو هیأت رییسه مؤسسه روایت سیره شهدا طی سخنانی در یادواره شهید سعیدی اولین مجتهد شهید انقلاب و 97 شهید دوران انقلاب با بیان این که شهدای انقلاب اسلامی مظلوم هستند، گفت: متأسفانه برخی وجود عکس شهید در خیابان ها را سبب حواس پرتی راننده های می دانند، این در حالی است که نسبت به تبلیغات تجملات و مسائل غیر ضروری هیچ اعتراضی ندارند.

وی با اشاره به اینکه برخی می گویند امروزه وضع جامعه کمی خراب شده، افزود: این خرابی هیچ گاه همانند دوران سیاه پهلوی نیست، اگر انقلاب اسلامی به پیروزی نمی رسید معلوم نبود چه سرنوشتی در انتظار ناموس جامعه قرار داشت.

عضو هیأت رییسه مؤسسه روایت سیره شهدا با بیان این که امتیاز شهادت بالاترین امتیاز عالم هستی است، اظهار داشت: مقام هیچ کس از شهید بالاتر نیست، امام علی(ع) با وجود برخورداری از مقام های بزرگی مانند امامت از خداوند در خواست مقام شهادت را می کند.

وی خانواده پاک را یکی از عوامل سعادت در زندگی حتی در دوران فساد و طاغوت دانست و ادامه داد: لقمه پاک و حلال، نطفه پاک و شیر پاک انسان ساز است، رسول اکرم(ص) در روایتی می فرمایند هر کس این سه زمینه را برای فرزندان خویش مهیا کند، بقیه کار را خود ایشان به پیش می برند.

حجت الاسلام ماندگاری ابراز داشت: خداوند در قرآن می فرماید که هرکس انگیزه الهی داشته و برنامه اش بر اساس حدود الهی باشد خداوند تمامی امکانات را برای او فراهمی می کند؛ امام خمینی(ره) نه تنها انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند بلکه بیداری اسلامی و موج عدالت خواهی را در جهان به راه انداخت.

اجرای تواشیح و عزاداری در رثای شهدا و به مناسبت وفات حضرت معصومه(س) از دیگر برنامه های این یادواره بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار